Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9326
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГорчикова, Анастасія-
dc.date.accessioned2018-06-18T08:11:19Z-
dc.date.available2018-06-18T08:11:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationГорчикова, А. Трансляція моральних цінностей ЗМІ в інформаційному суспільстві / Анастасія Горчикова // Медіапростір. - 2017. - Спецвип. № 9. - С. 15–19. - Бібліогр. наприкінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9326-
dc.description.abstractУ статті йдеться про роль засобів масової інформації у поширенні, засвоєнні та використанні суспільством моральних цінностей та можливості оптимізації цього процесу в майбутньому в ході розвитку інформаційного суспільства. Розглядається професія журналіста не лише як інформатора соціуму, але і як діяльність, що впливає (позитивно чи негативно) на розвиток кожної окремої особистості. Проаналізовано ЗМІ як джерела інформації, з яких реципієнти черпають системи поведінки, норми спілкування та моральні орієнтири, яких згодом починають дотримуватися і адапту- ють до власних потреб. Охарактеризовано тематичну спрямованість викладеного матеріалу в розрізі трансляції моральних цінностей. Проведено огляд морально- ціннісних орієнтирів сучасного суспільства та місця засобів масової інформації у їх формуванні в свідомості реципієнтів із раннього віку.uk_UA
dc.description.abstractВ статье говорится о роли средств массовой информации в распространении, усвоении и использовании обществом нравственных ценностей и возможности оптимизации этого процесса в будущем в ходе развития информационного общества. Рассматривается профессия журналиста не только как информатора социума, но и как деятельность, которая влияет (положительно или отрицательно) на развитие каждой отдельной личности. Проанализированы СМИ как источника информации, из которого реципиенты черпают образцы поведения, нормы общения и нравственные ориентиры, которых впоследствии начинают придерживаться и адаптируют к собственным потребностям. Охарактеризована тематическая направленность изложенного материала в разрезе трансляции нравственных ценностей. Проведен обзор морально-ценностных ориентиров современного общества и места средств массовой информации в их формировании в сознании реципиентов с раннего возраста.uk_UA
dc.description.abstractSpeech goes in the article about the role of mass-media in distribution, mastering and use of moralvalues and possibility of optimization of this process society in the future during development of in-formative society. The profession of journalist is examined not only as an informative of society butalso as that influences on perception of the world of separate everybody and can negatively influenceon further development of personality. The mass-media as information generators, from that recipi-ents ladle the long courses of conduct, norm of commonunication and moral reference-points that itis afterwards begun to adapt under own necessities, are analyses. Possibilities and real state are de-scribed in the cut of translation of moral values, taking into account the thematic orientation of theexpounded material. The review of the existent morally-valued reference-points of modern societyand place of mass medias is conducted in their forming in consciousness of recipients from early agе. Attention is concentrated on moral values and necessity of their development and self-affirmation of ponderability of human life, confession and providing of rights and freedoms of person. Moral reference-points as potential factor of attitude are considered toward reality only when they will be realized in the process of the real behavior, acts of people. Exactly in practical activity, there is a man in concrete acts, will realize moral values. The set forth is recreated in society the different valued systems that require from a person to be determined, orientated on certain from them, and puts her in position of permanent choice, giving of advantages to those or other blessing that answer her taste, interests, id est a similar orientation is attitude of man toward customs, traditions, norms, principles, ideals and others like that. For this reason the valued attitude of man toward the world, to other peo- ple and to itself, that is formed by mass-medias examined as basis of forming of moral orientations of personality.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectморальні цінностіuk_UA
dc.subjectмедіанасильствоuk_UA
dc.subjectінформаційне суспільствоuk_UA
dc.subjectфункції журналістикиuk_UA
dc.subjectморальные ценностиuk_UA
dc.subjectмедианасилиеuk_UA
dc.subjectинформационное обществоuk_UA
dc.subjectфункции журналистикиuk_UA
dc.subjectmoral valuesuk_UA
dc.subjectmedia violenceuk_UA
dc.subjectinformative societyuk_UA
dc.subjectthe function of journalismuk_UA
dc.titleТрансляція моральних цінностей ЗМІ в інформаційному суспільствіuk_UA
dc.title.alternativeТрансляция моральных ценностей СМИ в информационном обществеuk_UA
dc.title.alternativeTranslation of Moral Values of Mass-media in Informative Societyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Медіапростір. 2017. Вип. 9

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3HORCHIKOVA.pdf99,43 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.