Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9005
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСереда, Ірина Олександрівна-
dc.date.accessioned2018-05-16T08:20:18Z-
dc.date.available2018-05-16T08:20:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСереда, І. О. Викладання дисципліни «Оздоровча аеробіка» для студентів ТНПУ ім. В. Гнатюка в умовах кредитно-трансферної системи організації навчального процесу / І. О. Середа // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Педагогіка. Соціальна робота. – Ужгород : Ужгородський національний університет, 2017. – Вип. 1(40). – С. 255–257.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9005-
dc.description.abstractУ статті подається мета, завдання, структура, опис та інформаційний обсяг навчальної дисципліни «Оздоровча аеробіка», що включено до переліку секційних занять Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка з врахуванням вимог Болонської декларації. Запропоновано розподіл балів, які можуть отримати студенти впродовж двох років навчання для успішного виконання завдань теоретичного та практичного спрямування. Чітко визначено завдання для самостійної роботи студентів та описано критерії, за якими здійснюється їх оцінювання.uk_UA
dc.description.abstractВ статье представлены цель, задачи, структура, описание и информационный объем учебной дисциплины «Оздоровительная аэробика», что включено в перечень секционных занятий Тернопольского национального педагогического университета имени В. Гнатюка с учетом требований Болонской декларации. Предложено распределение баллов, которые могут получить студенты в течение двух лет обучения для успешного выполнения заданий теоретического и практического направления. Четко определены задачи для самостоятельной работы студентов и описаны критерии, по которым осуществляется их оценивания.uk_UA
dc.description.abstractThe author of the article has noted that the social-economic and political changes, taking place in a society, are not aside the national system of higher education. The ideas of the Bologna process remain topical, providing transition of education to the European Credit Transfer System (ECTS). Physical education is also exposed to changes occurring in the Ukrainian higher school. The correction of the normative-programme, scientific-methodical and technological provision takes place. The content of the new curriculum is to support the students of different specialties with the necessary skills at the appropriate level to carry out their professional duties and at the same time to form the ability to perform proper and systematic motor activity. The description of the programme of the discipline «Recreational Aerobics» is provided in the article according to the credit transfer system of learning. The author of the article has defined the aim, objectives, structure, description and information amount of the discipline «Recreational Aerobics» (included to the list of sectional disciplines of the curriculum of the Ternopil National Pedagogical University named after V.Gnatyuk taking into account the requirements of the Bologna Declaration). The subject matter of the discipline has been clearly defined. It has been noted that according to the requirements of the programme, students are to know: anatomical and physiological, hygienic and psycho-pedagogical specificity of classes on recreational aerobics; methods of teaching and development of physical abilities in the process of training; means and methods of aerobics to form the healthy lifestyle based on the need for: the physical activity, performing of regular exercises on recreational aerobics, making use of hygiene and natural factors in order to improve rehabilitation and physical mastering of the body. During the classes students are to acquire skills to: perform technically correct the individual elements on different kinds of recreational aerobics; choose the means and methods of aerobics for the self-improvement of special and general physical performance. The article provides the distribution of points that students can receive during two-year training to successfully perform the tasks of theoretical and practical direction. The tasks to perform the independent work by students have been provided the criteria to assessment of activities have been defined.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУжгородський національний університетuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectоздоровча аеробікаuk_UA
dc.subjectнавчальна програма з оздоровчої аеробікиuk_UA
dc.subjectБолонська системаuk_UA
dc.subjectоздоровительная аэробикаuk_UA
dc.subjectучебная программа по оздоровительной аэробикеuk_UA
dc.subjectБолонская системаuk_UA
dc.subjectrecreational aerobicsuk_UA
dc.subjectprogramme on recreational aerobicsuk_UA
dc.subjectBologna systemuk_UA
dc.titleВикладання дисципліни «Оздоровча аеробіка» для студентів ТНПУ ім. В. Гнатюка в умовах кредитно-трансферної системи організації навчального процесуuk_UA
dc.title.alternativeПреподавание дисциплины «Оздоровительная аэробика» для студентов ТНПУ им. В. Гнатюка в условиях кредитно-трансферной системы организации учебного процессаuk_UA
dc.title.alternativeTHE TEACHINGOFDISCIPLINE «THE WELLNESS AEROBICS» FORSTUDENTSOFTNPU NAMED V. HNATUKIN A CREDIT-TRANSFERSYSTEMOFEDUCATIONAL PROCESSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Vuklad_aerobiku.pdf699,87 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.