Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1551
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНагачевська, Зіновія Іванівна-
dc.date.accessioned2012-02-10T09:53:13Z-
dc.date.available2012-02-10T09:53:13Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationНагачевська, З. І. Педагогічна думка і просвітництво в жіночому русі Західної України (друга половина ХІХ ст. - 1939 р.) : автореф. дис. ... доктора пед. наук : спец. 13.00.01 - загальна педагогіка та історія педагогіки / З. І. Нагачевська ; ТНПУ ім. В.Гнатюка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2009. – 40 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1551-
dc.descriptionЗахист відбувся 2009 року о год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: м. Тернопіль, вул. М.Кривоноса, 2, зала засідань. Із дисертацією можна ознайомитися в бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М.Кривоноса, 2.uk_UA
dc.description.abstractУ дисертації в контексті національних культурно-освітніх процесів другої половини ХІХ – 30-х рр. ХХ ст. вперше здійснено цілісний аналіз педагогічно-просвітницької складової ідеології українського жіночого руху Західної України і розкрито шляхи її практичної реалізації у межах австро-угорської, польської, румунської та чехословацької держав. На основі аналізу архівних джерел та опублікованих матеріалів встановлено, що організоване західноукраїнське жіноцтво створило самобутню концепцію освіти і формування національно-громадянської свідомості жінки-українки, піднесення авторитету в родині й суспільстві жінки-матері та відповідну їй систему форм, методів і засобів освітньо-виховної діяльності. Виявлено, систематизовано і теоретично обґрунтовано найважливіші положення творчої спадщини педагогів – активних учасниць жіночого руху, які визначали мету, завдання, зміст роботи жіночих культурно-освітніх організацій регіону в галузі родинного та громадського дошкільного виховання, розвитку національної школи, позашкільних опікунсько-виховних закладів, забезпе¬чували утвердження духовних, гуманістичних, демократичних цінностей освіти й виховання дітей і молоді.uk_UA
dc.description.abstractДиссертационное исследование раскрывает содержание педагогическо-просветительной составной идеологии общественного движения западноукраинских женщин второй половины XIX – 30-х гг. XX в., формы, методы и средства её практической реализации в пределах австро-венгерского, польского, румынского и чехословацкого государств. В работе проанализированы предпосылки формирования украинского женского движения, главные тенденции, этапы развития организационных форм консолидации и активного участия женщин Западной Украины в общественно-просветительных процессах исследуемого периода. Среди факторов, влияющих на формирование педагогическо-просветительной направленности идеологии и практической деятельности женщин-украинок региона, определены традиционно патриархальное истолкование места и роли женщины в семье и обществе, дискриминационная сущность образовательной политики государств, в составе которых во второй половине ХІХ – первой трети ХХ в. находились западноукраинские земли, количественные и качественные изменения в среде женщин-учителей.uk_UA
dc.description.abstractIn the dissertation in the context of national cultural and educational processes of the second half of the 19th century – the 30s of the 20th century an integrated analysis of the pedagogical and educational components of the ideology of the Ukrainian female movement in Western Ukraine is made for the first time, the ways of its practical realization on the territories of Austro-Hungarian, Polish, Romanian and Czechoslovakian states are grounded. On the basis of the analysis of archives and published materials it is ascertained organized West-Ukrainian womanhood had created the original conception of enlightenment and the formation of nationaland civilconsciousness of a Ukrainian that woman, raising the authority of the mother-woman in the family and society and corresponding to it the system of forms, methods and means of educational activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.subjectпедагогічна думкаuk_UA
dc.subjectпросвітництвоuk_UA
dc.subjectжіночий рухuk_UA
dc.subjectжіночі товаристваuk_UA
dc.subjectфеміністична концепція освітиuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectнаціонально-громадянське вихованняuk_UA
dc.subjectгромадська опікаuk_UA
dc.subjectшколиuk_UA
dc.subjectдошкільні й позашкільні закладиuk_UA
dc.subjectдуховно-моральні цінностіuk_UA
dc.subjectосвітньо-виховні орієнтаціїuk_UA
dc.titleПедагогічна думка і просвітництво у жіночому русі Західної України (ІІ половина ХІХ ст. – 1939 р.).uk_UA
dc.title.alternativeПедагогическая мысль и просветительство в женском движении Западной Украины (II половина XIX в. – 1939 г.).uk_UA
dc.title.alternativePedagogical ideas and enlightenment in the female movement in Western Ukraine (the second half of the 19-th century – 1939).uk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Располагается в коллекциях:13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Нагачевська З. І..pdf540,39 kBUnknownПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.