Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13502
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЯцишина, Ольга-
dc.date.accessioned2020-02-13T07:55:57Z-
dc.date.available2020-02-13T07:55:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЯцишина О. Критерії, компоненти, рівні та показники результативності гуманітарної підготовки іноземних студентів - майбутніх лікарів // Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський, 2015. Вип. 19 (2). Ч. 2. С. 244-248uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13502-
dc.description.abstractУ статті визначено співвідношення гуманітарної та професійної підготовки у ВНЗ України. Акцентовано увагу на ролі гуманітарної підготовки у формуванні всебічно розвиненої особистості майбутнього фахівця. Проаналізовано критерії, компоненти, рівні та показники результативності гуманітарної підготовки іноземних студентів-медиків.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with some aspects of outcome analysis of liberal education at medical university. Some works of researchers, who stuied problems of vocational and liberal training and education in higher educational establishments are described. The balance between liberal and vocational training at universities in Ukraine is defined in the article. The attention is focused on the role of liberal training in shaping a fully developed personality of the future specialist of medicine. One of the main goals of liberal education are: formation of foreign students-future doctors skills to use humanitarian knowledge in everyday life and in professional activities. The purpose of liberal training is to form the of sociocultural competence, which has a structure, consists of a set of components that are defined by certain characteristics-criteria. Some documents, which regulate the process of vocational and liberal training and education at medical universities are considered. It is defined, that the result of liberal training is sociocultural competence, which has its own peculiarities and sructure. The criteria, components, levels and indicators of sociocultural competence as a result of liberal training of foreign medical students are analyzed. For example, the criteria of effectiveness of liberal training are: the desire ofstudents to master the process ofsocio-cultural competence in the process of liberal training; formation of complex ofstudents’ theoretical knowledge in social sciences, the expansion of social and cultural outlook by studying the social sciences; the ability to analyze and use the acquired theoretical knowledge in professional activity; students’focus on self-development and self-improvement. The conclusion about scoring the liberal training effectiveness and necessity of further study of the problem is made.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectгуманітарна підготовкаuk_UA
dc.subjectрезультативність гуманітарної підготовкиuk_UA
dc.subjectіноземні студенти - майбутні лікаріuk_UA
dc.subjectкритерійuk_UA
dc.subjectкомпонентuk_UA
dc.subjectрівеньuk_UA
dc.subjectпоказникuk_UA
dc.subjectliberal traininguk_UA
dc.subjecteffectivness of liberal traininguk_UA
dc.subjectforeign students-future doctorsuk_UA
dc.subjectcriterionuk_UA
dc.subjectcomponentuk_UA
dc.subjectleveluk_UA
dc.subjectindicatoruk_UA
dc.titleКритерії, компоненти, рівні та показники результативності гуманітарної підготовки іноземних студентів - майбутніх лікарівuk_UA
dc.title.alternativeCRITERIA, COMPONENTS, LEVELS AND PERFORMANCE INDICATORS OF LIBERAL EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS - FUTURE DOCTORSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Yatsyshyna_Kamjanec_podilsk.pdf620,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.