Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13390
Title: Information technologies in education: opportunities and negative consequences
Other Titles: Інформаційні технології в освіті: можливості і негативні наслідки
Authors: Hevko, Ihor
Bibliographic description (Ukraine): Нevko I. Information technologies in education: opportunities and negative consequences // Journal of education, health and sport.Torun, 2019. Vol. 9, n. 1. P. 69–77.
Issue Date: 2019
Keywords: education
information society
informatization
computer
information technology
distance education
освіта
інформаційне суспільство
інформатизація
комп'ютер
інформаційні технології
дистанційна освіта
Abstract: The article discusses the impact of information education on the development of society. The article discusses the main problems and prospects of education informatization. In the information society, information technology occupies a special place. The use of information technology in the educational process significantly increases its effectiveness. Determined that the informatization of education is characterized by the use of computer-oriented teaching systems at different stages of training in higher and secondary schools, teaching the use of information technologies, which are, in turn, the procedural component of the computer-oriented educational systems. However, there are a number of problems complicating the process of informatization of education.
У статті розглядається вплив інформаційної освіти на розвиток суспільства. У статті розглядаються основні проблеми та перспективи інформатизації освіти. В інформаційному суспільстві інформаційні технології займають особливе місце. Використання інформаційних технологій в освітньому процесі істотно підвищує його ефективність. Визначено, що інформатизація освіти характеризується застосуванням комп'ютерно-орієнтованих методичних систем на різних стадіях навчання у вищих і загальноосвітніх навчальних закладах, використанням навчальних інформаційних технологій, які є, в свою чергу, процесуальною складовою комп'ютерно-орієнтованих освітніх систем. Однак існує цілий ряд проблем, що ускладнюють процес інформатизації освіти.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13390
ISSN: 2391-8306
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EFV_18.pdf285,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.