Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1481
Назва: Формування інтелектуальної культури майбутніх учителів природничих дисциплін у процесі професійної підготовки.
Інші назви: Формирование интеллектуальной культуры будущих учителей естественных дисциплин в процессе профессиональной подготовки.
The formation of intellectual culture of the future teachers of natural disciplines in the process of professional training.
Автори: Петрова, Наталія Миколаївна
Бібліографічний опис: Петрова, Н.М. Формування інтелектуальної культури майбутніх учителів природничих дисциплін у процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / Наталія Миколаївна Петрова ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2010. – 21 с.
Дата публікації: 24-гру-2010
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: інтелектуальна культура
формування інтелектуальної культури
майбутній учитель природничих дисциплін
структура інтелектуальної культури
модель педагогічної системи
Короткий огляд (реферат): У дисертації визначено сутність поняття «інтелектуальна культура вчителя природничих дисциплін», структуру та функції досліджуваного феномена, критерії, показники та рівні його сформованості у майбутніх учителів природничих дисциплін. Обґрунтовано та розроблено модель педагогічної системи формування інтелектуальної культури вчителя природничих дисциплін, яка включає: мету, методологічні підходи, загальні і специфічні принципи, методи, форми, засоби, умови, критерії, показники, рівні сформованості інтелектуальної культури, етапи формування та результат. Експериментально перевірено висунуту гіпотезу та дієвість розробленої педагогічної системи. Результати дослідження збагачують зміст професійно-орієнтованих дисциплін, слугують засобом удосконалення самостійної та індивідуальної роботи студентів, учителів-практиків у системі підвищення кваліфікації та методичної роботи в школі.
Диссертация посвящена исследованию проблемы формирования интеллектуальной культуры будущих учителей естественных дисциплин в процессе их профессиональной подготовки. В диссертации интеллектуальная культура учителя естественных дисциплин обоснована как системное образование, которое отображает единство личностных и деятельностных проявлений феномена; культурологическое, аксиологическое и психолого-педагогическое явление. Определены структурные компоненты исследуемого феномена: мотивационно-ценностный (интеллектуальные мотивы; ценностные ориентации; интеллектуальная активность); когнитивно-процессуальный (теоретико-методологические и дидактико-технологические знания; когнитивные, аналитико-прогностические и интенциональные умения; интеллектуальные навыки; способность к педагогическому творчеству (синтез логики и интуиции)); эмоционально-волевой (интеллектуальные эмоции, интеллектуальные чувства, волевые качества); диагностико-рефлексивный (самооценка; саморегуляция; рефлексия; интеллектуальный самоконтроль). В соответствии с составляющими определены функции интеллектуальной культуры: ценностно-ориентировочная, познавательно-преобразующая, стимуляционно-мобилизирующая и корректирующая.
The thesis defines the essence of concept “intellectual culture of the teacher of natural disciplines”, its structure and functions, criteria and indices of the levels of formation of the phenomenon under investigation. The thesis presents the model of the pedagogical system of forming of intellectual culture of the teacher of natural disciplines. The model includes purpose, methodological approaches, general and specific principles, methods, forms, means, conditions, criteria, indices and levels of formation of intellectual culture, stages of its formation and result. The experimental study has tested hypothesis and confirmed the efficiency of pedagogical system. Results of the research enrich the concept of psychological-pedagogical and professional disciplines, serve as the means of perfection of individual work of students and diagnostics of levels of formation of intellectual culture.
Опис: Захист дисертації відбувся “28” січня 2011 р. о 10.00 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.03 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027. Із дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1481
Розташовується у зібраннях:13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Petrova_N.pdf416,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.