Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1551
Назва: Педагогічна думка і просвітництво у жіночому русі Західної України (ІІ половина ХІХ ст. – 1939 р.).
Інші назви: Педагогическая мысль и просветительство в женском движении Западной Украины (II половина XIX в. – 1939 г.).
Pedagogical ideas and enlightenment in the female movement in Western Ukraine (the second half of the 19-th century – 1939).
Автори: Нагачевська, Зіновія Іванівна
Бібліографічний опис: Нагачевська, З. І. Педагогічна думка і просвітництво в жіночому русі Західної України (друга половина ХІХ ст. - 1939 р.) : автореф. дис. ... доктора пед. наук : спец. 13.00.01 - загальна педагогіка та історія педагогіки / З. І. Нагачевська ; ТНПУ ім. В.Гнатюка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2009. – 40 с.
Дата публікації: 2009
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: педагогічна думка
просвітництво
жіночий рух
жіночі товариства
феміністична концепція освіти
навчання
національно-громадянське виховання
громадська опіка
школи
дошкільні й позашкільні заклади
духовно-моральні цінності
освітньо-виховні орієнтації
Короткий огляд (реферат): У дисертації в контексті національних культурно-освітніх процесів другої половини ХІХ – 30-х рр. ХХ ст. вперше здійснено цілісний аналіз педагогічно-просвітницької складової ідеології українського жіночого руху Західної України і розкрито шляхи її практичної реалізації у межах австро-угорської, польської, румунської та чехословацької держав. На основі аналізу архівних джерел та опублікованих матеріалів встановлено, що організоване західноукраїнське жіноцтво створило самобутню концепцію освіти і формування національно-громадянської свідомості жінки-українки, піднесення авторитету в родині й суспільстві жінки-матері та відповідну їй систему форм, методів і засобів освітньо-виховної діяльності. Виявлено, систематизовано і теоретично обґрунтовано найважливіші положення творчої спадщини педагогів – активних учасниць жіночого руху, які визначали мету, завдання, зміст роботи жіночих культурно-освітніх організацій регіону в галузі родинного та громадського дошкільного виховання, розвитку національної школи, позашкільних опікунсько-виховних закладів, забезпе¬чували утвердження духовних, гуманістичних, демократичних цінностей освіти й виховання дітей і молоді.
Диссертационное исследование раскрывает содержание педагогическо-просветительной составной идеологии общественного движения западноукраинских женщин второй половины XIX – 30-х гг. XX в., формы, методы и средства её практической реализации в пределах австро-венгерского, польского, румынского и чехословацкого государств. В работе проанализированы предпосылки формирования украинского женского движения, главные тенденции, этапы развития организационных форм консолидации и активного участия женщин Западной Украины в общественно-просветительных процессах исследуемого периода. Среди факторов, влияющих на формирование педагогическо-просветительной направленности идеологии и практической деятельности женщин-украинок региона, определены традиционно патриархальное истолкование места и роли женщины в семье и обществе, дискриминационная сущность образовательной политики государств, в составе которых во второй половине ХІХ – первой трети ХХ в. находились западноукраинские земли, количественные и качественные изменения в среде женщин-учителей.
In the dissertation in the context of national cultural and educational processes of the second half of the 19th century – the 30s of the 20th century an integrated analysis of the pedagogical and educational components of the ideology of the Ukrainian female movement in Western Ukraine is made for the first time, the ways of its practical realization on the territories of Austro-Hungarian, Polish, Romanian and Czechoslovakian states are grounded. On the basis of the analysis of archives and published materials it is ascertained organized West-Ukrainian womanhood had created the original conception of enlightenment and the formation of nationaland civilconsciousness of a Ukrainian that woman, raising the authority of the mother-woman in the family and society and corresponding to it the system of forms, methods and means of educational activity.
Опис: Захист відбувся 2009 року о год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка за адресою: м. Тернопіль, вул. М.Кривоноса, 2, зала засідань. Із дисертацією можна ознайомитися в бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: 46027, м. Тернопіль, вул. М.Кривоноса, 2.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/1551
Розташовується у зібраннях:13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Нагачевська З. І..pdf540,39 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.