Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13375
Title: Інформатизація освіти: проблеми та перспективи розкитку
Other Titles: Информатизация образования: проблемы и перспективы развития
INFORMATION EDUCATION: PROBLEMS AND PROSPECTS FOR DEVELOPMENT
Authors: Гевко, Ігор Васильович
Bibliographic description (Ukraine): Гевко І. В. Інформатизація освіти: проблеми та перспективи розкитку // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи.: збірник наукових праць. Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. Випуск 63. С. 46–49.
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ ім. М. П. Драгоманова
Keywords: інформаційно-комуникативних технологій
модель освіти
засоби навчання
інформатизація
інформаційні технології
освіта
мультимедійність
информационно-коммуникативные технологии
модель образования
методы обучения
информатизация
информационные технологии
образование
мультимедийность
information and communication technologies
model of education
means of training
informatization
information technologies
education
multimedia
Abstract: В статті розглядаються питання використання інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) під час навчального процесу. Доведено, що нові технології навчання на основі ІКТ дозволяють збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння величезного масиву знань. Використання ІКТ обумовлено тим, що в комп’ютерних технологіях закладені невичерпні можливості для навчання на якісно новому рівні. Наголошується, що в більшості навчальних закладів відсутні фахівці з розробки і експлуатації інформаційних систем, відзначається недостатній досвід і кваліфікація у педагогічного та адміністративного персоналу в галузі використання інформаційних технологій. Нові засоби навчання і нові технології вимагають високого ступеню підготовленості і готовності застосовувати різні досягнення ІКТ. В статті акцентовано увагу, що розвиток інформаційних технологій в освіті змінює систему освіти в цілому. Ці зміни зачіпають як інфраструктуру, так і зміст освіти. Нові засоби навчання і нові технології вимагають високого ступеню підготовленості і готовності застосовувати різні досягнення ІКТ.
В статье рассматриваются вопросы использования информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) в учебном процессе. Доказано, что новые технологии обучения на основе ИКТ позволяют увеличить скорость восприятия, понимания и глубину усвоения огромного массива знаний. Использование ИКТ обусловлено тем, что в компьютерных технология заложены неисчерпаемые возможности для обучения на качественно новом уровне. Отмечается, что в большинстве учебных заведений отсутствуют специалисты по разработке и эксплуатации информационных систем, отмечается недостаточный опыт и квалификация у педагогического и административного персонала в области использования информационных технологий. Новые методы обучения и новые технологии требуют высокой степени подготовленности и готовности применять различные достижения ИКТ. В статье акцентировано внимание, что развитие информационных технологий в образовании меняет систему образования в целом. Эти изменения затрагивают как инфраструктуру, так и содержание образования. Новые методы обучения и новые технологии требуют высокой степени подготовленности и готовности применять различные достижения ИКТ.
The article deals with the use of information and communication technologies (ICT) during the educational process. It is proved that new technologies of learning based on ICT can increase the speed of perception, understanding and depth of assimilation of a vast array of knowledge. The use of ICT is due to the fact that the computer technology provides inadequate opportunities for training on a qualitatively new level. It is noted that in most educational institutions there are no specialists in the development and operation of information systems, lack of experience and qualifications in pedagogical and administrative staff in the field of information technology use. New means of learning and new technologies require a high level of readiness and readiness to apply different achievements of ICT. The article emphasizes that the development of information technology in education changes the system of education in general. These changes affect both the infrastructure and the content of education. New means of learning and new technologies require a high level of readiness and readiness to apply different achievements of ICT.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13375
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HFV 6.pdf189,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.