Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25648
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карагодіна, Олена | - |
dc.contributor.author | Семигіна, Тетяна | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-07T10:27:13Z | - |
dc.date.available | 2022-06-07T10:27:13Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Карагодіна О., Семигіна Т. Перші дисертаційні дослідження із соціальної роботи в Україні: критична оцінка // Social Work and Education. 2022. Vol. 9, No. 1. P. 37-50 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25648 | - |
dc.description | DOI: 10.25128/2520-6230.22.1.3 | uk_UA |
dc.description.abstract | У 2017 р. в Україні почали функціонувати освітньо-наукові програми підготовки докторів філософії із соціальної роботи, у 2020 р. відбулись перші захисти дисертаційних досліджень. Мета цієї статті полягає в тому, щоб представити результати аналізу захищених у 2020-2021 рр. текстів дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 231 «Соціальна робота». Станом на 1.02.2022 р. у відкритому доступі знайдено дані про 18 дисертацій, захищених у спеціалізованих разових радах. Проаналізовано зміст 17-ти робіт і однієї картки обліку дисертації в УкрІНТЕІ. Результати аналізу згруповано у такі теми, як: тематична спрямованість; методологічні підходи; теоретичне підґрунтя, етика та методи досліджень; апробація результатів дослідження. Встановлено, що автори значної частини дисертаційних робіт формулювали предмет дослідження відповідно до традицій соціальної педагогіки, акцентуючи увагу на цільових аудиторіях молодого віку, формуванні середовища професійної підготовки соціальних працівників у закладах вищої освіти та соціально-педагогічних аспектах розв’язання поставлених в роботах завдань. З’ясовано, що більшу частину текстів дисертацій було викладено в манері, характерній для досліджень із вітчизняної соціальної педагогіки. В цих роботах методологічні підходи не визначалися або формулювалися як «системний підхід», «міждисциплінарний аналіз» з подальшим уточненням тематичного фокуса дослідження. Відзначено потребу в опануванні організаторами та здобувачами базованих на доказах підходів і стратегій досліджень, притаманних саме соціальній роботі; у формуванні етичної культури досліджень, що відповідає глобальним етичним принципам соціальної роботи; в укріпленні контактів українських та закордонних науковців задля подальшого розвитку соціальної роботи в Україні як науково обґрунтованої практики. | uk_UA |
dc.description.abstract | In 2017, programs for training doctors of philosophy (PhD) in social work began to operate in Ukraine, in 2020 the first defences of PhD dissertations took place. The purpose of this paper is to present the results of analysis of dissertation texts for obtaining the degree of Doctor of Philosophy in Speciality 231 "Social Work". As of February 1, 2022, data on 18 PhD dissertations defended in specialized one-time councils in the speciality "Social Work" were found in the public domain. The content of 17 dissertations and one dissertation registration card is analysed. The results of qualitative content analysis are grouped into four topics: thematic focus; methodological approaches; theoretical basis, ethics and research methods; approbation of research results. It is established that the authors of a significant part of dissertations formulated the subject of research in accordance with the traditions of social pedagogy, focusing on target audiences of young age, forming an environment of professional training of social workers in higher education and socio-pedagogical aspects of solving tasks. It was found that most of the dissertation texts were presented in a manner typical of research in domestic social pedagogy. In these works, methodological approaches were not defined or formulated as a "systems approach", "interdisciplinary analysis" with further clarification of the thematic focus of the study. The recommendations for further development include: meeting needs of academic supervisors and PhD applicants to master evidence-based approaches and research strategies inherent in social work; formation of an ethical culture of research that meets the global ethical principles of social work; strengthening the contacts of Ukrainian and foreign academics for the further development of social work in Ukraine. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | наукові дослідження в соціальній роботі | uk_UA |
dc.subject | дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії | uk_UA |
dc.subject | методологія досліджень | uk_UA |
dc.subject | якісний контент-аналіз | uk_UA |
dc.subject | етика досліджень | uk_UA |
dc.subject | social work | uk_UA |
dc.subject | dissertation research | uk_UA |
dc.subject | research strategy | uk_UA |
dc.subject | research ethics | uk_UA |
dc.title | Перші дисертаційні дослідження із соціальної роботи в Україні: критична оцінка | uk_UA |
dc.title.alternative | FIRST DISSERTATION RESEARCH IN SOCIAL WORK IN UKRAINE: CRITICAL ASSESSMENT | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Social Work and Education Vol. 9 No. 1 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Karagodina.pdf | 666,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.