Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГерасимова, Олена-
dc.contributor.authorПрихода, Мирослава-
dc.date.accessioned2019-07-04T09:55:51Z-
dc.date.available2019-07-04T09:55:51Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГерасимова О., Прихода М. Модернізування дискурсу в шкільних підручниках з історії: редакторський підхід // Медіапростір : зб. наук. статей із соціальних комунікацій. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. Вип. 12. С. 48-55uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12874-
dc.description.abstractУ статті представлено результати контент-аналізу шкільних підручників для 5 та 10 класів «Всесвітня історія» та «Вступ до історії», виданих у 2018 р. Наповнення видань розглянуто з проблемно-тематичного, гендерного та зображального аспектів. Здійснено спробу упорядкувати редакторську підготовку навчального видання з історії за наперед визначеними критеріями. За допомогою якісного аналізу виявлено недоліки, що утруднюють учнівству сприймання складної та багатозначної інформації. Методом порівняння визначено найбільш поширені помилки. Функціональний аналіз розкрив головні цілі одиниць допоміжного апарату видання. Встановлено, що мова, подача зображального та числового матеріалу, система виділення інформації, рубрикація підручників потребують подальшого удосконалення та осучаснення відповідно до вимог нового покоління дітей. Отримані результати слугують фактичним матеріалом для розроблення низки критеріїв та спеціальної методики редагування шкільних підручників з історії.uk_UA
dc.description.abstractВ статье представлены результаты контент-анализа школьных учебников для 5 и 10 классов «Всемирная история» и «Введение в историю», изданных в 2018 г. Наполнение изданий рассматривалось с проблемно-тематического, гендерного и изобразительного аспектов. Проведенное исследование учебников позволило осуществить попытку упорядочить редакторскую подготовку учебного издания по истории по заранее определенным критериям. С помощью анализа было выявлено имеющиеся недостатки, затрудняющие восприятие изначально сложной и многозначной информации для ученичества. Методом сравнения определены наиболее распространенные ошибки. Функциональный анализ раскрыл главные цели единиц вспомогательного аппарата издания. В итоге исследование показало, что язык, подача изобразительного и числового материала, система выделения информации, рубрикация учебников требуют дальнейшего совершенствования и модернизации в соответствии с требованиями нового поколения детей. Полученные результаты служат фактическим материалом для выработки ряда критериев и специальной методики редактирования школьных учебников по истории.uk_UA
dc.description.abstractThe article presents the results of the content analysis of school textbooks for the 5th and 10th grades «World History» and «Introduction to History», published in 2018. The maintenance of editions was examined from the side of problematic, thematic, gender and graphic aspects. The conducted study of textbooks allowed to make an attempt to put in or-der the editing of educational publications on history according to predefined criteria. With the help of the analysis, there were identified defects that impeded the perception of complex and multi-valued information for apprenticeship a priory. The method of comparison identified the most common mistakes. Functional analysis revealed the main goals of the units of the auxiliary apparatus of the editions. As a result, the study showed that speech, the presentation of graphic and numerical material, the system of information allocation, the heading of textbooks need further improvement and modernization in accordance with the requirements of a new generation of children. The obtained results serve as the actual material for the de-velopment of a range of criteria and a special method for editing school textbooks on history.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectконтент-анализuk_UA
dc.subjectучебное изданиеuk_UA
dc.subjectшкольный учебникuk_UA
dc.subjectучебник по историиuk_UA
dc.subjectредактированиеuk_UA
dc.subjectкритическое мышлениеuk_UA
dc.subjectконтент-аналізuk_UA
dc.subjectредагуванняuk_UA
dc.subjectнавчальне виданняuk_UA
dc.subjectшкільний підручникuk_UA
dc.subjectпідручник з історіїuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectcontent analysisuk_UA
dc.subjecthistory textbooksuk_UA
dc.subjecteditinguk_UA
dc.subjectschool textbookuk_UA
dc.subjecteducational editionuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.titleМодернізування дискурсу в шкільних підручниках з історії: редакторський підхідuk_UA
dc.title.alternativeМодернизация дискурса в школьных учебниках по истории: редакторский подходuk_UA
dc.title.alternativeModernization of Discourse in School Textbooks on History: Editorial Approachuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Медіапростір. 2019. Вип. 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8Herasymova_Prykhoda.pdf132,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.