Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37548| Название: | Вивчення синтаксису української мови у закладах вищої освіти в контексті сучасних підходів та новітніх орієнтирів |
| Другие названия: | STUDYING THE SYNTAX OF MODERN UKRAINIAN IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN THE CONTEXT OF CONTEMPORARY APPROACHES AND EMERGING EDUCATIONAL GUIDELINES |
| Авторы: | Бабій, Ірина Михайлівна Свистун, Ніна Олександрівна Заваринська, Ірина Федорівна |
| Библиографическое описание: | Бабій І. М., Свистун Н. О., Заваринська І. Ф. Вивчення синтаксису української мови у закладах вищої освіти в контексті сучасних підходів та новітніх орієнтирів // Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія»,Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія») : журнал. Київ : Наукові перспективи, 2025. № 10 (40). С. 243-255. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-10(40)-243-255 |
| Дата публикации: | 2025 |
| Издательство: | Наукові перспективи |
| Ключевые слова: | синтаксис української мови заклади вищої освіти компетентнісний підхід методика викладання синтаксичний розбір комунікативна компетентність syntax of the Ukrainian language higher education institutions competency-based approach teaching methodology syntactic analysis communicative competence |
| Краткий осмотр (реферат): | У статті розглядаються особливості вивчення синтаксису
української мови у вищій школі в контексті сучасних освітніх орієнтирів,
що зумовлені реформуванням системи освіти, впровадженням компетент-
нісного підходу та необхідністю інтеграції національних і європейських
стандартів навчання. Акцент робиться на ролі синтаксису як фундамен-
тального розділу мовознавства, знання якого забезпечує формування
професійної мовнокомунікативної компетентності майбутніх фахівців. У
статті окреслено ключові тенденції викладання синтаксису: поєднання
традиційної наукової бази з новітніми педагогічними технологіями,
використання інтерактивних методів навчання, розвиток критичного
мислення та уміння застосовувати синтаксичні знання у практичній діяль-
ності. Особлива увага приділена питанням міждисциплінарної інтеграції,
цифровізації навчального процесу, створенню електронних освітніх
ресурсів, що підвищують ефективність засвоєння матеріалу. Вивчення
синтаксису у вищій школі не повинно обмежуватися лише теоретичними
аспектами, а має сприяти формуванню вмінь аналізувати мовні явища,
будувати різні типи висловлювань, розбору речень, удосконалювати
навички академічного письма та публічної комунікації. Оновлення
методики викладання синтаксису відповідно до сучасних освітніх орієнтирів є важливою умовою підвищення якості мовної освіти та
підготовки конкурентоспроможних фахівців на ринку праці. Вивчення
синтаксису української мови у закладах вищої освіти є одним із основних
етапів формування фахових компетентностей філологів, журналістів,
перекладачів та інших спеціалістів, чия діяльність пов’язана з гуманітарним
напрямком і словом зокрема. Цей процес поглиблює знання здобувачів про
будову словосполучень і речень, взаємозв’язків між словами, а також про
засоби вираження думки. Основною метою вивчення синтаксису є
формування системного розуміння мови як цілісного явища.
Узагальнено, що вивчення синтаксису у закладах вищої освіти – це
складний процес, який формує не лише лінгвістичні уміння й навички
здобувачів – майбутніх фахівців, а й загальнокультурну компетентність
студента, його здатність до ґрунтовного осмислення мовних явищ та їх
ефективного використання. The article examines the specifics of studying the syntax of the Ukrainian language in higher education in the context of modern educational guidelines, resulting from the reform of the education system, the implementation of a competency-based approach, and the need to integrate national and European standards of education. The emphasis is placed on the role of syntax as a fundamental branch of linguistics, knowledge of which contributes to the development of professional linguistic and communicative competence of future specialists. The article outlines key trends in teaching syntax: combining the traditional scientific basis with innovative pedagogical technologies, the use of interactive teaching methods, the development of critical thinking, and the ability to apply syntactic knowledge in practical activities. Special attention is devoted to issues of interdisciplinary integration, the digitalization of the educational process, and the creation of electronic educational resources that enhance the efficiency of learning. The study of syntax in higher education should not be confined solely to theoretical aspects but should foster the formation of skills to analyze linguistic phenomena, construct different types of utterances, perform syntactic analysis, improve academic writing, and develop public communication skills. Updating the methodology of teaching syntax in accordance with modern educational guidelines is an essential condition for improving the quality of language education and preparing competitive specialists for the labor market. The study of the syntax of the Ukrainian language in higher education institutions is one of the main stages in the formation of professional competencies of philologists, journalists, translators and other specialists whose activities are related to the humanitarian direction and the word in particular. This process deepens the knowledge of applicants about the structure of word combinations and sentences, the relationships between words, as well as about the means of expressing thought. The main goal of studying syntax is to form a systematic understanding of language as a holistic phenomenon. It is generalized that the study of syntax in higher education institutions is a complex process that forms not only the linguistic skills and abilities of applicants - future specialists, but also the general cultural competence of the student, his ability to thoroughly comprehend linguistic phenomena and their effective use. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/31107 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37548 |
| ISSN: | 2786-6165 |
| Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Babii_Svystun_Zavarynska.pdf | 3,29 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.