Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32863
Название: Апробація сформованості професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення
Другие названия: APPROVAL OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE OPERATORS IN INFORMATION PROCESSING AND SOFTWARE
Авторы: Газдик, М.
Библиографическое описание: Газдик М. Апробація сформованості професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2024. Vol. 11. No. 1. P. 23-32. DOI : 10.25128/2520-6230.24.1.2
Дата публикации: 2024
Ключевые слова: майбутні оператори з обробки інформації та програмного забезпечення
професійна (професійно-технічна) освіта
освітній процес
інновації
професійна компетентність
фахова підготовка
professional (vocational and technical) education
educational process
professional competence
future information processing and software operators
digital technologies
professional training
innovations
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена проблемі дослідження ефективності процесу сформованості професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення (ООІПЗ) у процесі фахової підготовки. З’ясовано, що система підготовки майбутніх фахівців у процесі фахової підготовки зорієнтована на забезпечення готовності їх до професійної діяльності із врахуванням усіх складових освітнього процесу закладу освіти. Уточнено, що важливими чинниками проблеми сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців є неналежна готовність до професійної діяльності та відповідний рівень їх професійної компетентності. Виявлено, що на процес сформованості професійної компетентності до професійної діяльності впливає: трансформація змісту підготовки майбутніх ООІПЗ в закладах професійної (професійно-технічної) освіти; престижність професії та її соціальна значущість; професійний розвиток й становлення особистості майбутніх фахівців; набуття практичного досвіду здобувачами освіти щодо впровадження інноваційних технологій та проєктної діяльності; цілеспрямоване оволодіння професійною майстерністю та фахом; сформованість культури майстерності та готовність кваліфікованих фахівців до професійної діяльності. Уточнено, що сформованість професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі фахової підготовки зорієнтована на: цілеспрямоване формування цілісної системи професійних компетентностей у процесі фахової підготовки; розвиток мотиваційного потенціалу; збагачення розвитку індивідуальних і фахових якостей, формування самоствердження, удосконалення особистісно-професійних надбань, здобуття власного стилю трудової діяльності; нагромадження досвіду професійної майстерності до результативного виконання професійної діяльності, удосконалення професійних умінь і навичок на подальшу самоактуалізацію, самовдосконалення фахової діяльності, вироблення швидкої адаптації до повноцінної майбутньої діяльності; удосконалення надбань творчо-наукових досліджень, уможливлення професійного саморозвитку у професійній діяльності. Подальшого напрацювання потребує дослідження наступності фахової підготовки як основи готовності до професійної діяльності.
The article is devoted to the problem of researching the effectiveness of the process of forming the professional competence of future information processing and software operators in the process of professional training. It was found that the system of training future specialists in the process of professional training is aimed at ensuring their readiness for professional activity, taking into account all components of the educational process of the educational institution. It was clarified that the important factors of the problem of the formation of professional competence of future specialists in the process of professional training are inadequate readiness for professional activity and the appropriate level of their professional competence for such activity. It was revealed that the process of formation of professional competence of individuals for professional activity is influenced by the following factors: transformation of the content of training of future operators in information processing and software in professional (vocational and technical) education institutions; the prestige of the profession and its social significance; professional development and development of the personality of future specialists; acquisition of practical experience by students of education regarding the implementation of innovative technologies and project activities; purposeful mastery of professional skill and specialty; the formation of a culture of mastery and the readiness of qualified specialists for professional activity. It is specified that the formation of professional competence of future specialists in the process of professional training is oriented towards: purposeful formation of a complete system of professional competences in the process of professional training; development of motivational potential; enrichment of the development of individual and professional qualities, formation of self-assertion, improvement of personal and professional assets, acquisition of one's own style of work; accumulation of experience in professional skills for effective performance of professional activities, improvement of professional abilities and skills for further self-actualization, self-improvement of professional activities, development of quick adaptation to full-fledged future activities; improvement of assets of creative and scientific research, enabling professional self-development in professional activity. The study of the continuity of the development of future specialists to professional activity requires further development.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32863
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 11. No. 1 (2024)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2_Gazdyk.pdf501,98 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.