Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1371
Title: | Теоретико-методичні засади формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти |
Other Titles: | Теоретико-методические основы формирования творческого мышления будущего учителя в условиях университетского образования Theoretical – Methodical Grounds of a Future Teacher’s Creative Thinking Formation in Terms of University Education |
Authors: | Акімова, Ольга Вікторівна |
Bibliographic description (Ukraine): | Акімова, О.В. Теоретико-методичні засади формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04- теорія і методика професійної освіти / Ольга Вікторівна Акімова ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2010. – 43 с. |
Issue Date: | 25-Feb-2010 |
Publisher: | Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка |
Keywords: | творче мислення вчителя модель розвитку творчого мислення майбутнього вчителя система розвитку творчого мислення майбутнього педагога одульно-варіантна технологія педагогічні умови формування творчого мислення майбутнього вчителя |
Abstract: | В дисертації здійснено дослідження теоретико-методичних засад формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти. Науково обґрунтовано концепцію формування творчого мислення майбутнього вчителя як теоретико-методичну основу підвищення якості освіти у вищих педагогічних навчальних закладах, яка має три рівні: методологічний, теоретичний (психологічний та педагогічний), технологічний.
Визначено структуру творчого мислення майбутнього вчителя як психолого-педагогічної категорії, яка включає в себе дві складові: процесуальну й особистісну. Розроблено структурно-функціональну модель формування творчого мислення майбутнього вчителя як педагогічного феномена. У цій моделі визначено місце творчого мислення в педагогічній діяльності, форми його функціонування, основні функції, психологічний механізм та основні характеристики. В диссертации представлено системное исследование теоретико-методических основ развития творческого мышления будущего учителя в условиях университетского образования. Научно обосновано концепцию развития творческого мышления будущего учителя как теоретико-методическую основу повышения качества образования в высших педагогических учебных заведениях, которая имеет три уровня: методологический, теоретический (психологический и педагогический), технологический. Творческое мышление определено как междисциплинарная, интегрированная научная категория, содержание которой отображает способ самобытия человека: именно в творчестве индивид самоутверждается, формируется, развивает себя как личность. Творчество доступно каждому и может бать распространено на любой вид деятельности. Прежде всего это касается педагогической деятельности. Психологический уровень обоснования процесса формирования творческого мышления будущего учителя базируется на понимании творческого мышления как умственного процесса, направленного на решение определенной задачи или проблемы, который приводит к познавательно-творческим результатам (оригинальности, новизны идей, суждений). Психологический механизм процесса творческого мышления будущего учителя базируется на понимании его как динамической (процессуальной) характеристики, которой свойственна структурно-уровневая природа. Разработана структурно-функциональная модель развития творческого мышления будущего учителя как педагогического феномена. В этой модели определено место творческого мышления в педагогической деятельности, формы его функционирования, основные функции, психологический механизм и основные характеристики. The dissertation presents the research of the theoretical – methodical grounds of formation of a future teacher’s creative thinking in terms of university education. There is a scientific explanation of the concept of a future teacher’s creative thinking development as the theoretical – methodic grounds of improving the quality of education in pedagogical higher educational establishments. The concept has three levels: methodological, theoretical (psychological and pedagogical), technological. There is also a definition of the structure of creative thinking of a future teacher as a psychological-pedagogical category, which includes two constituents: procedural and personal. The structural-functional model of the formation of creative thinking of a future teacher as a pedagogical phenomenon has been developed. The place of creative thinking in pedagogical activity, as well as its main forms of functioning, functions, psychological mechanism and main characteristics have thus been reflected in this model. With the aim of realization of the concept the theoretical-methodical system of a future teacher’s creative thinking formation while obtaining university education has been constructed and experimentally tested on the basis of pedagogical sciences. It includes structural components of the process of development and monitoring of creative thinking of a future teacher. |
Description: | Захист відбувся 25 березня 2010 року о 12.00 год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М.Кривоноса, 2. З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м. Кривоноса, 2. |
URI: | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1371 |
Appears in Collections: | 13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Акімова О. В..pdf | 525,71 kB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.