Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36818
Название: Аналіз освітніх програм із соціальної роботи в Україні: інституційний аспект
Другие названия: ANALYSIS OF SOCIAL WORK EDUCATIONAL PROGRAMS IN UKRAINE: INSTITUTIONAL ASPECT
Авторы: Семигіна, Тетяна
Библиографическое описание: Семигіна Т. Аналіз освітніх програм із соціальної роботи в Україні: інституційний аспект // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2024. Vol. 11. No. 4. P. 481-492. DOI : 10.25128/2520-6230.24.4.3
Дата публикации: 2024
Издательство: Vektor
Ключевые слова: освітні програми
соціальна робота
спеціалізація
стандарти освіти
професійні стандарти
educational programs
social work
specialization
educational standards
professional standards
Краткий осмотр (реферат): Освіта із соціальної роботи в Україні поступово інституціоналізується, що знаходить відображення в унормуванні освітніх програм та розширенні кола суб’єктів освітньої діяльності, які забезпечують формальне та неформальне навчання. Метою цього кабінетного дослідження, виконаного у межах критичної парадигми, є аналіз поточного стану освітніх програм із соціальної роботи, включаючи вивчення їх географічного розподілу, рівнів підготовки та взаємозв’язку між чинним освітнім і професійним стандартам. Під час аналізу виявлено, що в Україні станом на 2024 рік функціонують 127 закладів вищої освіти (ЗВО), які здійснюють підготовку за спеціальністю 231 «Соціальна робота», 43 заклади професійно-технічної освіти, які готують кваліфікованих працівників за спеціальністю 5133 «Соціальний робітник», один кваліфікаційний центр, який має право присвоювати такі професійні кваліфікації, як: «Соціальний працівник»; «Фахівець із соціальної роботи»; «Фахівець із раннього втручання»; «Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб», впроваджуються сертифікатні програми та інші форми неформального навчання. Освітні програми у ЗВО здебільшого не мають спеціалізацій (одна з найбільш поширених — соціальна педагогіка). При цьому на ринку праці України спостерігається значна асиметрія між попитом та пропозицією у сфері соціальної роботи. Аналіз також показав, що освітні програми стикаються з викликом через відсутність гармонізації між державними стандартами вищої освіти, професійними стандартами та державними стандартами соціальних послуг, а процедури присвоєння професійних кваліфікацій є нечіткими та варіативними. Визначено ключові рекомендації щодо гармонізації професійних та освітніх стандартів, розширення спеціалізацій освітніх програм та унормування присвоєння професійних кваліфікацій.
Education in social work in Ukraine is gradually becoming institutionalized, as evidenced by the standardization of educational programs and the expansion of educational entities providing both formal and informal learning. The purpose of this desk study, conducted within a critical research paradigm, is to analyze the current state of social work education programs, including an examination of their geographic distribution, levels of training, and alignment with existing educational and professional standards. The analysis reveals that as of 2024, Ukraine has 127 higher education institutions (HEIs) offering training in the specialty 231 “Social Work” and 43 vocational education institutions preparing qualified workers in the specialty 5133 “Social Worker.” Additionally, one qualifications center has the authority to confer professional qualifications such as “Social Worker,” “Social Work Specialist,” “Early Intervention Specialist,” and “Veterans and Demobilized Persons Support Specialist.” At the same time, certificate programs and other forms of informal learning are being implemented. Educational programs at HEIs largely lack specialization (one of the most common being social pedagogy). Furthermore, a notable asymmetry between supply and demand in the social work labor market in Ukraine is observed. The analysis also shows that educational programs face challenges due to the lack of harmonization among national higher education standards, professional standards, and state social service standards, while procedures for awarding professional qualifications remain unclear and inconsistent. Key recommendations have been formulated to harmonize professional and educational standards, expand educational program specializations, and standardize procedures for awarding professional qualifications.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36818
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 11. No. 4 (2024)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3_Semigina.pdf688,48 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.