Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1398
Назва: Моральне виховання молодших школярів засобами етнопедагогіки.
Інші назви: Нравственное воспитание младших школьников средствами этнопедагогики.
Ethic upbringing of junior pupils by means of ethnopedagogics.
Автори: Гордійчук, Оксана Євгенівна
Бібліографічний опис: Гордійчук, О. Є. Моральне виховання молодших школярів засобами етнопедагогіки : автореф. дис. ... канд пед. наук : 13.00.07 "Теорія і методика виховання" / О. Є. Гордійчук ; О.Є.Гордійчук ; ТНПУ ім. В.Гнатюка. – Тернопіль, 2008. – 20 с.
Дата публікації: 2008
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: засоби етнопедагогіки
моральне виховання
моральні якості
основи народної моралі
молодший школяр
моральна вихованість
Короткий огляд (реферат): У дисертації висвітлюються шляхи використання засобів етнопедагогіки для морального виховання учнів початкової школи у загальноосвітніх навчальних закладах. На основі контент-аналізу підходів сучасних вітчизняних учених до аксіологічного змісту морального виховання та традицій народної педагогіки з’ясовано зміст і уточнено відповідно до сучасних вимог психолого-педагогічну сутність категорії «моральне виховання молодших школярів». Розроблено модель системи морального виховання молодших школярів засобами етнопедагогіки у навчально-виховному процесі початкової школи; обгрунтовано педагогічні умови, зміст, методи і форми морального виховання учнів початкової школи, виокремлено критерії (інформаційно-пізнавальний, емоційно-почуттєвий, конативний) та їх показники, які об'єктивно характеризують рівень набутих молодшими школярами знань, умінь і навичок моральної вихованості. Охарактеризовано етнопедагогічні засоби підвищення ефективності морального виховання учнів початкових класів. Результати експериментального дослідження підтвердили ефективність розробленої експериментальної моделі системи морального виховання молодших школярів засобами етнопедагогіки у навчально-виховному процесі початкової школи.
Диссертация посвящена проблеме нравственного воспитания младших школьников средствами этнопедагогики. Данное исследование освещает роль, возможности и необходимость использования средств этнопедагогики в нравственном воспитании учащихся начальных классов в общеобразовательных учебных заведениях. Теоретическое изучение проблемы дало возможность констатировать отсутствие единства взглядов в рассмотрении дефиниции «нравственное воспитание» в педагогике и психологии. В связи с этим был проведен контент-анализ подходов современных отечественных ученых к аксиологическому содержанию нравственного воспитания и традиций народной педагогики. Поэтому в работе нравственное воспитание младших школьников рассматривается как целостный процесс взаимодействия педагогов и школьников, направленный на формирование в учащихся ведущих нравственных качеств и представлений, их нравственной осведомленности, а также убеждений, усвоение и актуализацию школьниками нравственных норм и правил с позиции народного понимания морали, развитие у них нравственных чувств, формирование нравственного поведения, подготовка к переходу на уровень самовоспитания и самоусовершенствования личности. Исследованием подтверждено, что младший школьный возраст является наиболее сенситивным. Это объясняется возрастными психологическими особенностями школьников данной категории, их способностью к воспитанию таких ведущих нравственных качеств, как вежливость, доброжелательность, милосердие, взаимопомощь, щедрость и гостеприимство, почтительность, уважение к другим, уважение к старшим, которые являются определяющими качествами украинского национального характера.
The role, abilities and expediency of ethnopedagogical means’ usage for junior pupils’ upbringing in Comprehensive educational institutions are analyzed in the thesis. The content and psychologic-pedagogical essence of the category “ethic upbringing of junior pupils ”in accordance with present-day demands by means of content analysis of native scientists as to axiological content and people’s pedagogy ‘s traditions are found out and specified. The author’s pattern of junior pupils’ upbringing by means of ethnopedagogics in educational process of junior school is worked out and tested; the criteria and indices characterizing the level of ethic knowledge, skills and abilities gained by junior pupils are objectively analyzed. The ways of the usage of ethnopedagogical techniques for increasing the effectiveness of junior pupils’ ethic upbringing are reflected in the thesis. The results of experimental investigation proved the efficiency of worked-out technique of experimental pattern’s establishing in educational process of junior school.
Опис: Захист відбувся 2008 р. о __ годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д.58.053.01 в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м.Тернопіль, вул. Максима Кривоноса,2. З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (46027, м.Тернопіль, вул. Максима Кривоноса,2).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1398
Розташовується у зібраннях:13.00.07 - Теорія і методика виховання

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гордійчук О. Є..pdf335,06 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.