Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15751
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНиконенко, Наталія-
dc.date.accessioned2020-06-30T06:53:02Z-
dc.date.available2020-06-30T06:53:02Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationНиконенко Н. Cтановлення правового забезпечення спеціальної освіти у США на ранньому та підготовчому етапах // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1. С. 6-14uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.otherDOI : 10.25128/2415-3605.20.01-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15751-
dc.description.abstractВідзначено, що серед провідних факторів, які визначають розвиток спеціальної освіти країни, правовий є особливим, оскільки він є носієм та результатом суспільних перетворень певного історичного періоду. Визначено шість етапів розвитку правового забезпечення спеціальної освіти у США: ранній, підготовчий, революційний, еволюційно-прогресивний, реформаторський та постмодерністський. Визначено роль раннього та підготовчого етапів становлення правового забезпечення системи американської спеціальної освіти для створення необхідних передумов законодавчого забезпечення нинішньої системи спеціальної освіти у США. Детально описано особливості раннього та підготовчого етапів розвитку спеціальної освіти у США для покращення добробуту та гарантування демократичних прав та свобод особам із обмеженнями життєдіяльності, зокрема права на освіту. Вказано, що на ранньому етапі (до 1964 р.) були ухвалені перші епізодичні закони, які запроваджували невелику допомогу або програму реабілітації широкому колу людей, серед яких люди похилого віку, сліпі, діти з порушеннями психофізичного розвитку, та встановлювали окремі правила підготовки вчителів для роботи із учнями із особливими освітніми потребами. Підготовчий етап (1965–1974 рр.) був відзначений серйозними кроками до полегшення життя особам з обмеженнями життєдіяльності; серед його нововведень – заборона дискримінації на підставі психофізичних порушень, гарантія права на освіту, отримання супутніх послуг та її фінансування, обов’язкове залучення батьків до освітнього процесу їхніх дітей.uk_UA
dc.description.abstractОтмечается, что правовой фактор является ведущим среди факторов, определяющих развитие специального образования страны, поскольку именно он является носителем и результатом общественных преобразований определенного исторического периода для улучшения благосостояния и обеспечения демократических прав и свобод лицам с ограничениями жизнедеятельности, в частности права на образование. На основе общего анализа этапов развития правового обеспечения специального образования в США (ранний, подготовительный, революционный, эволюционно-прогрессивный, реформаторский и постмодернистский) определена роль раннего и подготовительного этапов его становления как необходимых предпосылок законодательного обеспечения нынешней его системы. Подробно описаны особенности раннего и подготовительного этапов развития специального образования в США. Отмечено, что на раннем этапе (до 1964 г.) эпизодически принимали первые законы для обеспечения небольшой помощи или первых программ реабилитации широкому кругу людей, среди которых старики, слепые, дети с нарушениями психофизического развития, и устанавливали отдельные правила подготовки учителей для работы с учащимися с особыми образовательными потребностями. Подготовительный этап (1965–1974 гг.) был отмечен серьезными шагами к облегчению жизни лицам с ограничениями жизнедеятельности; среди его нововведений – запрет дискриминации на основании психофизических нарушений, гарантия права на образование, получение сопутствующих услуг и ее финансирования, обязательное привлечение родителей к образовательному процессу их детей.uk_UA
dc.description.abstractThe article emphasizes that the legal factor plays the major role among the other leading factors determining the development of special education in the country, because it garantees the social transformations of a certain historical period. An analysis of the content of the laws adopted by the US Congress between 1798 and 1974 to improve the welfare and guarantee the democratic rights and freedoms of persons with disabilities, including the right to education, is the aim of the article. The chronological table, which identifies the historical periods of the adopted legislation for legal support of the US special education system, is compiled. The six periods of development of the US legislation on special education are identified as following: early, introductory, revolutionary, progressive, reformatic, and postmodernistic. The role of the early and introductory periods of the US legislation development for creation of the necessary legislative prerequisites for the current system of special education in the United States is highlighted. Features of the early and introductory periods of special education legislation development in the USA are described in details. It is noted that at the early period (before 1964) the first episodic laws were passed, which introduced a small aid or rehabilitation program for a wide range of people, including the elderly, the blind, children with mental and physical disabilities, and established separate rules for training teachers to work with students with special educational needs. The introductory period (1965-1974) was marked by the first serious steps to make life easier for people with disabilities. There were some challenging innovations in the introductory period: the prohibition of discrimination on the basis of psychological or physical disabilities, the guarantee of the right to education, the provision of related services and its financing, and the mandatory involvement of parents in the educational process. “The Elementary and Secondary Education Act” was the key legal regulator of preschool and secondary education to establish the need for teaching students with special educational needs and compiling special instructional resources for them.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectспеціальна освіта у СШАuk_UA
dc.subjectправове врегулювання спеціальної освітиuk_UA
dc.subjectперіодизація розвитку правового забезпечення спеціальної освіти,uk_UA
dc.subjectперіодизація становлення правового забезпечення спеціальної освіти СШАuk_UA
dc.subjectспециальное образование в СШАuk_UA
dc.subjectправовое регулирование специального образованияuk_UA
dc.subjectпериодизация развития правового обеспечения специального образованияuk_UA
dc.subjectпериодизация становления правового обеспечения специального образования СШАuk_UA
dc.subjectspecial education in the USAuk_UA
dc.subjectlegal regulation of special educationuk_UA
dc.subjectperiodization of the legal support development of special educationuk_UA
dc.subjectperiodization of the formation of legal support for special education in the United Statesuk_UA
dc.titleCтановлення правового забезпечення спеціальної освіти у США на ранньому та підготовчому етапахuk_UA
dc.title.alternativeСтановление правового обеспечения спеціального образования в США на раннем и подготовительном этапахuk_UA
dc.title.alternativeESTABLISHING US LEGAL GUARANTEE OF SPECIAL EDUCATION AT THE EARLY AND PREPARATORY STAGESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1_NYKONENKO.pdf162,32 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.