Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38085
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГорбатюк, Роман Михайлович-
dc.contributor.authorВолкова, Наталія-
dc.contributor.authorКобилянська, Ірина-
dc.date.accessioned2025-12-22T12:49:02Z-
dc.date.available2025-12-22T12:49:02Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГорбатюк Р., Волкова Н., Кобилянська І. Технологічна культура як важливий складник професійної компетентності майбутніх педагогів природничих дисциплін // Педагогіка безпеки : Педагогіка безпеки : журнал. Вінниця, 2025. Т. 10 № 2. С. 133-139. DOI : https://doi.org/10.31649/2524-1079-2025-10-2-133-139uk_UA
dc.identifier.issn2524-1087-
dc.identifier.issn2524-1079-
dc.identifier.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/220-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38085-
dc.description.abstractУ статті розкрито сутність і значущість технологічної культури як важливого складника професійної компетентності майбутніх педагогів природничих дисциплін. Актуальність проблеми зумовлена системним оновленням природничих знань, активним розвитком інформаційних та освітніх технологій, поширенням інноваційних підходів до організації навчального процесу, що вимагають від учителя вміння ефективно інтегрувати сучасні технологічні рішення в освітню практику. Особливий наголос зроблено на необхідності збереження культурних цінностей, формуванні екологічного світогляду учнів і впровадженні принципів сталого розвитку. Ефективність реалізації будь-яких інноваційних процесів у шкільній природничій освіті безпосередньо залежить від здатності педагога діяти в інноваційному режимі, оперативно реагувати на зміни соціальних запитів та освітнього середовища. Визначено, що технологічна культура педагога є складною інтегративною характеристикою, яка охоплює професійні знання, ціннісно-світоглядні орієнтири, комунікативні й організаційні навички, а також здатність до критичного мислення та творчого пошуку інноваційних рішень у педагогічній діяльності. Охарактеризовано функції технологічної культури вчителя. Зазначено, що технологічна культура є не лише елементом професійної компетентності, а й базовою умовою реалізації інноваційних змін у сучасній школі. Особливу увагу приділено взаємозв’язку технологічної культури з якістю природничої освіти. В умовах цифровізації суспільства, розвитку безвідходних та екологічно безпечних технологій, зростає потреба у вчителях, які не просто володіють сучасними технологічними інструментами, а здатні адаптувати їх до потреб учнів і цілей навчального процесу. Технологічна культура виступає не лише індикатором професійної компетентності, а й визначальним чинником конкурентоспроможності сучасного вчителя природничих дисциплін. Вона забезпечує здатність педагога ефективно діяти в умовах змін, розробляти й упроваджувати інноваційні рішення, сприяти розвитку наукового та екологічного мислення учнів, а також виступає основою для подальшої модернізації природничої освіти в Україні.uk_UA
dc.description.abstractThe article reveals the essence and significance of technological culture as an important component of the professional competence of future teachers of natural sciences. The relevance of the problem is due to the systematic updating of natural science knowledge, the active development of information and educational technologies, the spread of innovative approaches to the organization of the educational process, which require the teacher to be able to effectively integrate modern technological solutions into educational practice. Special emphasis is placed on the need to preserve cultural values, form an ecological worldview of students and implement the principles of sustainable development. The effectiveness of the implementation of any innovative processes in school natural science education directly depends on the teacher's ability to act in an innovative mode, to promptly respond to changes in social demands and the educational environment. It is determined that the technological culture of a teacher is a complex integrative characteristic that encompasses professional knowledge, value-based and worldview guidelines, communicative and organizational skills, as well as the ability to think critically and creatively to find innovative solutions in pedagogical activity. The functions of the teacher's technological culture are characterized. It is noted that technological culture is not only an element of professional competence, but also a basic condition for the implementation of innovative changes in a modern school. Particular attention is paid to the relationship between technological culture and the quality of natural science education. In the context of the digitalization of society, the development of waste-free and environmentally friendly technologies, there is a growing need for teachers who not only possess modern technological tools, but are able to adapt them to the needs of students and the goals of the educational process. Technological culture is not only an indicator of professional competence, but also a determining factor in the competitiveness of a modern teacher of natural sciences. It ensures the teacher's ability to act effectively in conditions of change, develop and implement innovative solutions, promote the development of students' scientific and environmental thinking, and also serves as the basis for further modernization of natural science education in Ukraine.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectтехнологічна культураuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectприроднича освітаuk_UA
dc.subjectпедагогічні технологіїuk_UA
dc.subjectцифровізація майбутні педагоги природничих дисциплінuk_UA
dc.subjecttechnological cultureuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectscience educationuk_UA
dc.subjectpedagogical technologiesuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectfuture science teachersuk_UA
dc.titleТехнологічна культура як важливий складник професійної компетентності майбутніх педагогів природничих дисциплінuk_UA
dc.title.alternativeTECHNOLOGICAL CULTURE AS AN IMPORTANT COMPONENT OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF NATURAL SCIENCESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
8_Horbatiuk_Tex.pdf435,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.