Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12291
Название: Застосування квесту як технології практико-орієнтованого навчання студентів медичних вишів
Другие названия: QUEST APPLICATION AS TECHNOLOGIES OF PRACTICAL ORIENTED EDUCATION OF STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES
Авторы: Шевчик, Любов Омелянівна
Кравець, Н. Я.
Библиографическое описание: Шевчик Л.О., Н. Я. Кравець Застосування квесту як технології практико-орієнтованого навчання студентів медичних вишів // Медична освіта : науково-практичний журнал. 2018. № 3. С. 78-82
Дата публикации: 2018
Ключевые слова: інноваційна освітня діяльність
інтерактивні форми навчання
вищі навчальні заклади освіти
навчальний процес
квест-технології
медична освіта
найпростіші
innovative educational activity
interactive forms of education
higher educational institutions
educational process
quest-technologies
medical education
the simplest
Краткий осмотр (реферат): В процесі роботи з студентами найбільш доречно залучати такі форми спільного обговорення проблеми і вироблення загального рішення, котрі дозволяють не лише висловлювати свою думку, погляд і оцінку, а й почути аргументи партнера, часом відмовитися від своєї точки зору або істотно змінити її. Однією з таких технологій, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі власне і є квест. Завдяки проведенню інтелектуального квесту, або хоча б елементів його, з використанням тематичних плакатів студенти мають можливість не лише перевірити власний рівень залишкових знань, дізнатися чимало нових цікавих фактів, а й можуть структурувати вже наявні знання.
The aim of thе work – to substantiate the feasibility of using quest-technologies in order to diversify the educational process, activate cognitive activity, expand the sphere of interests of students of medical universities of Ukraine. The main body. In the process of working with students it is most appropriate to involve such forms of joint discussion of the problem and the development of a general solution that allows not only to express their opinions, views and assessments, but also to hear the arguments of the partner, sometimes to abandon their point of view or substantially change it. Quest is one of these technologies, which teaches to  nd the necessary information, to analyze it, to systematize and solve the tasks. Through the conduct of the intellectual quest, or at least its elements, using thematic posters, students have the opportunity not only to check their own level of residual knowledge, to learn a lot of new interesting facts, but also can structure existing knowledge. Conclusions. Through the conduct of the intellectual quest, or at least its elements, using thematic posters, students have the opportunity not only to check their own level of residual knowledge, to learn a lot of new interesting facts, but also can structure existing knowledge. Although the role of the teacher during the quest is minor, but on his own should be the process of preparation and distribution of roles for students. The task of the teacher is to create favorable conditions in the group for expressing the opinion of each participant, to familiarize students with clearly de ned rules of the interactive game and direct students to the right side of the development of events.
Описание: DOI 10.11603/me.2414-5998.2018.3.8722
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12291
ISSN: 1681-2751
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Puda_Kvest.pdf253,06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.