Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24532
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГлавацька, Ольга Леонідівна-
dc.date.accessioned2022-02-07T09:25:06Z-
dc.date.available2022-02-07T09:25:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГлавацька O. Професійне самовиховання як фактор профілактики професійної деформації соціальних працівників // Social Work and Education. 2020. Vol. 7, n. 1. P. 41-52.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24532-
dc.description.abstractНа основі аналізу наукових досліджень з’ясовано, що у діяльності соціального працівника спостерігаються прояви професійної деформації. Вона є результатом викривлення професійних та особистісних якостей людини під впливом ряду негативних факторів діяльності та оточуючого середовища, зміни сталої структури діяльності особистості, які негативно впливають на продуктивність праці та взаємодію з іншими учасниками цього процесу. Детермінують професійну деформацію такі фактори: об’єктивні (пов’язані з соціально-професійним середовищем); суб’єктивні (зумовлені особливостями особистості й характером професійних взаємин); ситуативні (обумовлені специфікою організації, якістю управлінської діяльності, професіоналізмом керівника). Профілактика професійної деформації – це комплекс заходів, спрямованих на запобігання умов та причин, що сприяють виникненню та розвитку професійної деформації працівників, а також ті, які вживаються у випадку конкретних проявів професійної деформації та носять характер термінового визначення і усунення чинників, які підвищують ризик професійної деформації персоналу. До напрямів профілактики професійної деформації відносять: організаційно-адміністративні; відновлювально-реабілітаційні; психолого-педагогічні. На основі емпіричних даних визначено якості особистості та особливості поведінки, які мінімізують прояви або збільшують ризик виникнення професійної деформації. З’ясовано фактори, які перешкоджають професійній деформації. Встановлено, що професійне самовиховання є важливим чинником профілактики професійної деформації соціальних працівників. Вказано рекомендації щодо профілактики професійної деформації соціальних працівників.uk_UA
dc.description.abstractOn the basis of the analysis of scientific researches it has been determined that professional self-education of social workers is a conscious creative activity aimed at improving personal qualities; mastering professionally meaningful knowledge, skills and qualities; creative abilities that promote self-realization in life and professional activity. The purpose and content of professional self-education are determined by the requirements of society to the specialist, the spiritual needs of a particular person, their aspirations for self-realization and self-affirmation in life or profession. During the study it has been established that in social worker’s activity there are manifestations of professional deformation. It is a result of distortion of the professional and personal qualities of a person, under the influence of a number of negative factors of activity and the environment, which negatively affects the productivity of the work and interaction with the participants in this process. We can determine the professional deformation with the help of the following factors: objective (associated with the socio-occupational environment: the socio economic situation in the job market in the professional field, the image and the nature of the profession, etc.); subjective (due to peculiarities of the personality and the nature of professional relationships); situational (due to the specifics of the organization, the quality of managerial activity, the professionalism of the manager). The prevention of occupational deformation is a complex of measures aimed at preventing the conditions and causes contributing to the emergence and development of the workers’ occupational deformation, as well as those used in the case of specific manifestations of occupational deformation. They are of the urgent determination nature and they eliminate the factors that increase the risk of professional deformation of the staff. The areas of prevention occupational deformation include: organizational and administrative (mitigating the deforming influence of the activities through the temporary exclusion of an employee from the activity, the professional environment or a change); renewable and rehabilitation (recovering and strengthening of the physical, psycho-physiological potential of the worker, maintenance of his ability to work); psychological and pedagogical (formation and development of individual-personality characteristics, which block deforming influence).uk_UA
dc.description.sponsorshipDOI: 10.25128/2520-6230.20.1.3uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпрофесійне самовихованняuk_UA
dc.subjectсоціальний працівникuk_UA
dc.subjectпрофесійна деформаціяuk_UA
dc.subjectпрофілактикаuk_UA
dc.subjectсамовдосконаленняuk_UA
dc.subjectсоціальна сфераuk_UA
dc.subjectPhD in Pedagogical Sciencesuk_UA
dc.subjectAssociate Professoruk_UA
dc.subjectSocial Pedagogy and Social Work Departmentuk_UA
dc.subjectTernopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical Universityuk_UA
dc.subjectTernopiluk_UA
dc.subjectUkraineuk_UA
dc.titleПрофесійне самовиховання як фактор профілактики професійної деформації соціальних працівниківuk_UA
dc.title.alternativeSELF CARE FOR SOCIAL WORKERS IN AVOIDING BURNOUTuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 7 No. 1 (2020)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
glavacka.pdf518,71 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.