Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15202
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorФульмес, Владислав-
dc.date.accessioned2020-06-08T11:26:11Z-
dc.date.available2020-06-08T11:26:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationФульмес В. Спогади Анатолія Дублянського про діяльність Української автокефальної православної церкви в роки німецької окупації України (1941–1944 рр.) // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Сер. Історія. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. Вип. 2. С. 134–141.uk_UA
dc.identifier.issn2307-7778-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15202-
dc.descriptionDOI : 10.2518/2307-7778.19.2.15uk_UA
dc.description.abstractМета дослідження – на основі спогадів учасника церковно-релігійного життя Волині Анатолія Дублянського, архівних документів та інших джерел дослідити діяльність Української Автокефальної Православної Церкви в роки німецької окупації України (1941–1944 рр.). Методологія дослідження базується на принципах історизму, системності та науковості. При написанні дослідження були використані історико-порівняльний, проблемно- хронологічний і структурно-функціональний методи. Наукова новизна полягає в тому, що історію Української Автокефальної Православної Церкви в період німецької окупації (1941– 1944 рр.) вперше в український історіографії висвітлено на основі невідомих раніше спогадів Анатолія Дублянського та архівних документів. Висновки. Таким чином, для вивчення діяльності УАПЦ в період нацистської окупації важливим і цінним джерелом є спогади сучасника і активного учасника тих подій – Анатолія Дублянського – майбутнього митрополита Західноєвропейського і Паризького УАПЦ в діаспорі. Аналізуючи ці спогади та інші джерела вдається з’ясувати, що з початком нацистської окупації України серед українського населення з’явилася надія на відродження культурного та релігійного життя. Незважаючи на заборони та перешкоди, православні українці намагалися активно проводити церковно-релігійне життя. Проте для цього періоду характерним є існування двох православних церков: Автокефальної та Автономної, об’єднання яких, на превеликий жаль, так і не відбулося. Найважливішим для УАПЦ у цей період було створення власного єпископату, що свідчило про оформлення її як окремої структури на чолі з адміністратором Полікарпом (Сікорським), який доклав багато зусиль для облаштування церковного життя в Україні, зокрема на Волині.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the research is to investigate the activities of the Ukrainian Autocephalous Orthodox Church (UAOC) during the German occupation of Ukraine in 1941–1944 based on the memoirs of a member of the church and religious life of Volyn Anatoly Dublyansky, as well as based on the archival documents and other sources. The methodology of the study is based on the principles of historicism, systematics and scientific. Historical-comparative, problemchronological and structural-functional methods were used in the research. The scientific novelty of the research is that for the first time in the Ukrainian historiography, based on the previously unknown memoirs of Anatoly Dublyansky and archival documents, the history of the Ukrainian Autocephalous Orthodox Church during the German occupation during 1941–1944 was summarized. Conclusions. Thus, to study the activities of the UAOC during the Nazi occupation, an important and valuable source is the memoirs of a contemporary and active participant in those events – Anatoly Dublyansky, in future Metropolitan of the Western European and Parisian UAOC in the Diaspora. Analyzing these memoirs, and through other sources, it is possible to find out that with the beginning of the Nazi occupation of Ukraine, the hope for the revival of cultural and religious life began to prevail among the Ukrainian population. Despite the prohibitions and obstacles, orthodox Ukrainians tried to actively organize church and religious life. However, there were two parallel Orthodox churches during this period: the Autocephalous and the Autonomous, uniting of which, unfortunately, did not happen. Most important for the UAOC during this period was the acquisition of its own bishopric, which justify it as a separate structure, led by Administrator Policarp (Sikorsky), who made considerable efforts to arrange church life in Ukraine, in particular in Volyn.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesІсторія;-
dc.subjectУАПЦuk_UA
dc.subjectокупаціяuk_UA
dc.subjectспогадиuk_UA
dc.subjectАнатолій Дублянськийuk_UA
dc.subjectієрархіяuk_UA
dc.subjectцерковне життяuk_UA
dc.subjectВолиньuk_UA
dc.subjectUAOCuk_UA
dc.subjectoccupationuk_UA
dc.subjectmemoirsuk_UA
dc.subjectAnatoly Dublyanskyuk_UA
dc.subjecthierarchyuk_UA
dc.subjectchurch lifeuk_UA
dc.subjectVolynuk_UA
dc.titleСпогади Анатолія Дублянського про діяльність Української автокефальної православної церкви в роки німецької окупації України (1941–1944 рр.)uk_UA
dc.title.alternativeANATOLY DUBLYANSKY'S MEMOIRS ABOUT THE ACTIVITY OF THE UKRAINIAN AUTOCEPHALOUS ORTHODOX CHURCH DURING THE GERMAN OCCUPATION OF UKRAINE (1941–1944)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. 2019. Вип. 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
FULMES.pdf140,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.