Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24868
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorВойтовська, Алла-
dc.date.accessioned2022-04-14T11:32:55Z-
dc.date.available2022-04-14T11:32:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВойтовська А. Гендерні аспекти соціалізації студентства // Social Work and Education. 2017. Vol. 4, No. 1. P. 119-125uk_UA
dc.identifier.issn2520-6230-
dc.identifier.issn2520-6451-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24868-
dc.description.abstractВищим навчальним закладам необхідно створити в процесі гендерної соціалізації культурний і професійний ідеал, до якого має прагнути кожен студент. Важливим напрямком гендерної соціалізації студентів з інвалідністю є навчальна робота. В ході цієї роботи у студентської молоді закріплюються набуті знання, формуються необхідні комунікативні навички без проявів дискримінації та вільні від гендерних стереотипів, розвивається толерантність. Мета статті полягає у формуванні розуміння сутності моральних норм та установок у сфері взаємин статей студентів. Впровадження гендерної складової у навчальну роботу ВНЗ потребує системного підходу, що, перш за все, передбачає високий рівень гендерної чутливості керівного складу ВНЗ.uk_UA
dc.description.abstractHigher educational institutions must create in the process of gender socialization and professional cultural ideal, which must seek every student. It is rooted gender stereotypes are a prerequisite root causes and various manifestations of inequality, including gender inequality, discrimination and violence based on gender. The family, marriage, children are essential values of each society. A special attention should be paid by students with disabilities. An important focus of gender socialization of students with disabilities has educational work. In the course of this work in students fixed their knowledge, forming the necessary communication skills without discrimination and free of gender stereotypes, tolerance develop. Introduction of gender component in educational institutions work requires a systematic approach that primarily involves a high level of gender sensitivity leadership of the university. Implementation of the training of the university students with disabilities to gender space should be in certain areas. We can classify the blocks of gender-oriented knowledge: national constituent, intellectual, moral, physical, occupational, family and legal components. The result of the process of formation of gender socialization is not just a student in the proper sense of the essence of moral standards and guidelines in the field of relationship articles, but also need to follow them in all fields. In the process of engaging students with disabilities to gender educational space of the university must achieve gender of students in social responsibility. In the study of the university and there is no need of boys and girls with disabilities make students more like the opposite sex. The aim is to assist and boys and girls with disabilities to become happy people, that they can fully realize their capabilities and features so pleased of his life, were confident in themselves and their future.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectгендерна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectгендерне вихованняuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectстудентствоuk_UA
dc.subjectвищі навчальні закладиuk_UA
dc.subjectgender socializationuk_UA
dc.subjectgender educationuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectstudents with disabilitiesuk_UA
dc.subjectuniversitiesuk_UA
dc.titleГендерні аспекти соціалізації студентстваuk_UA
dc.title.alternativeEnder aspects of socialization of the studentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 4 No. 1 (2017)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Voytovska.pdf435,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.