Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32201
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛитвинюк, Галина Іванівна-
dc.contributor.authorLytvyniuk, H. I.-
dc.date.accessioned2024-02-29T10:49:30Z-
dc.date.available2024-02-29T10:49:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛитвинюк Г. І. Професійний розвиток педагогів засобами неформальної освіти : дис. ... наук. ступеня д-ра філософії : 01 : 011 / Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2023. 299 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32201-
dc.descriptionЗахист відбувся 15 лютого 2023 р. об 11:00, 24 аудиторія (головний корпус).uk_UA
dc.description.abstractУ дисертаційному дослідженні здійснено теоретичне узагальнення результатів наукового пошуку проблеми професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти та запропоновано практичне її розв’язання. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити монотехнологію сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальнї освіти. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що: вперше - обґрунтовано та експериментально перевірено монотехнологію сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти, яка є локальною, містить мотиваційно-цільовий, змістово-прогностичний, діяльнісно-процесуальний, результативно-коригувальний функціональні блоки, що охоплюють: мотиваційну модель професійного розвитку педагогів, засоби і компоненти неформальної освіти, етапи професійного розвитку педагогів (підготовлений педагог, компетентний педагог, професійно-зрілий педагог), критерії і показники сформованості індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів, адаптивну модель науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів і є дієвим інструментом управління професійним розвитком педагогів; - розроблено адаптивну модель науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів з комплексом цілеспрямованих дій та змістових ліній (теоретико-методологічна, проєктувальна, формувально-діяльнісна, результативно-корекційна), яка орієнтована на сприяння в побудові та реалізації індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів, передбачає появу авторських методичних продуктів, досягнення нової якості педагогічної діяльності та засвоєння інноваційних ролей; - визначено критерії (мотиваційний, професійний (педагогічна культура, професійна мобільність, професійна відповідальність, професійна майстерність, професійна кар’єра), результативний), відповідні їм показники сформованості індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів; - з’ясовано роль неформальної освіти у професійному розвитку педагогів, її компоненти (змістовий, діяльнісний, рефлексивний) та вплив на індивідуальну траєкторію професійного розвитку; - окреслено стратегічні наративи підтримки професійного розвитку педагогів у системі неперервної освіти (концептуально-маркетингова модель розвитку професійної компетентності педагогів, стратегія маркетингової діяльності центру професійного розвитку педагогічних працівників, багатофункціональні інноваційно-організаційні структури методичної роботи з педагогами в системі неперервної освіти для професійного розвитку педагогів (Комплексне освітнє трансфер-містечко інноваційних можливостей, Корпоративна Школа Супервізії, Інтерактивна школа сучасного вчителя, Міжгалузева лабораторія компетентного консультанта, Сервісний моніторинговий центр, інтегровані курси підвищення кваліфікації); - уточнено поняття «професійний розвиток педагогів», «індивідуальна траєкторія професійного розвитку педагога», «інноваційні продукти неформальної освіти педагогів», «супервізія в педагогічній діяльності». Набули подальшого розвитку форми, методи та засоби науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти. Практичне значення дослідження полягає у: створенні діагностичного інструментарію, який містить комплекс діагностичних методів (анкетування, тести, інтерв’ювання, опитування, карти, адаптер, SWOT-аналіз) для визначення рівня сформованості індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів; розробленні методологічної інфраструктури Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу і впровадженні у його діяльність адаптивної моделі науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів і монотехнології сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти; розробленні мотиваційної моделі як інструменту професійного розвитку педагогів; створенні Корпоративної Школи Супервізії як інструменту управління професійним розвитком педагогів: розробленні стратегії маркетингової діяльності й визначенні шляхів її реалізації й практичного упровадження в діяльність центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Результати дослідження можуть використовуватися в діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників, центрах післядипломної освіти в університетах, у діяльності супервізорів, тренерів, які працюють в системі інтеграційних векторів «Нова українська школа», а також громадських освітніх інституцій. У першому розділі «Теоретичні основи проблеми професійного розвитку педагогів» здійснено аналіз трактування змісту понять «професійний розвиток педагога», «саморозвиток педагога», «особистісно-професійний розвиток педагога», «науково-методичний супровід», «науково-методична діяльність». Поняття професійний розвиток педагога потрактовано як процес досягнення нового рівня компетентностей та опанування інноваційних професійних ролей у системі неперервної освіти. Виокремлено етапи професійного розвитку педагогів: підготовлений педагог, компетентний педагог, професійно-зрілий педагог. На кожному етапі розкрито змістовий складник професійної діяльності педагога в проєктуванні траєкторії професійного розвитку, яка забезпечує сформованість педагогічної культури, професійної мобільності, професійної відповідальності, професійної майстерності та професійної кар’єри. Визначено і схарактеризовано сучасні підходи (особистісний, функціональний, системний, діяльнісний, синергетичний, компетентнісний, акмеологічний, андрагогічний) до дослідження професійного розвитку педагогів, які сприяють використанню інноваційних драйверів для професійного розвитку педагогів. Визначено роль і сутність науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів, який орієнтований розширювати, поглиблювати, оновлювати педагогічну діяльність педагога і спрямовувати особистість на вдосконалення знань, умінь та професійних навичок. Проаналізовано стан реалізації науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів в системі неперервної педагогічної освіти, діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Запропоновано адаптивну модель науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів, яка орієнтована на сприяння в побудові та реалізації індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів і передбачає, появу авторських методичних продуктів, досягнення нової якості педагогічної діяльності та засвоєння інноваційних ролей. Науково-методичний супровід сприяє розвитку професійної компетентності й забезпечує реалізацію індивідуальних концептів через педагогічну діяльність. Визначено, що індивідуальні концепти педагога розкриваються через змістові лінії (теоретико-методологічну, проєктувальну, формувально-діяльнісну, результативно-корекційну), які спрямовані на професійний розвиток та засвоєння педагогом нових ролей. Окреслено аспекти стратегії маркетингової діяльності, яка слугує змістовим концептом науково-методичного супроводу професійного розвитку педагога. Розкрито зміст професійної компетентності та інструменти професійної діяльності консультанта центру професійного розвитку педагогічних працівників через реалізацію методичної структури як умову розбудови компетентнісного простору громади. Встановлено, що науково-методичний супровід визначається стратегією маркетингової діяльності, що обумовлює постійне самовдосконалення педагога в професійній діяльності. У другому розділі «Неформальна освіта як засіб професійного розвитку педагогів» визначено роль і місце неформальної освіти у системі неперервного навчання педагогів. Неформальну освіту потрактовано як безперервний, інтегрувальний процес, який орієнтований на задоволення індивідуальних потреб педагогів і забезпечує ефективну взаємодію трьох засобів: «навчання в дії», «вчитися взаємодіяти», «вчитися вчитися». У процесі дослідження виокремлено компоненти неформальної освіти (змістовий, діяльнісний, рефлексивний) та розкрито їх змістову спрямованість. З’ясовано вплив неформальної освіти на індивідуальну траєкторію професійного розвитку педагогів. Запропоновано схему-модель «Індивідуальна траєкторія професійного розвитку педагогів», в якій представлено стратегічні складові досконалості для конструювання педагогом власної траєкторії професійного розвитку: педагогічна культура, професійна мобільність, професійна відповідальність, професійна майстерність, професійна кар’єра. Проаналізовано діяльність центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Визначено особливості змістової складової центрів професійного розвитку педагогічних працівників щодо професійної підтримки та розвитку педагогів, представлено дієвий інструмент маркетингової діяльності для моделювання нових інтеграційних методичних продуктів сучасним педагогам. Визначено та схарактеризовано інноваційні методичні продукти як стратегічні наративи неформальної освіти у маркетинговій діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Представлено концептуально-маркетингову модель розвитку професійної компетентності педагогів через цілепокладання альтернативних векторів: діагностичного, концептуального, інноваційного, менеджменту, маркетингового. Функціонування запропонованої моделі сприяє розробці нового інструмента комплексних управлінських рішень – стратегії маркетингової діяльності, яка відповідає інноваційним викликам науково-методичних послуг для професійного розвитку педагогів. Виділено інноваційну складову стратегії: освітній та педагогічний маркетинг. Виокремлено змістовий концепт стратегії, який сприяє проєктуванню нової трансформаційної моделі як інноваційного продукту професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти. Досліджено багатофункціональні інноваційно-організаційні структури методичної роботи з педагогами в системі неперервної освіти, зокрема: Комплексне освітнє трансфер-містечко інноваційних можливостей, Інтерактивна школа сучасного вчителя, Корпоративна Школа Супервізії, Міжгалузева лабораторія компетентного консультанта, Сервісний моніторинговий центр, інтегровані курси підвищення кваліфікації. Ці інноваційні методичні продукти неформальної освіти педагогів апробовано в координатах діяльності Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу. Представлено Корпоративну Школу Супервізії, яка забезпечує максимальний процес підтримки професійного розвитку педагогів у навчанні та зростанні. Розкрито важливі сегменти корпоративної школи супервізії: корпоративна освіта, корпоративне навчання, корпоративна підготовка педагогів. Запропоновано графічну мапу діяльності Корпоративної Школи Супервізії, яка вміщує: тематичну складову (мета, ціль, функції, навігатор), етапи (підготовчо-прогностичний, організаційно-діяльнісний, аналітично-коригувальний, альтернативні вектори розвитку педагога, інтегральні вектори розвитку консультанта (супервізора), управлінську й педагогічну сфери, форми роботи та індикатори результату (навігатор, здатність застосовувати ґрунтовні знання в професійній діяльності, моделювання власної професійної траєкторії професійного розвитку, поява інноваційних продуктів корпоративного навчання). Запропоновано наративи професійної підтримки та розвитку педагогів у системі неперервної освіти, які сприяють новій конструкції найрізноманітніших формувань успішної професійної траєкторії педагогів через маркетинговий інструмент центрів професійного розвитку педагогічних працівників. У третьому розділі «Обґрунтування й упровадження монотехнології сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти в діяльність центрів професійного розвитку педагогічних працівників» розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено монотехнологію сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти. Запропонована технологія є локальною, містить взаємопов’язані мотиваційно-цільовий, змістово-прогностичний, діяльнісно-процесуальний, результативно-коригувальний функціональні блоки, які охоплюють мотиваційну модель професійного розвитку педагогів, засоби і компоненти неформальної освіти критерії і показники професійного розвитку педагогів, етапи професійного розвитку, адаптивну модель науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти. Складено паспорт монотехнології сталої підтримки професійного розвитку педагогів через систему підпорядкованих понять, які розкривають концепт професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти. Технологія відкриває педагогам можливості для набуття нового досвіду через задоволення особистісних потреб у процесі партисипативного навчання і вдало універсує проблемно-наукові та інтегровані методи в педагогічний обіг. Ці методи забезпечують розвиток професійної компетентності педагогів, уведення авторських інноваційних методичних інфраструктур з багатьма інтегральними складовими та створення інтеграційних освітніх продуктів у процесі конструктивної взаємодії педагогів. Створено діагностичний інструментарій, який містить: комплекс діагностичних методів (анкетування, тести, інтерв’ювання, опитування, карти, адаптер, SWOT-аналіз), критерії (мотиваційний, професійний (педагогічна культура, професійна мобільність, професійна відповідальність, професійна майстерність, професійна кар’єра), результативний), відповідні їм показники сформованості індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів. Експериментально перевірено ефективність запропонованої технології. Для забезпечення коректності результатів щодо ефективності впровадження технології проаналізовано одержані дані за мотиваційним, професійним, результативним критеріями на кожному етапі експериментального дослідження. Перевірку статистичної значущості результатів упровадження монотехнології сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти здійснено за допомогою критерію 𝜒𝜒2 Пірсона, перевірку зв’язку між даними за сформованим та несформованим рівнями діагностичної та зацікавленої груп за мотиваційним, професійним і результативним критеріями – відповідно за допомогою дисперсійного аналізу даних з використанням критерію критичного розподілу Фішера. Отримані результати засвідчують ефективність запропонованої монотехнології сталої підтримки професійного розвитку педагогів засобами неформальної освіти та доцільність її упровадження в діяльність центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Узагальнені результати дисертаційного дослідження представлено за допомогою інструмента візуалізації – Інтелект-карти, навігаційна функція якої допомагає відстежувати реалізацію основних завдань проведеного дослідження спірально за допомогою символів гіперпосилань.uk_UA
dc.description.abstractIn the dissertation research, a theoretical synthesis of the results of the scientific search for the issue of professional development of teachers by means of non-formal education has been carried out and a practical solution has been proposed. The purpose of the study: to substantiate and experimentally verify the monotechnology of sustainable support for the professional development of teachers by means of non-formal education. The scientific novelty of the research results is that for the first time - the monotechnology of sustainable support for the professional development of teachers by means of non-formal education, which is locally contextualized, has been substantiated and experimentally verified. It encompasses motivational-target, content-prognostic, activity-procedural, result-corrective functional blocks, covering a motivational model of professional development of teachers, means and components of non-formal education, stages of professional development (prepared educator, competent educator, professionally mature educator), criteria and indicators of the formation of individual trajectories of professional development of teachers, an adaptive model of scientific and methodological support for the professional development of teachers, and serves as an effective tool for managing the professional development of teachers; - an adaptive model of scientific-methodological support for the professional development of teachers has been developed; the model involves a complex of purposeful actions and content lines (theoretical-methodological, design, formative-functional, result-corrective), aimed at facilitating the construction and implementation of an individual trajectory of professional development of teachers; it anticipates the creation of authorial methodological products, the attainment of a new quality in pedagogical practice, and the assimilation of innovative roles; - criteria have been defined (motivational, professional (pedagogical culture, professional mobility, professional responsibility, professional skills, professional career), results-oriented), corresponding indicators, and levels of formation of individual trajectories of teachers’ professional development; - the role of non-formal education in the professional development of teachers has been clarified, as well as its components (content, activity, reflexive), and its impact on the individual trajectory of professional development; - strategic narratives for supporting the professional development of teachers in the system of continuous education have been outlined (conceptual marketing model for the development of professional competence of teachers, the marketing strategy of the professional development center for educators, multifunctional innovative organizational structures of methodological work with educators in the system of continuous education for the professional development of teachers (Educational-Transfer Town of Innovative Opportunities (# T`mictechko), the Corporate School of Supervision, the Interactive School of the Modern Teacher, the Interdisciplinary Laboratory of the Competent Consultant, Service Monitoring Center, integrated professional development courses); - the concepts of "professional development of teachers", "individual trajectory of professional development of a teacher", "innovative products of non-formal education for teachers", "supervision in pedagogical activities" have been clarified. The forms, methods and tools of scientific and methodological support for the professional development of teachers have further evolved. The practical significance of the study lies in: the creation of a diagnostic toolkit that includes a set of diagnostic methods (surveys, tests, interviews, questionnaires, maps, adapter, SWOT analysis) to determine the level of formation of individual trajectories of professional development of teachers; developing the methodological infrastructure of the Ternopil Communal Methodological Center for Scientific and Educational Innovations and Monitoring and the implementation of an adaptive model of scientific and methodological support for the professional development of teachers through non-formal education means in its activities; the development of a motivational model as a tool for professional development of teachers; the establishment of the Corporate School of Supervision as a tool for managing the professional development of teachers: the development of the Marketing Strategy along with identifying the ways for its implementation regarding the practical activities in the professional development centers for educators. The research results can be utilized in the activities of professional development centers for educators, postgraduate education centers in universities, the work of supervisors, trainers operating within the framework of integration vectors of the New Ukrainian School, as well as in public educational institutions. In the first chapter, "Theoretical Foundations of the Issue of Professional Development of Teachers", an analysis of the interpretation of the concepts "professional development of a teacher", "self-development of a teacher" "personal professional development of a teacher" "scientific-methodical support," and "scientific-methodical activity" has been carried out. The concept of teacher professional development has been interpreted as the process of achieving a new level of competence and mastering innovative professional roles in the system of continuous education. The stages of professional development of teachers have been identified: the trained teacher, the competent teacher, the professionally mature teacher. At each stage, the content component of the teacher's professional activity in designing a trajectory of professional development has been revealed. This trajectory ensures the formation of pedagogical culture, professional mobility, professional responsibility, professional mastery and professional career development. Modern approaches (personal, functional, systemic, activity-based, synergistic, competence-based, acmeological, andragogical) to the study of the professional development of teachers have been defined and characterized. These approaches contribute to the utilization of innovative drivers for the professional development of teachers. The role and essence of scientific and methodological support for the professional development of teachers have been defined. This support is aimed at expanding, deepening and updating the pedagogical activit y of a teacher, directing an individual towards the improvement of knowledge, skills and professional competencies. The state of the implementation of scientific and methodological support for the professional development of teachers in the system of continuous pedagogical education and the activities of professional development centers for educators has been analyzed. An adaptive model of scientific and methodological support for the professional development of teachers has been proposed. This model is focused on facilitating the construction and implementation of an individual trajectory of the professional development of teachers and envisions the emergence of new styles of pedagogical activity, the creation of authorial methodological products, and the assimilation of innovative roles. Scientific and methodological support promotes the development of professional competence and ensures the implementation of individual concepts through pedagogical activity. It has been determined that the individual concepts of a teacher are revealed through the content lines (theoretical-methodological, projective, formative-active, result-corrective), aimed at professional development and assimilation of new roles by a teacher. Aspects of the strategy of marketing activities, which serves as a meaningful concept of scientific and methodological support for the professional development of a teacher, have been outlined. The content of professional competence and the tools of the professional activity for the consultant of the professional development center for educators have been disclosed through the implementation of the methodical structure as a condition for building the competency space of the community. It has been established that scientific and methodological support is determined by the strategy of marketing activities, which entails continuous self-improvement for teachers in their professional activities. In the second chapter, "Non-formal Education as a Means of Professional Development for Teachers", the role and place of non-formal education in the system of continuous learning for teachers are defined. Non-formal education is interpreted as a continuous, integrative process, focused on meeting the individual needs of teachers, providing effective interaction of three means: "learning by doing", "learning to interact", "learning to learn". In the process of research, the components of non-formal education (content, activity -oriented, reflexive) have been singled out and their content orientation has been revealed. It has been clarified the influence of non-formal education on the individual trajectory of professional development of teachers. A schematic model "Individual Trajectory of Professional Development of Teachers", which presents the strategic components of excellence for constructing a teacher's own trajectory of professional development including pedagogical culture, professional mobility, professional responsibility, professional mastery, professional career has been proposed. The activities of professional development centers for educators, aimed at fostering the professional development of teachers, have been analyzed. The specific features of the content component of these centers concerning the professional support and development of teachers have been identified, and an effective marketing tool for modelling new integration methodological products for modern teachers has been presented. Innovative methodological products have been identified and characterized as strategic narratives of non-formal education in the marketing activities of professional development centers for educators. A conceptual-marketing model for the development of the professional competence of teachers through the targeting of alternative vectors: diagnostic, conceptual, innovative, managerial, and marketing, has been presented. The functioning of the proposed model has contributed to the development of a new tool for complex management solutions - a marketing activity strategy that addresses the innovative challenges of scientific and methodological services for the professional development of teachers. An innovative component of the strategy has been highlighted, encompassing educational and pedagogical marketing. The meaningful concept of the strategy, which contributes to the design of a new transformative model as an innovative product of the professional development of teachers by means of non-formal education, has been distinguished. Multifunctional innovative and organizational structures of methodological work with teachers in the system of continuous education have been researched, including Comprehensive Educational Transfer Town of Innovative Opportunities, Interactive School of a Modern Teacher, Corporate School of Supervision, Interdisciplinary Laboratory of a Competent Consultant, Service Monitoring Center, integrated professional development courses. These innovative methodological products of non-formal education of teachers have been tested within the framework of the Ternopil Communal Methodological Center for Scientific and Educational Innovations and Monitoring. The Corporate School of Supervision, which provides the maximum process of supporting the professional development of teachers in learning and growth, has been presented. Important segments of the corporate school of supervision have been revealed: corporate education, corporate training, corporate teacher training. It has been proposed the Graphic map of the Corporate School of Supervision Activities, which includes: thematic component (aim, goal, functions, navigator), stages (preparatory-prognostic, organizational-active, analytical-corrective, alternative vectors of professional development, integral vectors of consultant (supervisor) development), managerial and pedagogical spheres, forms of work and result indicators (navigator, ability to apply profound knowledge in professional activity, modeling of own professional trajectory of professional development, emergence of innovative products of corporate training). Narratives of professional support and development of teachers in the system of continuous education have been proposed, contributing to a new construction of the most diverse formations for a successful professional trajectory of teachers through the marketing tool of professional development centers for educators. In the third chapter, "Substantiation and Implementation of Monotechnology for Sustainable Support of Professional Development of Teachers by Means of Non-formal Education in the Activities of Professional Development Centers for Educators”, the monotechnology for sustainable support of professional development of teachers by means of non-formal education has been developed and theoretically substantiated. The proposed technology is local, and encompasses functional blocks: motivational-target, content-prognostic, activity-procedural, result-corrective, and includes a motivational model of professional development of teachers, tools and components of non-formal education, criteria and indicators of professional development of teachers, stages of professional development, an adaptive model of scientific and methodological support for professional development of teachers by means of non-formal education. The passport of the monotechnology for sustainable support for the professional development of teachers has been developed through the system of subordinate concepts , which reveal the conception of teacher professional development by means of non-formal education. The technology opens up opportunities for teachers to acquire new experiences by satisfying personal needs through participatory learning and successfully universalizes problem-scientific and integrated methods in pedagogical practice. These methods ensure the development of the professional competence of teachers, the introduction of authorial innovative methodical infrastructures with multiple integral components, and the creation of integrative educational products in the process of constructive interaction among teachers. A diagnostic toolkit for evaluation has been developed, comprising a set of diagnostic methods (surveys, tests, interviews, questionnaires, maps, adapter, SWOT analysis), criteria (motivational, professional (pedagogical culture, professional mobility, professional responsibility, professional mastery, professional career), result-oriented), corresponding indicators, and levels of development for the individual trajectory of professional development of teachers. The effectiveness of the proposed technology has been experimentally verified. To ensure the correctness of the results regarding the effectiveness of the technology implementation, the obtained data have been analyzed according to motivational, professional, and effective criteria at each stage of the experimental research. The statistical significance of the results of implementing the MonoTechnology was verified using the Pearson's chi-squared test. The examination of the connection between the data for the formed and unformed levels of the diagnostic and interested groups based on motivational, professional, and result criteria was conducted through the variance analysis of data using Fisher's critical distribution criterion. The obtained results testify to the effectiveness of the proposed monotechnology for continuous support for the professional development of teachers by means of non-formal education and the appropriateness of its implementation in the activities of centers for the professional development of educators. The generalized results of the dissertation research have been presented by means of a visualization tool - Intellect-map, the navigation function of which helps to track the implementation of the main tasks of the conducted research spirally via hyperlinks.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпрофесійний розвиток педагогаuk_UA
dc.subjectособистісний розвитокuk_UA
dc.subjectсаморозвитокuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectсамоосвітаuk_UA
dc.subjectпедагогічна освітаuk_UA
dc.subjectнеформальна освітаuk_UA
dc.subjectпіслядипломна освітаuk_UA
dc.subjectтехнології професійного розвиткуuk_UA
dc.subjectмонотехнологія сталої підтримки професійного розвиткуuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectнауково-методичний супровідuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectакмеологічний підхідuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectprofessional developmentuk_UA
dc.subjectpersonal developmentuk_UA
dc.subjectself-developmentuk_UA
dc.subjecteducatorsuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectself-educationuk_UA
dc.subjectpedagogical educationuk_UA
dc.subjectnon-formal educationuk_UA
dc.subjectpostgraduate educationuk_UA
dc.subjectprofessional development technologiesuk_UA
dc.subjectmonotechnology for continuous professional development supportuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectscientific and methodological supportuk_UA
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectacmeological approachuk_UA
dc.subjectmarketing activitiesuk_UA
dc.titleПрофесійний розвиток педагогів засобами неформальної освітиuk_UA
dc.title.alternativeProfessional Development of Teachers by Means of Non-formal Educationuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Располагается в коллекциях:Педагогічні науки

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Dis_Lytvynyuk.pdf27,73 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.