Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24543
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДзюбановська, Інна-Анастасія Вікторівна-
dc.contributor.authorЦепенюк, Тетяна Олегівна-
dc.contributor.authorВаврів, Ірина Ярославівна-
dc.date.accessioned2022-02-07T11:09:06Z-
dc.date.available2022-02-07T11:09:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДзюбановська І. А., Цепенюк Т., Ваврів І. Застосування медіаосвітніх елементів у підготовці майбутніх перекладачів // Social Work and Education. 2021. Vol. 8, No. 4. P. 494-504uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24543-
dc.descriptionDOI : 10.25128/2520-6230.21.4.6uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена висвітленню питання інтеграції інфомедійної грамотності в навчальний контент у процесі підготовки майбутніх перекладачів. У праці наведено чинники, які визначають необхідність застосування медіаосвітніх елементів в освітньому процесі, і на основі проведеного аналізу теоретичних джерел описано поняття і структуру інфомедійної грамотності. Авторами запропоновано комплекс вправ, які спрямовані на формування і розвиток навичок критичного мислення, інформаційної і цифрової грамотності, соціальної толерантності, креативності здобувачів ОП «Англійсько-український переклад».uk_UA
dc.description.abstractMedia literacy is one of the key competencies a modern person needs to develop alongside with other professional competencies. This article discusses the issue of integrating infomedia literacy into the learning content while preparing future translators. Students need to realize that they are both consumers and creators of information, which should increase understanding of their own responsibilities as participants in the information field. Considering this, future translators, as interpreters of semantic messages, cultural and ethical values, have a much greater responsibility than representatives of other professions. Such factors necessitate the integration of media education elements and the widespread use of exercises to develop critical thinking aimed at increasing the level of media literacy among students. This will ensure a systematic approach of students to understanding their information environment, understanding the impact of media and social networks on society, will help to make sound and reasonable decisions in their professional activities and in everyday life.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectмедіаосвітаuk_UA
dc.subjectінфомедійна грамотністьuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectцифрова грамотністьuk_UA
dc.subjectсоціальна толерантністьuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectінтеграція медіаграмотностіuk_UA
dc.subjectmedia educationuk_UA
dc.subjectinfomedia literacyuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectdigital literacyuk_UA
dc.subjectsocial toleranceuk_UA
dc.subjectlearning processuk_UA
dc.subjectmedia literacy integrationuk_UA
dc.titleЗастосування медіаосвітніх елементів у підготовці майбутніх перекладачівuk_UA
dc.title.alternativeUsing media educational elements while teaching future translatorsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 8 No. 4 (2021)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Dziubanovska.pdf777,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.