Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1414
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКалініченко, Михайло Михайлович-
dc.date.accessioned2012-01-26T08:39:35Z-
dc.date.available2012-01-26T08:39:35Z-
dc.date.issued2009-01-06-
dc.identifier.citationКалініченко, М. М. Герман Мелвілл і Федір Достоєвський. Авторські міфи в романах "Мобі Дік" та "Злочин і кара" : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.05 - порівняльне літературознавство / М. М. Калініченко ; ТНПУ ім. В.Гнатюка. – Тернопіль, 2008. – 20 с.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1414-
dc.descriptionЗахист відбувся 13 лютого 2009 р. о 10 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради К 58.053.02 по захисту кандидатських дисертацій при Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 2. З дисертацією можна ознайомитися в бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (46027, м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 2).en_US
dc.description.abstractУ дисертації досліджується типологія авторських міфів у романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара». Авторський міф розглядається як художнє втілення складної взаємодії позасвідомого (неусвідомленого відтворення міфологічних моделей, схем і мотивів) та їх митецької творчої рецепції, свідомої орієнтації митця на міфологізацію буття. Увиразнено наукову значущість типологічного вивчення конкретики процесів авторизації міфу, сутності й функціонування авторських міфів Мелвілла і Достоєвського. Визначено соціокультурні, індивідуально-психологічні витоки авторських міфів митців, їх типологічну подібність як міфів децентрованих та інтерсуб’єктних, споріднених у художній онтології. Простежено прояви типологічної схожості і відмінності міфопоетики романів «Мобі Дік» та «Злочин і кара» на рівнях родової сутності, особливостей хронотопу і стратегій текстів.en_US
dc.description.abstractВ диссертации исследуется типология авторских мифов в романах «Моби Дик» и «Преступление и наказание». Актуальность темы обоснована результатами изучения компаративистского дискурса, создававшегося еще с 80-х годов ХIX столетия усилиями англо-американских исследователей романа «Моби Дик». Авторский миф трактуется как художественное воплощение результатов взаимодействия мифологических моделей, схем и мотивов с авторской установкой на мифологизацию бытия. Осуществлен анализ теоретических принципов мифокритических (США) и мифопоэтических (от наследия русского религиозно-философского ренессанса и символистской критики до постсоветского историко-литературного контекста) исследований романов «Моби Дик» и «Преступление и наказание». Выявлена теоретическая и историко-литературная значимость перехода от изучения мифологического субстрата этих произведений к исследованию конкретики процессов авторизации мифа, сущности и типологической близости индивидуального мифотворчества Мелвилла и Достоевского.en_US
dc.description.abstractThe dissertation investigates the typology of the authorial myths in the novels Moby-Dick and Crime and Punishment. An authorial myth is regarded as an artistic embodiment of a complex interaction of the subconscious (involuntary reproduction of mythological models, forms and structures) and their creative reception resulted in a conscious and deliberate artistic orientation of a writer towards mythologization of existence. An authorial myth determines idea concepts and artistic forms; it generates not only the mythopoetics of individual literary works but also the overall mythopoetics of creative work of concrete masters of letters. The scholarly significance of typological research of specific processes of myth authorization and the essence and functions of the authorial myths created by Melville and Dostoevsky are highlighted in the dissertation. The study defines the social and cultural as well as the individual psychological origins of the authorial myths of both writers, and investigates the typological similarities of these myths as de-centered and inter-subjective, closely related in their artistic ontology. Manifestations of typological similarities and distinctions of the mythopoetics of Moby-Dick and Crime and Punishment are outlined on the levels of the genre substance, features of the chronotopes and the text strategies.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаen_US
dc.subjectавторський міфen_US
dc.subjectлогоцентризмen_US
dc.subjectдіалогen_US
dc.subjectдеконструкціяen_US
dc.subjectхудожня онтологіяen_US
dc.subjectродова рефлексіяen_US
dc.subjectхронотопen_US
dc.subjectстратегія текстуen_US
dc.titleГерман Мелвілл і Федір Достоєвський. Авторські міфи в романах «Мобі Дік» та «Злочин і кара».en_US
dc.title.alternativeГерман Мелвилл и Федор Достоевский. Авторские мифы в романах «Моби Дик» и «Преступление и наказание».en_US
dc.title.alternativeHerman Melville and Fyodor Dostoevsky. The authorial myths in the novels Moby-Dick and Crime and Punishment.en_US
dc.typeThesisen_US
Располагается в коллекциях:10.01.05 - Порівняльне літературознавство

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Калініченко М. М..pdf325,88 kBUnknownПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.