Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13359
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛупак, Наталія Миколаївна-
dc.date.accessioned2020-01-30T09:54:12Z-
dc.date.available2020-01-30T09:54:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЛупак Н. М. Комунікативна компетентність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як предмет наукового дослідження // Науковий вісник Мукачівського державного університету : збірник наукових праць. Сер. Педагогіка та психологія. Мукачево : Мукачівський державний університет, 2018. Вип. 2. С. 188-191.uk_UA
dc.identifier.issn2313-8114-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13359-
dc.description.abstractУ статті визначено проблеми формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як пріоритетного напряму сучасного наукового дослідження. Наголошено на важливому аспекті розвитку мистецької освіти, а саме – підготовці фахівців високої освіченості, кваліфікованих спеціалістів, здатних до інноваційної діяльності. Окреслено основні риси сучасного вчителя мистецьких спеціальностей. Акцентовано на необхідності формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей, адже в інформаційну епоху роль і значення комунікації кардинально змінилися і стали необхідною умовою ефективного спілкування, зокрема педагогічного.uk_UA
dc.description.abstractВ статье определены проблемы формирования коммуникативной компетентности будущих учителей художественных специальностей как приоритетного направления современного научного исследования. Отмечен важный аспект развития художественного образования, а именно – подготовка проффесионалов высокой образованности, квалифицированных специалистов, пособных к инновационной деятельности. Определены основные черты современного учителя художественных специальностей. Акцентировано на необходимости формирования коммуникативной компетентности будущих учителей художественных специальностей, ведь в информационную эпоху роль и значение коммуникации кардинально изменились и стали необходимым условием эффективного общения, в частности педагогического.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of thearticle isto identify the problem of formation communicative competence of future teachers of artistic specialties as a priority direction of modern scientific research. It is emphasized on important aspect of artistic education development that is training of highly educated qualified specialists, who are capable to innovation activity. Features of modern teacher of artistic specialties are described: professional culture and communicative mastery, wide range of collaborative thinking, emotional intelligence, generosity, etc. It is emphasized, that modern teacher of art is extraordinary talented person, who has exhaustive knowledge in the specialty, capable critically, divergently, mobile and creatively think, actively cooperate with social networks, to analyze information, which comes from different media channels, to follow their influence. This is a specialist with formed readiness to communicative effective interaction with a purpose to reach the highest results in professional activity. It is accented on necessity of formation communicative competence of future teachers of arts, such as during information epoch the role and meaning of communications changed cardinally and they became necessary condition of effective intercommunication, pedagogical in particular. It is noticed, that the results of analyzed researches demonstrate a gap of scientific searches about formation communicative competence of future teachers of artistic specialties that is why the significance of the raised problem is actual. It is emphasized that the leading idea of scientific research should be the definition of the system of formation communicative competence of future teachers of artistic specialties as complex process, which is carried out on the basis of personally oriented paradigm with a course on European integration, that activates inter-artistic and interdisciplinary interaction, provides the implementation of new educational technologies, stimulates creative development of personality, his professional growing. The methodological, theoretical and methodical concepts of research are described. The novelty of research is that problem of formation communicative competence of future teachers of artistic specialties is considered through the prism of modern socio-cultural situation, in which communication gets the status of important tool for solving professional, life and personal tasks.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМукачівський державний університетuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка та психологія;-
dc.subjectмистецька освітаuk_UA
dc.subjectкомунікаціяuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk_UA
dc.subjectвчитель мистецьких спеціальностейuk_UA
dc.subjectнаукове дослідженняuk_UA
dc.subjectхудожественное образованиеuk_UA
dc.subjectкоммуникацияuk_UA
dc.subjectкомпетентностьuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетентностьuk_UA
dc.subjectучитель художественных специальностейuk_UA
dc.subjectнаучное исследованиеuk_UA
dc.subjectartistic educationuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectteachers of artistic specialtiesuk_UA
dc.subjectscientific researchuk_UA
dc.titleКомунікативна компетентність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як предмет наукового дослідженняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Lupak_Nauk_visnuk1.pdf399 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.