Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36982
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКарабін, Оксана Йосифівна-
dc.contributor.authorРоманишина, Оксана Ярославівна-
dc.contributor.authorМартинюк, Сергій Володимирович-
dc.contributor.authorВовкодав, Олександр Валерійович-
dc.contributor.authorІваницький, Роман Іванович-
dc.date.accessioned2025-09-02T07:26:49Z-
dc.date.available2025-09-02T07:26:49Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationНауково-дослідницька практика як складова формування професійних і дослідницьких компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук / О. Й. Карабін та ін. // Освіта. Інноватика. Практика . Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. Т. 13, № 6. С. 109–115. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i6-015uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36982-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему формування професійних і дослідницьких компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук в межах науково-дослідницької практики. Обґрунтовано, що освітня політика майбутніх фахівців комп’ютерних наук має бути орієнтованою на формування професійних компетентностей, що поєднують теоретичні знання з практичними навичками розв’язання завдань дослідницького характеру, а також застосування сучасних методів наукових досліджень для проєктування, розробки та супроводу інформаційних систем і програмного забезпечення у галузі інформаційних технологій. З’ясовано, що майбутні фахівці комп’ютерних наук повинні володіти здатністю впроваджувати сучасні методи й технології для аналітики великих даних, ефективно розробляти, планувати та управляти ІТ-проєктами, опановувати новітні інструменти та технології у сфері комп’ютерних наук, а також бути спроможними проводити науково-дослідницьку та прикладну діяльність, розвивати аналітичне мислення та критичні навички оцінки інформації, генерувати інноваційні ідеї та пропонувати ефективні рішення для актуальних завдань у сфері комп’ютерних науках. Визначено, що основні напрями трансформації системи вищої освіти другого (магістерського) рівня за галуззю знань «Інформаційні технології», що безпосередньо впливають на формування професійних і дослідницьких компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук: модернізація освітньої системи; екологізації освіти; вдосконалення змісту й організації освітнього процесу; удосконалення практичної підготовки до професійної діяльності; інтеграція наукової та інноваційної діяльності; забезпечення доступності та гнучкості освітніх можливостей. Зроблено висновок, що формування професійних і дослідницьких компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук в межах науково-дослідницької практики має враховувати поєднання наукових здобутків із провідними практичними компетенціями та фаховим досвідом, інтеграцію теоретичних знань із практичними навичками, розвиток здатності до самостійного генерування інноваційних ідей та прийняття ефективних рішень у професійній діяльності. Кuk_UA
dc.description.abstractThe article addresses the issue of developing professional and research competencies of future computer science specialists within the framework of research practice. It is substantiated that the educational policy of future computer science specialists should be focused on developing professional competencies that combine theoretical knowledge with practical skills in solving research problems, as well as the application of modern scientific research methods for the design, development and maintenance of information systems and software in the field of information technology. It is found that future computer science specialists should have the ability to implement modern methods and technologies for big data analytics, effectively develop, plan and manage IT projects, master the latest tools and technologies in the field of computer science, and be able to conduct research and applied activities, develop analytical thinking and critical information evaluation skills, generate innovative ideas and offer effective solutions to current tasks in the field of computer science. It was determined that the main directions of transformation of the higher education system of the second (master's) level in the field of knowledge "Information Technologies", which directly affect the formation of professional and research competencies of future computer science specialists: modernization of the educational system; greening of education; improvement of the content and organization of the educational process; improvement of practical training for professional activity; integration of scientific and innovative activity; ensuring accessibility and flexibility of educational opportunities. It was concluded that the formation of professional and research competencies of future computer science specialists within the framework of scientific and research practice should take into account the combination of scientific achievements with leading practical competencies and professional experience, the integration of theoretical knowledge with practical skills, the development of the ability to independently generate innovative ideas and make effective decisions in professional activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ ім. А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectгалузь інформаційних технологійuk_UA
dc.subjectнауково-дослідницька практикаuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectдослідницька компетентністьuk_UA
dc.subjectмайбутні фахівці комп’ютерних наукuk_UA
dc.subjecthigher education institutionuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectinformation technology industryuk_UA
dc.subjectresearch practiceuk_UA
dc.subjectinformation technologyuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectresearch competenceuk_UA
dc.subjectfuture computer science specialistsuk_UA
dc.titleНауково-дослідницька практика як складова формування професійних і дослідницьких компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наукuk_UA
dc.title.alternativeSCIENTIFIC AND RESEARCH PRACTICE AS A COMPONENT OF FORMING PROFESSIONAL AND RESEARCH COMPETENCES OF FUTURE COMPUTER SCIENCE SPECIALISTSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
KARABIN_ROMANYSHYNA.pdf401,15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.