Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37515| Название: | Тип гемодинаміки як класифікуючий фактор при оцінці розвитку пристосувальних реакцій на навчальне навантаження |
| Авторы: | Гулька, Ольга Василівна Грабик, Надія Михайлівна Грубар, Ірина Ярославівна |
| Библиографическое описание: | Гулька О. В., Грабик Н. М., Грубар І. Я. Тип гемодинаміки як класифікуючий фактор при оцінці розвитку пристосувальних реакцій на навчальне навантаження // Психофізіологічні та вісцеральні функції в нормі і патології : IX Міжнародна наукова конференція (21–24 жовт. 2025 р.). Київ, 2025. С. 11 |
| Дата публикации: | 21-окт-2025 |
| Краткий осмотр (реферат): | The study examined the relationship between hemodynamic type, heart rate variability (HRV), and cognitive functions in female university students. Cardiac index (CI) was used as the main indicator of central hemodynamics. Positive correlations of CI with blood pressure, heart rate, and cognitive parameters (attention distribution, short-term memory) indicated higher activation and energy expenditure in hyperkinetic individuals. Negative correlations with HRV indices (LF, TP) and attention switching reflected reduced autonomic flexibility and cognitive stability. Hemodynamic type proved to be a significant physiological classifier of adaptive and cognitive responses to academic load in female students. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37515 |
| Располагается в коллекциях: | Тези конференцій |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Gulka_et_al_Psux.pdf | 339,1 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.