Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24479
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЧернета, Світлана-
dc.date.accessioned2022-02-03T09:21:00Z-
dc.date.available2022-02-03T09:21:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЧернета С. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуги // Social Work and Education. 2021. Vol. 8, n. 1. P. 7-89.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24479-
dc.descriptionDOI: 10.25128/2520-6230.21.1.6.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розкрито проблему професійної підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг. Актуалізовано питання поєднання професійної підготовки і процесу особистісного зростання майбутнього фахівця соціальної роботи. Використано комплекс методів: аналіз наукової літератури, нормативно-правових документів, порівняння й узагальнення; системно-узагальнюючий та прогностичний методи. Розкрито компетентнісний підхід підготовки фахівців з соціальної роботи до надання соціальних послуг. Наголошено, що навчально-методичне та змістове забезпечення системи підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг складається із освітньої програми, навчального плану, робочих навчальних програм, силабусів, які максимально відображають сукупність вимог до характеру й рівня професійної та соціальної компетентності, особистісного розвитку та якостей майбутніх фахівців із соціальної роботи. Акцентовано, що якісна підготовка фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг залежить від логіки побудови освітнього процесу, відповідності структури освітньої програми, її наповненості навчальними дисциплінами державним та професійним стандартам, орієнтованим на формування загальних та фахових компетентностей, розуміння викладачами змісту і структури майбутньої професійної діяльності студентів, впровадження неформацільної, інформальної та дуальної освіти, тісної співпраці із стейкхолдерами.uk_UA
dc.description.abstractThe problem of professional training of future specialists in the social work to providing social services is disclosed in the article. The issue of combination of professional training and the process of personal growth of the future specialist of social work is actualized. The complex of methods is used: analysis of scientific literature, normative legal documents, comparisons and generalizations; systematic, summarizing and prognostic method. The competence approach in training of specialists of social work to providing social services is disclosed, that is, the educational process in the Higher education institution should be built in such a way that during the educating of students that are future specialists in social work, the relevant competencies for providing social services have been formed. It is noted that the educational, methodical, and meaningful providing of the system of training of future specialists in social work to providing social services consists of an educational program, curriculum, working curricula, syllabuses, which maximally reflect the set of requirements for the nature and level of professional and social competence, personal development and qualities of future specialists of social work. The Law of Ukraine “On Higher Education”, Standards of Higher education: of the first (bachelor’s) and second (master’s) level of higher education in the field of knowledge 23 Social work, of specialty 231 Social work, qualification characteristics of the profession “Specialist in Social Work” and “Social Manager” regarding the conformity of the content are analyzed. The need to review the educational components of training of specialists in social work in the field of providing social services in part of the formation of the general and professional competencies in order to conformity the professional suitability of graduates to the requirements of the labor market is detected. It is accentuated that the quality training of specialists in social work to providing social services depends on the logic of the building of the educational process, conformity of the structure of the educational program, its content by academic disciplines to state and professional standards, which are focused on the formation of general and professional competencies, teachers' understanding of the content and structure of future professional activity of students, introduction of informal and dual education, close cooperation with stakeholders.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectфахівець із соціальної роботиuk_UA
dc.subjectсоціальний працівникuk_UA
dc.subjectсоціальний менеджерuk_UA
dc.subjectсоціальні послугиuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectосвітня програмаuk_UA
dc.subjectconformityuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectspecialist in social workuk_UA
dc.subjectsocial workeruk_UA
dc.subjectsocial manageruk_UA
dc.subjectsocial servicesuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjecteducational programuk_UA
dc.titleКомпетентнісний підхід у підготовці майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послугuk_UA
dc.title.alternativeCompetence approach in training of future specialists in the social work to providing social servicesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 8 No. 1 (2021)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Cherneta.pdf633,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.