Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13532
Title: Теоретичні основи застосування технології проектного навчання на уроках історії у закладах загальної середньої освіти
Other Titles: Теоретические основы технологии проектноориентированного обучения на уроках истории в общеобразовательных школах
Theoretical basis of project training technology application at history lessons in institutions of general secondary education
Authors: Ігнатенко, Н. В.
Bibliographic description (Ukraine): Ігнатенко Н. В. Теоретичні основи застосування технології проектного навчання на уроках історії у закладах загальної середньої освіти // Молодий вчений. 2018. № 9 (61). С. 403–407.
Issue Date: 2018
Keywords: проектна технологія
проектування
дидактична технологія
проектная технология обучения
проектирование
дидактическая технология
project technology
projecting
didactic technology
Abstract: У статті розкрито переваги та перспективи застосування технології проектного навчання як засобу активізації та інтенсифікації пізнавальної діяльності учнів при вивченні історії у закладах загальної середньої освіти; теоретично обґрунтовано концептуальні засади проектного навчання: охарактеризовано його мету, зміст і дидактичні принцип; запропоновано методичні рекомендації щодо застосування проектної технології навчання на уроках історії.
В статье раскрыты преимущества и перспективы применения технологии проектного обучения как средство активизации познавательной деятельности учеников при изучении истории в общеобразовательных школах; теоретически обоснованы концептуальные принципы проектного обучения: охарактеризованы его цели, содержание и дидактические принципы; предложены методические рекомендации для использования проектной технологии обучения на уроки истории.
The article presents the advantages and perspectives of applying the technology of project training as a means of activating and intensifying cognitive activity of students in the process of history study in institutions of general secondary education; The conceptual foundations of the project training are substantiated theoretically: its purpose, content and didactic principle are characterized; Methodical recommendations for using the project technology of teaching at history lessons are offered.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13532
ISSN: 2304-5809
2313-2167
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ignatenko_1.pdf576,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.