Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13891
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЗайцева, Інна-
dc.contributor.authorГрушева, Алла-
dc.date.accessioned2020-03-22T11:35:20Z-
dc.date.available2020-03-22T11:35:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗайцева І., Грушева А. Формування управлінської компетентності майбутніх менеджерів на основі суб’єкт-суб’єктної взаємодії // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. № 2. С. 160-169.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13891-
dc.description.abstractПроаналізовано проблему якості професійної підготовки менеджера інноваційного типу, здатного не тільки сумлінно виконувати функціональні обов’язки на виробництві, а й бути гнучким до змін суспільства, швидко орієнтуватися в ситуації, вміти прогнозувати майбутнє, вибирати ефективні шляхи реалізації потенційних можливостей. Актуальність дослідження зумовлена затребуваністю педагогічного знання про компетентністний підхід навчання здобувачів вищої освіти як суб’єкт-суб’єктну взаємодію в мінливій та надзвичайно важливій системі освітніх послуг. Акцентовано на врівноваженні позицій викладача та здобувача, що виражається у спільному обговоренні актуальних навчальних, професійних для спеціальності 073 –- Менеджмент проблем, застосуванні педагогом демократичного стилю управління освітнім процесом.uk_UA
dc.description.abstractПроанализирована проблема качества профессиональной подготовки менеджера инновационного типа, способного не только добросовестно выполнять функциональные обязанности на производстве, но и быть гибким к изменениям общества, быстро ориентироваться в ситуации, уметь прогнозировать будущее, выбирать эффективные пути реализации потенциальных возможностей. Актуальность исследования обусловлена востребованностью педагогического знания о компетентностном подходе обучения соискателей высшего образования как субъект-субъектное взаимодействие в меняющейся и чрезвычайно важной системе образовательных услуг. Акцентировано на уравнивании позиций преподавателя и соискателя, что выражается в совместном обсуждении актуальных учебных, профессиональных для специальности 073 –- Менеджмент проблем, проблем, применении педагогом демократического стиля управления.uk_UA
dc.description.abstractThe authors analyzed the problem of qualitative training of an innovative manager, who is capable not only to thoroughly fulfill functional duties in the workplace, but also to be flexible to the changes in a society, quickly deal with situations, to be able to predict the future and choose effective ways to realize potential opportunities. Balancing the positions of a teacher and a student is emphasized, which is expressed by a joint discussion of topical educational and professional problems for speciality 073 – Management; the teacher’s using democratic management style in the educational process is also highlighted. It was found out that the most important thing is to ensure compliance of the controlling subsystem and the subsystem that is controlled for modern management theory and practice, since only on condition of such conformity the dynamic development of the educational process in accordance with the purpose of the higher educational establishment is possible. It proves that in the educational management the philosophy of influence is changed by the philosophy of creating the conditions for interaction, cooperation, partnership; and in the practice of information society development, when money capital as a strategic resource on which profit depends is replaced by human resource, interdependence of the socio-economic and management activities is generally recognized. After all, as a result of inefficient management at all levels, the level of competitiveness of the country decreases, which reduces the possibilities of self-realization, self-improvement and self-development of a human. Therefore, the necessity to prepare higher education applicants for management activities and to form their management competence in terms of subject-subject interaction through mastering professionally oriented disciplines in the direction of their professional training emerges as the most important factor of the socio-economic development of the country and each of its regions.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectуправлінська компетентністьuk_UA
dc.subjectменеджерuk_UA
dc.subjectсуб’єкт-суб’єктна взаємодіяuk_UA
dc.subjectринок освітніх послугuk_UA
dc.subjectуправленческая компетентностьuk_UA
dc.subjectменеджерuk_UA
dc.subjectсубъект-субъектное взаимодействиеuk_UA
dc.subjectрынок образовательных услугuk_UA
dc.subjectmanagerial competenceuk_UA
dc.subjectmanageruk_UA
dc.subjectsubject-subject interactionuk_UA
dc.subjecteducational services marketuk_UA
dc.titleФормування управлінської компетентності майбутніх менеджерів на основі суб’єкт-суб’єктної взаємодіїuk_UA
dc.title.alternativeФормирование управленческой компетентности будущих менеджеров на основе субъєкт-субъєктного взаимодействияuk_UA
dc.title.alternativeFORMATION OF MANAGERIAL COMPETENCE OF FUTURE MANAGERS BASED ON SUBJECT-SUBJECT INTERACTIONuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2019, № 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Zaitseva_Hrusheva.pdf215,75 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.