Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13206
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМешко, Галина Михайлівна-
dc.contributor.authorМешко, Олександр Іванович-
dc.date.accessioned2019-08-22T07:15:03Z-
dc.date.available2019-08-22T07:15:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМешко Г., Мешко О. Управління процесом попередження булінгу в закладі загальної середньої освіти // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. № 1. С. 154-163uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13206-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню проблеми управління процесом попередження булінгу у закладі загальної середньої освіти. Представлено результати вивчення стану психологічної безпеки учнів, захищеності вчителів, їх емоційного благополуччя, а також опитування керівників закладів загальної середньої освіти щодо діяльності в означеному аспекті. Обґрунтовано і розроблено модель системи управління процесом попередження булінгу в закладі загальної середньої освіти, яка охоплює: мету; функції управління; принципи управління; суб’єктів системи управління; рівні управління; комплексну антибулінгову програму, шляхи її реалізації; моніторинг ефективності впровадження антибулінгової програми; діагностику та експертизу психологічної безпеки освітнього середовища і результат. Визначено аспекти управлінської діяльності щодо реалізації антибулінгової програми, які потребують узгоджених дій адміністрації, об’єднання зусиль класних керівників, вчителів, шкільного психолога, соціального педагога, а також учнів, батьків. Попередження булінгу в закладі загальної середньої освіти представлено як управління складною педагогічною системою, в якій поєднуються проведення заходів правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, інформаційно-освітнього характеру для протидії насиллю, контроль за рівнем емоційних навантажень учнів і вчителів, експертиза психологічної безпеки освітнього середовища, а також створюються умови для забезпечення емоційного комфорту суб’єктів освітнього процесу.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию проблемы управления процессом предупреждения буллинга в заведении общего среднего образования. Представлены результаты изучения состояния психологической безопасности учащихся, защищенности учителей, их эмоционального благополучия, а также опрос руководителей заведений общего среднего образования о деятельности в рассматриваемом аспекте. Обоснована и разработана модель системы управления процессом предупреждения буллинга в заведении общего среднего образования, которая включает: цель; функции управления; принципы управления; субъектов системы управления; уровни управления; комплексную антибуллинговую программу, пути ее реализации; мониторинг эффективности внедрения антибуллинговой программы; диагностику и экспертизу психологической безопасности образовательной среды, а также результат. Определены аспекты управленческой деятельности по реализации антибуллинговой программы, которые требуют согласованных действий администрации, объединение усилий классных руководителей, учителей, школьного психолога, социального педагога, а также учеников, родителей. Предупреждение буллинга в заведении общего среднего образования представлено как управление сложной педагогической системой, в которой сочетаются проведение мероприятий правового, психолого-педагогического, социально-медицинского, информационно-образовательного характера для противодействия насилию, контроль за уровнем эмоциональных нагрузок учеников и учителей, экспертиза психологической безопасности образовательной среды, а также создаются условия для обеспечения эмоционального комфорта субъектов образовательного процесса.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to studying the problem of management of the bullying prevention process in general secondary education institutions requiring the creation of a psychologically safe educational environment. The results of studying the state of pupils’ psychological safety, teachers’ protection, their emotional well-being and the questionnaires of managers of general secondary education institutions concerning the question under consideration have been presented. The model of the management system of the process of bullying prevention in general secondary education institutions has been substantiated and developed on the basis of the analysis of psychological and pedagogical literature, the results of the study, which covers: the purpose; management functions; management principles (management and specific); subjects of the management system; management levels; a comprehensive anti-bullying program, ways of its implementation; monitoring of the effectiveness of the anti-bullying program implementation; diagnostics and examination of the psychological safety of the educational environment) and the result (increasing the level of psychological safety of the educational environment). The aspects of management activity concerning the implementation of the anti-bullying program that require coordinated actions of the school administration, the unification of efforts of all subjects of the educational process, class leaders, teachers, educators, school psychologists, social pedagogues, as well as parents have been determined. The bullying prevention in general secondary education institutions has been presented as the management of a complex pedagogical system, which combines the implementation of legal, psychological and pedagogical, social and medical, informational and educational measures aimed at counteracting violence; control over the level of students and teachers’ emotional stresses; examination of the psychological safety of the educational environment and conditions for ensuring the emotional comfort of the subjects of the educational process. The range of problems of the bullying prevention process management in general secondary education institutions that needs to be studied has been outlined.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectзаклад загальної середньої освітиuk_UA
dc.subjectпопередження булінгуuk_UA
dc.subjectуправління процесом попередження булінгуuk_UA
dc.subjectантибулінгова програмаuk_UA
dc.subjectпсихологічна безпекаuk_UA
dc.subjectпсихологічно безпечне освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectзаведение общего среднего образованияuk_UA
dc.subjectпредупреждения буллингаuk_UA
dc.subjectуправление процессом предупреждения буллингаuk_UA
dc.subjectантибуллинговая программаuk_UA
dc.subjectпсихологическая безопасностьuk_UA
dc.subjectgeneral secondary education institutionuk_UA
dc.subjectbullying preventionuk_UA
dc.subjectmanagement of the bullying prevention processuk_UA
dc.subjectanti-bullying programuk_UA
dc.subjectpsychological safetyuk_UA
dc.subjectpsychologically safe educational environmentuk_UA
dc.titleУправління процесом попередження булінгу в закладі загальної середньої освітиuk_UA
dc.title.alternativeУправление процессом предупреждения буллинга в заведении общего среднего образованияuk_UA
dc.title.alternativeMANAGEMENT OF THE BULLYING PREVENTION PROCESS IN GENERAL SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2019, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
20Meshko_Meshko.pdf143,81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.