Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24535
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorРутьян, Леся-
dc.date.accessioned2022-02-07T09:48:27Z-
dc.date.available2022-02-07T09:48:27Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationРутьян Л. Формування правової компетентності постраждалих від домашнього насильства жінок засобами неформальної освіти // Social Work and Education. 2021. Vol. 8, No. 4. P. 481-493uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24535-
dc.descriptionDOI : 10.25128/2520-6230.21.4.5uk_UA
dc.description.abstractПроаналізовано наукові доробки вчених щодо профілактики домашнього насильства. Визначено структуру правової компетентності постраждалих від домашнього насильства жінок. Охарактеризовано особливості неформальної освіти у процесі формування правової компетентності постраждалих від домашнього насильства жінок. Визначено шляхи формування правової компетентності у постраждалих від домашнього насильства жінок засобами неформальна освіти. З’ясовано, що правова компетентність постраждалих від домашнього насильства жінок – це процес формування здатності ефективно використовувати законодавчі та інші нормативно- правові акти, що регламентують їхній захист, безпеку і свободу. Здійснено діагностику сучасного стану профілактики домашнього насильства. Запропоновано дієві механізми профілактики домашнього насильства засобами неформальної освіти. Доведено, що інтеграція неформальної освіти у життя людей покликана оптимально здійснювати вплив на формування правової компетентності у постраждалих від домашнього насильства жінок.uk_UA
dc.description.abstractThe scientific achievements of scientists on ways to prevent domestic violence are summarized. Theoretical analysis of scientific works concerning the process of formation of legal competence of victims of domestic violence is carried out. The way of formation of legal competence of victims of domestic violence is proposed - non-formal education. The structure of legal competence of victims of violence is singled out, which consists of the following components: motivational-value, semantic and activity. The essence of each component of domestic violence in the process of obtaining non-formal education is revealed. The peculiarities of non-formal education in the process of formation of legal competence of victims of domestic violence are described. It is noted that the legal competence of victims of domestic violence is a process of forming the ability to effectively use in their activities legislative and other normative legal acts regulating their protection, security and freedom; at the level of non-formal education - the formation of legal competence of victims of domestic violence in the process of psychological assistance, as a result of the process of rehabilitation, counseling and clarification on the implementation of the provisions of regulations. It is concluded that the integration of non-formal education in people's lives is designed to optimally combine and implement the formation of legal competence in victims of domestic violence.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectправова компетентністьuk_UA
dc.subjectнасильствоuk_UA
dc.subjectдомашнє насильствоuk_UA
dc.subjectнеформальна освітаuk_UA
dc.subjectінтеграціяuk_UA
dc.subjectlegal competenceuk_UA
dc.subjectviolenceuk_UA
dc.subjectdomestic violenceuk_UA
dc.subjectnon-formal educationuk_UA
dc.subjectintegrationuk_UA
dc.titleФормування правової компетентності постраждалих від домашнього насильства жінок засобами неформальної освітиuk_UA
dc.title.alternativeFormation of legal competence of women suffering from domestic violence by means of non-formal educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 8 No. 4 (2021)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Rutjan.pdf702,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.