Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36983
Название: | Методологія формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційних технологій |
Другие названия: | METHODOLOGY OF FORMING SCIENTIFIC AND RESEARCH COMPETENCE IN FUTURE COMPUTER SCIENCE SPECIALISTS IN THE FIELD OF INFORMATION TECHNOLOGIES |
Авторы: | Карабін, Оксана Йосифівна Генсерук, Галина Романівна Лень, Андрій Володимирович Вовкодав, Олександр Валерійович Габрусєв, Валерій Юрійович |
Библиографическое описание: | Методологія формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційних технологій / О. Й. Карабін та ін. // Наука і техніка сьогодні. Серія «Техніка». 2025. № 8(49). С. 1455–1464. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-8(49)-1454-1464 |
Дата публикации: | 2025 |
Ключевые слова: | заклад вищої освіти освітній процес галузь інформаційних технологій підготовка фахівці комп’ютерних наук інформаційні технології науково-дослідницька компетентність майбутні фахівці комп’ютерних наук higher education institution educational process information technology industry training of computer science specialists information technology scientific and research competence future computer science specialists |
Краткий осмотр (реферат): | У статті проаналізовано питання методології формування
науково-дослідницької компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних наук
у галузі інформаційних технологій. З’ясовано, що професійна підготовка
здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти у галузі знань
«Інформаційні технології» має бути чітко зорієнтована на актуальні потреби
інформаційного суспільства, а також узгоджена з глобальними тенденціями
розвитку галузі інформаційних технологій. Окреслено, що здобуття науково- дослідницької компетентності майбутніми фахівцями сприятиме ефективній
підготовці наукових публікацій, кваліфікаційних робіт і наукових звітів,
підвищить креативність, здатність до міждисциплінарної співпраці на
адаптацію до динамічних вимог сучасного наукового й технологічного
середовища.
Визначено, що науково-дослідницька компетентність майбутніх фахівців
комп’ютерних наук охоплює здатність здійснювати повноцінну наукову
діяльність, що передбачає: постановку актуальної наукової проблеми,
формулювання робочої гіпотези, організацію та проведення експериментів,
системний аналіз й інтерпретацію отриманих результатів, а також розробку
практично значущих та інноваційних рішень. З’ясовано, що формування
науково-дослідницької компетентності передбачає: засвоєння принципів
наукового аналізу, моделювання та експериментальної діяльності; розвиток
умінь застосовувати сучасні технології, методи обробки й інтерпретації даних;
здатність генерувати нові ідеї та обґрунтовувати їх наукову й практичну
значущість; інтеграцію міждисциплінарних знань для вирішення комплексних
проблем у галузі комп’ютерних наук.
Обґрунтовано, що методологія формування науково-дослідницької
компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних наук об’єднує комплекс
фундаментальних наукових і науково-методологічних підходів, спрямованих на
системне формування професійних, наукових та особистісних компетенцій. The article analyzes the issue of the methodology for forming scientific and research competence of future computer science specialists in the field of information technologies. It is outlined that the professional training of applicants for the second (master's) level of higher education in the field of knowledge «Information Technologies» should be clearly oriented to the current needs of the information society, as well as coordinated with the global trends in the development of the information technology industry. It is found that the acquisition of scientific and research competence of future specialists will contribute to the effective preparation of scientific publications, qualification works and scientific reports, increase creativity, the ability to interdisciplinary cooperation and adaptation to the dynamic requirements of the modern scientific and technological environment. It was determined that the scientific and research competence of future computer science specialists includes the ability to carry out full-fledged scientific activity, which involves: posing a relevant scientific problem, formulating a working hypothesis, organizing and conducting experiments, systematic analysis and interpretation of the results obtained, as well as developing practically significant and innovative solutions. It was found that the formation of scientific and research competence involves: mastering the principles of scientific analysis, modeling and experimental activity; developing skills to apply modern technologies, methods of data processing and interpretation; the ability to generate new ideas and justify their scientific and practical significance; integrating interdisciplinary knowledge to solve complex problems in the field of computer science. It was substantiated that the methodology for forming scientific and research competence of future computer science specialists combines a set of fundamental scientific and scientific-methodological approaches aimed at the systematic formation of professional, scientific and personal competencies. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36983 |
ISSN: | 2786-6025 Online |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Karabin_Henseruk.pdf | 11,59 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.