Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38088
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСіткар, Віктор Ілліч-
dc.contributor.authorСіткар, Степан Вікторович-
dc.date.accessioned2025-12-22T14:23:55Z-
dc.date.available2025-12-22T14:23:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСіткар В., Сіткар С. Особливості реорганізації українських малокомплектних шкіл в сучасних умовах // Дистанційна освіта в Україні: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти : електронний міжнародний науковий журнал. Київ, 2025. № 5. С. 342–351. DOI : https://doi.org/10.18372/2786-5495.1.20610uk_UA
dc.identifier.issn2786-5495-
dc.identifier.urihttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/DEU/article/view/20610-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/38088-
dc.description.abstractВ статті висвітлено особливості реорганізації українських малокомплектних шкіл в умовах сьогодення. Наголошується, що такі навчальні заклади традиційно виконують не лише освітню функцію, але й слугують культурними центрами громад, місцем соціалізації та формування місцевої ідентичності. Рішення припинити фінансування малокомплектних шкіл є одним із багатьох кроків у напрямку реформування освітньої системи. Але чи стане цей крок позитивним зрушенням, чи посилить проблеми нерівності – покаже лише час і здатність місцевої влади адаптуватися до нових умов. Н а Тернопільщині, з вересня 2025 року, під дію постанови попадають 32 школи. Це не найбільший показник. Зокрема, у сусідній Львівщині планують закрити аж 54 заклади освіти. Зазначено, що незважаючи на економічні виклики, повноцінний доступ до якісної освіти залишається одним із ключових прав громадян, гарантованих Конституцією. Тому важливо знайти збалансовані рішення, які враховуватимуть як потребу в підвищенні якості освіти, так і необхідність забезпечення її доступності для всіх учнів, незалежно від місця проживання.uk_UA
dc.description.abstractThe article highlights the peculiarities of the reorganization of Ukrainian small-capacity schools in the current conditions. It is emphasized that such educational institutions traditionally perform not only an educational function, but also serve as cultural centers of communities, a place of socialization and the formation of local identity. The decision to stop funding small-capacity schools is one of many steps towards reforming the education system. But whether this step will be a positive shift or will exacerbate the problems of inequality - only time and the ability of local authorities to adapt to new conditions will tell. In Ternopil region, from September 2025, 32 schools will fall under the scope of the resolution. This is not the largest indicator. In particular, in the neighboring Lviv region, as many as 54 educational institutions are planned to be closed. It is noted that despite economic challenges, full access to quality education remains one of the key rights of citizens guaranteed by the Constitution. Therefore, it is important to find balanced solutions that will take into account both the need to improve the quality of education and the need to ensure its accessibility for all students, regardless of their place of residence.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectУкраїнаuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectреорганізаціяuk_UA
dc.subjectякістьuk_UA
dc.subjectмалокомплектна школаuk_UA
dc.subjectТернопільщинаuk_UA
dc.subjectUkraineuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectreorganizationuk_UA
dc.subjectqualityuk_UA
dc.subjectsmall-sized schooluk_UA
dc.subjectTernopil regionsuk_UA
dc.titleОсобливості реорганізації українських малокомплектних шкіл в сучасних умовахuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті (міжфакультетні)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sitkar_Sitkar_Dust_osv.pdf3,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.