Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12327
Title: Use of mobile and educational games in the sports training of young football players
Other Titles: Використання рухливих і навчальних ігор у спортивній підготовці юних футболістів
Authors: Naumchuk, Volodymyr Ivanovych
Bibliographic description (Ukraine): Naumchuk V. I. Use of mobile and educational games in the sports training of young football players // Slobozhanskyi herald of science and sport. 2018, №1(63), P. 47-51
Issue Date: 2018
Keywords: mobile and educational games
sports training
young football players
use
рухливі та навчальні ігри
спортивна підготовка
юні футболісти
використання
Abstract: Purpose: determine the content and sequence of the use of mobile and educational games in the process of sports training for young football players. Material & Methods: analysis, synthesis and generalization of scientific information on the problem of research, educational and methodological literature and Internet sources, pedagogical observations. Results: it is established that the effectiveness of the use of mobile and educational games should be ensured not only through their appropriate selection in accordance with the pedagogical conditions and due organizational and methodical decision, but also by determining the optimal sequence of their implementation in the training process, adapting their content and structure to the contingent students and a specific pedagogical situation. The generalized sequence of application of these games in the process of sports training of young football players is considered, on a specific example their approximate content is revealed. Conclusion: the content and sequence of the use of mobile and educational games are determined by methodological provi-sions that provide for the primary solution of the tasks of the individual side of the training of young football players with the subsequent resolution of interrelations in its limits. After that, those tasks of a certain side of sports training that can be solved by means of another are realized. In the future, the relationship and integration of two or more parties of long-term training is carried out in control games and official competitions.
Мета: визначити зміст і послідовність використання рухливих та навчальних ігор у процесі спортивної підготовки юних футболістів. Матеріал і методи: аналіз, синтез та узагальнення наукової інформації з проблеми дослідження, навчально- методичної літератури й Інтернет джерел, педагогічні спостереження. Результати: установлено, що ефективність використання рухливих та навчальних ігор має забезпечуватися не тільки шляхом їх доцільного підбору відповідно до педагогічних умов та належним організаційно-методичним вирішенням, а й через визначення оптимальної послідовності їх реалізації у навчально-тренувальному процесі, адаптацію їх змісту і структури до контингенту учнів та конкретної педагогічної ситуації. Розглянуто узагальнену послідовність застосуван¬ня вказаних ігор у процесі спортивної підготовки юних футболістів, на конкретному прикладі розкрито їх орієнтовний зміст. Висновки: зміст та послідовність використання рухливих і навчальних ігор визначаються методичними положеннями, що передбачають першочергове розв’язання завдань окремої сторони підготовки юних футболістів з наступним ви¬рішенням питань взаємозв’язку у її межах. Після цього реалізуються ті завдання певної сторони спортивної підготовки, які можна розв’язати засобами іншої. У подальшому взаємозв’язок та інтеграція двох і більше сторін багаторічної під-готовки здійснюється у контрольних іграх та офіційних змаганнях.
Description: ORCID.ORG/0000-0002-2919-0720
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12327
ISSN: 2311-6374
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SHSS.pdf215,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.