Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36817
Название: Професіоналізація соціальної роботи в Україні: гендерний вимір
Другие названия: PROFESSIONALIZATION OF SOCIAL WORK IN UKRAINE: THE GENDER DIMENSION
Авторы: Коляда, Наталія
Кочубей, Тетяна
Левченко, Наталія
Библиографическое описание: Коляда Н., Кочубей Т., Левченко Н. Професіоналізація соціальної роботи в Україні: гендерний вимір // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2024. Vol. 11. No. 4. P. 491-499. DOI : 10.25128/2520-6230.24.4.5
Дата публикации: 2024
Издательство: Vektor
Ключевые слова: гендерна компетентність
соціальна робота
феміністичний підхід
професіоналізація
гендерна рівність
вразливі групи
гендерно обумовлене насильство
соціальні послуги
війна
соціальна справедливість
gender competence
social work
feminist approach
professionalization
gender equality
vulnerable groups
gender-based violence
social services
war
social justice
Краткий осмотр (реферат): Стаття розглядає питання гендерної компетентності соціальних працівників, феміністичних підходів у соціальній роботі й особливості надання соціальних послуг вразливим групам в умовах війни з урахуванням гендерного аспекту. Гендерні компетентності соціальних працівників охоплюють декілька ключових аспектів: (1) розуміння гендерних нерівностей як структурної проблеми, що виявляється у різних сферах суспільного життя – від доступу до ресурсів і можливостей до розподілу сімейних обов’язків і рівня економічної безпеки; (2) вміння застосовувати принципи рівності в практичній діяльності вміння застосовувати принципи рівності в практичній діяльності; (3)здатність інтегрувати у соціальну роботу сучасні феміністичні підходи. Визначено, що у контексті війни питання гендерної компетентності вітчизняних соціальних працівників набувають особливої гостроти, особливо урахуванням використання сексуального насильства як інструменту війни. Сформульовано компетентності соціальних працівників, які випливають із необхідності імплементувати в Україні Конвенцію Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульську конвенцію). Формування гендерних компетентностей соціальних працівників розглядається як складний процес, що потребує системного підходу в освіті, професійній підготовці та практичній діяльності. Це включає в себе впровадження гендерно трансформаційних підходів у навчальні програми, розвиток спеціалізованих тренінгів та підтримку практичних заходів, що дозволяють соціальним працівникам не лише розпізнавати гендерні нерівності, але й активно працювати над їх усуненням у процесі надання соціальних послуг. Стаття завершується формулюванням дискусійних питань, які стосуються удосконалення гендерних компетентностей, інтеграції феміністичних підходів у соціальну роботу та подальшого розвитку соціальної політики у сфері гендерної рівності.
This article examines the issues of gender competence of social workers, feminist approaches in social work, and the specifics of providing social services to vulnerable groups in the context of war, with a focus on gender aspects. Gender competence of social workers encompasses several key aspects: (1) understanding gender inequalities as a structural problem manifested in various areas of social life—ranging from access to resources and opportunities to the distribution of family responsibilities and economic security; (2) the ability to apply the principles of equality in practical activities; (3) the capacity to integrate contemporary feminist approaches into social work. It is emphasized that, in the context of war, the issue of gender competence among Ukrainian social workers has become particularly urgent, especially in light of the use of sexual violence as a tool of war. The competencies of social workers are formulated in relation to the need to implement the Council of Europe Convention on Preventing Violence Against Women and Domestic Violence (the Istanbul Convention) in Ukraine. The formation of gender competencies in social workers is seen as a complex process requiring a systematic approach in education, professional training, and practical activity. This includes the introduction of gender-transformative approaches into curricula, the development of specialized training, and the support of practical measures that enable social workers not only to recognize gender inequalities but also to actively work towards eliminating them in the process of delivering social services. The article concludes with the formulation of discussion questions related to the improvement of gender competencies, the integration of feminist approaches into social work, and the further development of social policy in the field of gender equality.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36817
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 11. No. 4 (2024)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2_Kochubey_Levchenko_Kolyada.pdf638 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.