Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38079
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГорбатюк, Роман Михайлович-
dc.contributor.authorПогорєлов, М. Г.-
dc.contributor.authorМакєєв, А. А.-
dc.contributor.authorРеннер, В. В.-
dc.date.accessioned2025-12-22T11:44:33Z-
dc.date.available2025-12-22T11:44:33Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГорбатюк Р. М., Погорєлов М. Г., Макєєв А. А., Реннер В. В. Формування фахової компетентності педагогів професійного навчання транспортної галузі на основі автосимуляторів: інноваційні підходи // Наукові записки. Педагогічні науки. Київ, 2025. № 163. С. 29-36. DOI : https://doi.org/10.31392/NZ-udu-163.2025.04uk_UA
dc.identifier.issn2310-371Х-
dc.identifier.issn3083-5933-
dc.identifier.urihttp://nz.npu.edu.ua/article/view/344786-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38079-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано інноваційні підходи до формування фахової компетентності майбутніх педагогів професійного навчання транспортної галузі з акцентом на використання автосимуляторів. В умовах цифровізації освітнього простору та оновлення технологічної бази транспортної галузі особливої актуальності набуває підготовка педагогів, здатних ефективно поєднувати технічні знання, цифрові навички та методичну майстерність. Авторами розглянуто сутність поняття фахової компетентності як поліструктурного утворення, що охоплює когнітивний, мотиваційний, аксіологічний та діяльнісний компоненти. Стаття містить класифікацію автоігрових симуляторів (розважальні, навчальні, професійні) з прикладами та характеристиками, а також аргументацію їхнього педагогічного потенціалу. Наведено приклад реалізації симуляційного підходу в курсі «Правила дорожнього руху», де здобувачі вищої освіти проходили тренування з маневрування, дотримання правил дорожнього руху, аналізували власні дії та моделювали авторські заняття для професійної (професійно-технічної) освіти. Автосимулятори виконують низку функцій: навчальну, тренувальну, мотиваційну, діагностичну, інноваційну, економічну, екологічну, соціальну та дослідницьку. Зазначено, що їх інтеграція у VR/AR-платформи, хмарні сервіси (Moodle, Google Classroom) та дуальну модель освіти дозволяє розширити можливості професійної підготовки та підвищити її ефективність. Стаття доводить, що автосимулятори є не лише інструментом формування технічних умінь, а й ефективним засобом розвитку професійної рефлексії, цифрової грамотності, педагогічної адаптивності та інноваційного мислення, необхідних сучасному викладачеві транспортної галузі. Висвітлено перспективи поширення цієї практики в українській системі професійної освіти та важливість інтеграції симуляторів у міждисциплінарну підготовку педагогічних кадрів.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes innovative approaches to the formation of professional competence of future vocational teachers of the transport industry with an emphasis on the use of car simulators. In the context of the digitalization of the educational space and the renewal of the technological base of the transport industry, the training of teachers who are able to effectively combine technical knowledge, digital skills and methodological skills is of particular relevance. The authors consider the essence of the concept of professional competence as a polystructural formation that includes cognitive, motivational, axiological and activity components. The article contains a classification of car game simulators (entertaining, educational, professional) with examples and characteristics, as well as arguments for their pedagogical potential. An example of the implementation of the simulation approach in the course “Traffic Rules” is presented, where higher education students were trained in maneuvering, observing traffic rules, analyzing their own actions and modeling the author's classes for vocational education. Car simulators perform a number of functions: educational, training, motivational, diagnostic, innovative, economic, environmental, social and research. It is noted that their integration into VR/AR platforms, cloud services (Moodle, Google Classroom) and the dual model of education allows expanding the possibilities of professional training and increasing its effectiveness. The article proves that car simulators are not only a tool for developing technical skills, but also an effective means of developing professional reflection, digital literacy, pedagogical adaptability, and innovative thinking necessary for a modern teacher of the transport industry. The article highlights the prospects for the dissemination of this practice in the Ukrainian system of vocational education and the importance of integrating simulations into the interdisciplinary training of teachers.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectфахова компетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна освітаuk_UA
dc.subjectавтоігрові симуляториuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectтранспортна галузьuk_UA
dc.subjectпедагогічна підготовкаuk_UA
dc.subjectінноваційне навчанняuk_UA
dc.subjectVR/ARuk_UA
dc.subjectдуальна освітаuk_UA
dc.subjectмоделювання ситуаційuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectprofessional educationuk_UA
dc.subjectcar game simulatorsuk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.subjecttransport industryuk_UA
dc.subjectpedagogical traininguk_UA
dc.subjectinnovative learninguk_UA
dc.subjectVR/ARuk_UA
dc.subjectdual educationuk_UA
dc.subjectsituation modelinguk_UA
dc.titleФормування фахової компетентності педагогів професійного навчання транспортної галузі на основі автосимуляторів: інноваційні підходиuk_UA
dc.title.alternativeFormation of professional competence of vocational education teachers in the transport sector based on driving simulators: innovative approachesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
7_Horbatiuk_Zb_nauk_pr.pdf224,45 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
tut_Nayk_zap.pdf195,96 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.