Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37615Полная запись метаданных
| Поле DC | Значение | Язык |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Ящищак, Ірина | - |
| dc.contributor.author | Олексюк, Наталія Степанівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-03T11:12:58Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-03T11:12:58Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Ящищак І., Олексюк Н. Соціальна підтримка та інклюзивні підходи у післядипломній освіті ветеранів: сучасні виклики та напрями професійної підготовки // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 477-485. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.15 | uk_UA |
| dc.identifier.issn | 2520-6230 | - |
| dc.identifier.issn | 2520-6451 | - |
| dc.identifier.uri | https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37615 | - |
| dc.description.abstract | У статті аналізуються питання соціальної підтримки та інклюзивних підходів у системі післядипломної освіти ветеранів у США та Україні на тлі соціальних трансформацій і воєнного стану. Професійна підготовка ветеранів має важливе значення для їх реінтеграції у цивільне життя, розвитку соціальної активності та відновлення соціальної відповідальності. В умовах війни післядипломна освіта допомагає їм адаптуватися до нових реалій, сприяє розвитку критичного мислення, відновленню комунікабельності та психологічної стійкості. Соціальна підтримка ветеранів охоплює не лише психологічний супровід, а й індивідуалізовані освітні програми, що враховують життєвий досвід і рівень готовності до навчання. Інклюзивні підходи в освіті забезпечують рівні можливості для ветеранів, зокрема через адаптовані навчальні методи та побудову партнерських відносин між викладачами та студентами. Окрема увага приділяється впровадженню інклюзивних підходів до організації освітнього процесу, формуванню компетентностей і розвитку соціальної відповідальності. Обґрунтовується важливість соціальної підтримки як чинника успішної інтеграції ветеранів у професійне середовище. На основі досвіду американських університетів, зокрема Браунського запропоновано модель супроводу ветеранів у процесі навчання з урахуванням їх індивідуальних потреб і життєвого досвіду. Дослідження підкреслює важливість соціальної відповідальності як компетентності післядипломної освіти, яка допомагає ветеранам подолати травматичний досвід та активно брати участь у відновленні суспільства. Важливу роль відіграє створення мікросоціального середовища у навчальних закладах, включаючи підтримку, тренінги для викладачів і розвиток цифрових технологій для гнучкого навчання. Висновки статті вказують на необхідність державної політики для підтримки післядипломної освіти ветеранів, яка включатиме фінансування, міжвідомчу координацію та розвиток інклюзивних освітніх стандартів, що сприятиме успішній реінтеграції ветеранів у суспільство. | uk_UA |
| dc.description.abstract | The article analyzes the issues of social support and inclusive approaches in the system of postgraduate education for veterans in the USA and Ukraine, within the context of social transformations and martial law. Professional training for veterans plays an important role in their reintegration into civilian life, the development of social activity, and the restoration of social responsibility. In the context of war, postgraduate education helps veterans adapt to new realities, promotes the development of their critical thinking, and contributes to the recovery of communication skills and psychological resilience. Social support for veterans includes not only psychological assistance but also individualized educational programs that take into account life experience and readiness for learning. Inclusive approaches in education ensure equal opportunities for veterans, particularly through adapted teaching methods and the establishment of supportive relationships between professors and students. Educators must be prepared for dialogue and understanding the specific needs of veterans. The article also examines the experience of American universities in supporting veterans, especially the Brown University model, which combines academic flexibility, psychological support, and social mentoring. The Ukrainian context requires the creation of similar mechanisms, combining pedagogical, socio-psychological, and organizational components to effectively integrate veterans. The study highlights the importance of social responsibility as a key competency in postgraduate education, helping veterans overcome trauma and actively participate in rebuilding society. A crucial role is played by the creation of a micro-social environment in educational institutions, including support networks, teacher training, and the development of digital technologies for flexible learning. The conclusions emphasize the need for state policy to support postgraduate education for veterans, including funding, inter-agency coordination, and the development of inclusive educational standards that will facilitate veterans' successful reintegration into society. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.publisher | Vektor | uk_UA |
| dc.subject | освітній процес | uk_UA |
| dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
| dc.subject | післядипломна освіта | uk_UA |
| dc.subject | компетентність | uk_UA |
| dc.subject | соціальне середовище | uk_UA |
| dc.subject | соціальна підтримка | uk_UA |
| dc.subject | соціальна відповідальність | uk_UA |
| dc.subject | інклюзія | uk_UA |
| dc.subject | ветеран | uk_UA |
| dc.subject | educational process | uk_UA |
| dc.subject | professional training | uk_UA |
| dc.subject | postgraduate education | uk_UA |
| dc.subject | competence | uk_UA |
| dc.subject | social environment | uk_UA |
| dc.subject | social support | uk_UA |
| dc.subject | social responsibility | uk_UA |
| dc.subject | inclusion | uk_UA |
| dc.subject | veteran | uk_UA |
| dc.title | Соціальна підтримка та інклюзивні підходи у післядипломній освіті ветеранів: сучасні виклики та напрями професійної підготовки | uk_UA |
| dc.title.alternative | SOCIAL SUPPORT AND INCLUSIVE APPROACHES IN THE POSTGRADUATE EDUCATION OF VETERANS: CONTEMPORARY CHALLENGES AND DIRECTIONS OF PROFESSIONAL TRAINING | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Располагается в коллекциях: | Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025) | |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 6_Yasshushak.pdf | 812,1 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.