Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/17459
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСокол, Мар'яна Олегівна-
dc.contributor.authorЦарик, Ольга-
dc.contributor.authorГупка-Макогін, Надія Ігорівна-
dc.date.accessioned2021-03-01T10:43:35Z-
dc.date.available2021-03-01T10:43:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСокол М., Царик О., Гупка-Макогін Н. Ефективність методу «фішбоун» у процесі навчання англійської мови // Нова педагогічна думка. 2020. № 2 (102). Р. 102-106.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/17459-
dc.description.abstractУ статті схарактеризовано метод «фішбоун», основне завдання якого – розвивати в здобувачів освіти під час роботи в групах або парах навички критичного мислення та роботи з інформацією, вміння ставити і розв’язувати проблеми; допомогти у встановленні вза- ємозв’язку між причинами та наслідками іншомовної компетентності, здійсненні обґрунтованого вибору. Доведено ефективність використання даного методу на практичних заняттях з англійської мови.uk_UA
dc.description.abstractВ статье охарактеризован метод «фишбоун», основная задача которого – развивать в соискателей образования при работе в группах или парах навыки критического мышления и работы с информацией, умение ставить и решать проблемы; помочь в установлении взаимосвязи между причинами и последствиями иноязычной компетентности, осуществлении обоснованного выбора. Доказана эффективность использования данного метода на практических занятиях по английскому языку.uk_UA
dc.description.abstractModern educational trends require that classes in higher education institutions should be distinguished by a practical orientation and the student does not act passively in classes, but is an active participant in the educational process. The article focuses on the basic importance and objectives of the «fishbone» method, which enables organizing work in groups or in pairs, to help recipients see the relationship between the causes and consequences of foreign language competence. The influence of this method on the development of students’ critical thinking has been considered. The efficiency of using this method in English classes has been distinguished. The scheme of «fishbone» has been presented in the article. It has been conducted that this approach can be used as a separate methodical method for analysis of any situation or to act as a strategy of the whole lesson. It is most effectively used in the generalization and systematization of knowledge, when the material on the topic has already been learned and it is necessary to bring all the learned concepts into a coherent system that involves the disclosure and assimilation of relationships and relations between its elements. The essence of this methodical reception is establishing causality between the object of analysis and making informed choices, and the method allows students to develop skills in working with information and the ability to analyze and solve problems. A «fishbone» is one of the methods of critical thinking, which by formulating conflicting questions, through analysis and processing of information, leads to clarification or solution of a problem. This method promotes the development of student speech (where the student does not think about grammar rules, but simply reveals the essence of the issue), teaches co-operation, the ability to navigate the language situation, enables students to be active participants in the learning processuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectметод «фішбоун»uk_UA
dc.subjectробота в парах, робота в групахuk_UA
dc.subjectпричинно-наслідкові зв’язкиuk_UA
dc.subjectаналіз інформаціїuk_UA
dc.subjectметод «фишбоун»uk_UA
dc.subjectработа в парахuk_UA
dc.subjectработа в группахuk_UA
dc.subjectпричинно-следственные связиuk_UA
dc.subjectанализ информацииuk_UA
dc.subject«Fishbone» methoduk_UA
dc.subjectpair work, group workuk_UA
dc.subjectcause and effect connectionsuk_UA
dc.subjectinformation analysisuk_UA
dc.titleЕфективність методу «фішбоун» у процесі навчання англійської мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Gupka_MakoginN.pdf284,04 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.