Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6485
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСемашко, Тетяна-
dc.date.accessioned2016-06-29T10:19:43Z-
dc.date.available2016-06-29T10:19:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationСемашко, Т. Межі дихотомії "свій" – "чужий" в аспекті етнічної стереотипізації / Тетяна Семашко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мовознавство / редкол.: Вільчинська Т. П., Німчук В. В., Грещук В. В. [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2014. – Вип. 2 (24). – С. 237–241. – Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6485-
dc.description.abstractУ пропонованій статті встановлено межі базової моделі концептуальної опозиції «свій» – «чужий» в аспекті етнічної стереотипізації. Інтерпретація «свого» і «чужого» завжди має аксіологічне спрямування. «Свій» співвідноситься з особистісним посесором, соціокультурною групою, яка ідентифікується на підставі різних типів схожості, де все «своє» сприймається як ‘правильне’, ‘рідне’, ‘близьке’, ‘безпечне’ – позитивне. Концептуальна модель «чужого» – опозитивна: все «чуже» сприймається як ‘інше’, ‘дивне’, ‘незвичне’ ‘неправильне’ – негативне. Аксіологічність цієї опозиції є відносною і залежить від етичних настанов етносу.uk_UA
dc.description.abstractВ предлагаемой статье установлены пределы базовой модели концептуальной оппозиции «свой» – «чужой» в аспекте этнической стереотипизации. Интерпретация «своего» и «чужого» всегда аксиологична. «Свой» соотносится с личностным посессором, социокультурной группой, идентифицируется на основании различных типов сходства, где все «свое» воспринимается как ‘правильное’, ‘родное’, ‘близкое’, ‘безопасное’ – положительное. Концептуальная модель «чужого» – оппозитивна: все «чужое» воспринимается как ‘другое’, ‘странное’, ‘необычное’, ‘неправильное’ – отрицательное. Аксиологичность этой оппозиции является относительной и зависит от этических установок этноса.uk_UA
dc.description.abstractIn this article the author tries to find out the limits of the basic model of the conceptual opposition «own» – «foreign» in terms of ethnic stereotyping. Concept «own» is connected with the individual possessor, social and cultural group, which is identified in accordance with the spiritual, communicative, modal kinship, and with group of relationship identified on the base of the unity of localization and property. The «own» points to ampler territorial and ethnic possession. Conceptual model of the «foreign» creates oppositions. All «their» perceived as ‘correct’, ‘native’, ‘close’, ‘safe’ – positive; all «foreign» is perceived as ‘different’, ‘strange’, ‘unusual’, ‘wrong’ – negative. Value ability of this opposition is not rigidly fixed and depends on the ethic principles of Ukrainians.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesМовознавство;-
dc.subjectбінарна опозиціяuk_UA
dc.subjectпосесивністьuk_UA
dc.subjectаксіологічністьuk_UA
dc.subjectстереотипізаціяuk_UA
dc.titleМежі дихотомії "свій" – "чужий" в аспекті етнічної стереотипізаціїuk_UA
dc.title.alternativeГраницы дихотомии «свой» – «чужой» в аспекте этнической стереотипизацииuk_UA
dc.title.alternativeBorder of the «own» and «foreign» in terms of etnic stereotypinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка. Сер. Мовознавство. 2014. Вип. 2 (24)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Semashko.pdf379,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.