Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20064
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorРатушняк, Наталія Олегівна-
dc.contributor.authorRatushniak, N. O.-
dc.date.accessioned2021-07-14T07:04:39Z-
dc.date.available2021-07-14T07:04:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationРатушняк Н. О. Індивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школи : дис. ... д-ра філософії 013 Початкова освіта / Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2021. 253 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20064-
dc.description.abstractДисертаційна робота присвячена проблемі індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи. Досліджено та проаналізовано стан реалізації індивідуального підходу під час навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивних класах загальноосвітніх шкіл в теорії і практиці. Актуальність дослідження полягає в необхідності подолання окремих негативних явищ, які мають місце в освітньому процесі початкової школи, а саме: збільшення кількості учнів з ООП, які потребують соціалізації та повноцінного спілкування з однолітками; слабка реалізація системного підходу до організації інклюзивного навчання в початковій школі; недостатнє врахування індивідуальних освітніх потреб учнів з особливими потребами; фрагментарна підготовка вчителів початкової школи до організації інклюзивного навчання цієї категорії школярів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи (формування стійкої мотивації до учіння у процесі інтелектуальноособистісного розвитку учня; формування освітньо-розвивального середовища для організації самостійної навчальної діяльності; забезпечення корекційної допомоги учням з особливими потребами у процесі індивідуальної навчальнопізнавальної діяльності). Змодельовано процес реалізації педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи, що охоплюють мотиваційний, змістовий і процесуальний компоненти навчальної діяльності. У моделі відображено мету, принципи, завдання та зміст процесу індивідуалізації інклюзивного навчання; форми та методи роботи в умовах інклюзії (інтегровані уроки, уроки-екскурсії, уроки-конкурси, виховні заходи, індивідуальні ігрові заняття, у змісті яких ураховано навчальні можливості учнів та завдання індивідуальної програми розвитку; самопрезентації, проєкти, корекційні завдання, педагогічні ігрові вправи, імітаційні вправи, рольові і ділові ігри, ігрове проектування, виробничі ігри, навчальні ігри, дослідницькі ігри, бліцігри); критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, корегувальнорезультативний) і показники (сформованість пізнавального інтересу і зацікавленості процесом і результатами навчання; сформованість знань про особливості самостійної навчальної діяльності; здатність усвідомлювати і корегувати власну навчальну діяльність, оцінювати її результат) для визначення рівнів сформованості самостійної навчально-пізнавальної діяльності (початковий, середній, достатній).uk_UA
dc.description.abstractThe dissertation is devoted to the problem of individualization of inclusive education of primary school students. The state of realization of individual approach during training of children with special educational needs (PD) in inclusive classes of secondary schools in theory and practice is investigated and analyzed. The pedagogical conditions for individualization of primary school pupils’ inclusive education (formation of stable motivation to learn in the process of pupils’ intellectual and personal development; formation of educational and developmental environment for independent learning; provision of correctional assistance to pupils with special needs in the process of individual educational and cognitive activities) are theoretically substantiated and experimentally tested. The realization process of pedagogical conditions for individualization of primary school pupils’ inclusive education, covering motivational, semantic and procedural components of educational activity, is modelled. The model reflects the purpose, principles, objectives and content of the inclusive education individualization process; forms and methods of work in the conditions of inclusion (integrated lessons, lessons-excursions, lessons-competitions, educational actions, individual game lessons in the content of which the pupils’ educational opportunities and tasks of the individual development program are taken into account; selfpresentations, projects, correctional tasks, pedagogical game exercises, simulation exercises, role and business games, game designing, production games, educational games, research games, blitz games); criteria (motivational-value, cognitive, corrective-effective) and indicators (formation of cognitive interest and interest in the process and learning outcomes; formation of knowledge about the independent learning features; ability to understand and adjust one’s own learning activity, evaluate its outcome) to determine the levels of independent educational and cognitive activities (initial, average, sufficient).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectіндивідуалізаціяuk_UA
dc.subjectіндивідуальний підхідuk_UA
dc.subjectінклюзивне навчанняuk_UA
dc.subjectучні з особливими освітніми потребами,uk_UA
dc.subjectпочаткова школаuk_UA
dc.subjectindividualizationuk_UA
dc.subjectindividual approachuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjectstudents with special educational needsuk_UA
dc.subjectprimary schooluk_UA
dc.titleІндивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школиuk_UA
dc.title.alternativeIndividualization of inclusive education of primary school studentsuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Располагается в коллекциях:Педагогічні науки

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Dis_Ratushnjak.pdf4,56 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.