Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13652
Title: Професійно-фахова підготовка вчителя іноземної мови для нової української школи
Other Titles: PROFESSIONAL TRAINING OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERS FOR THE NEW UKRAINIAN SCHOOL
Authors: Серняк, Оксана Михайлівна
Bibliographic description (Ukraine): Серняк О. Професійно-фахова підготовка вчителя іноземної мови для нової української школи // Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журналю. Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка, 2019. №3 (170), С. 120-127
Issue Date: 2019
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка
Keywords: комунікативна компетентність
креативність
критичне мислення
здатність до кооперації
іншомовна мовленнєва ситуація
communicative competence
creative thinking
critical thinking
ability to cooperate
foreign language speaking situation
Abstract: У статті проаналізовано аспекти професійної підготовки вчителя іноземної мови для нової української школи. Досліджено особливості педагогічних технологій колективного навчання, специфіку формування креативного та критичного мислення у процесі навчання іноземної мови. Основними компетентностямиу професійній підготовці сучасного вчителя іноземної мови визначено комунікативність, креативність, критичне мислення та здатність до співпраці. Продемонстровано зразки форм кооперованого навчання, мовленнєвих завдань для формування критичного та креативного мислення
The article analyzes some aspects of the professional training of a foreign language teacher for the new Ukrainian school. There have been investigated the peculiarities of cooperative learning in the process of studying English, specific features of creative approach to teaching a foreign language and the development of critical thinking in the process of teaching a foreign language. It has been revealed that the main competencies in the professional training of a modern foreign language teacher are communication, creativity, critical thinking and ability to cooperate. Models of some forms of cooperative learning, speaking tasks for critical and creative thinking, as well as communication techniques in teaching foreign languages have been demonstrated. The purpose of teaching a foreign language is the formation of students ’ communicative competence. The task for the EFL teacher is to organize meaningful interaction between the student and teacher, student and student in the process of foreign language communication. In the process of learning a foreign language, cooperation is required. Necessary conditions for the implementation of cooperative activities are the following: the presence of the common goal of the activity; common understanding of the task; meaningful communication between the participants. The introduction of creative technologies involves: the students ’ independent search for ways and options for solving the problem; unusual working conditions; the active use of acquired knowledge in unfamiliar conditions. Non-standard tasks can be represented in the form of role-plays and business games, contests and other tasks with elements of creativity (dramatization, linguistic fairy tales, "investigation”, etc.). Critical thinking involves a set ofstages: the analysis of the information personal awareness and understanding of the problem; active exchange ofviews with other participants; estimation of variety of considerations; choosing the right option; processing the new knowledge into your own.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13652
ISSN: 2308-4634
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
serniak.pdf2,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.