Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15768
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГуменюк, Ірина-
dc.date.accessioned2020-06-30T10:30:13Z-
dc.date.available2020-06-30T10:30:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГуменюк І. Модель цілепокладання навчальної дисципліни в контексті сучасних освітніх тенденцій // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1. С. 105-112uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.otherDOI : 10.25128/2415-3605.20.1.15-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15768-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу глобальних, етапних і оперативних цілей освітньої підготовки й побудові на цій основі моделі цілепокладання навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» з урахуванням компетентнісної парадигми та діяльнісного підходу до навчання. Наголошено на прямому взаємозв’язку між чіткістю, конкретністю формулювання мети та рівнем якості навчання. Визначено й диференційовано сутність понять «мета навчання» й «цілі навчання». З метою обґрунтування мети навчання української мови за професійним спрямуванням та встановлення взаємозв’язку між рівнями цільової ієрархії проаналізовано 10 освітніх програм першого (бакалаврського) рівня спеціальності 013 „Початкова освіта” закладів вищої педагогічної освіти України. На основі змістового аналізу формулювання мети освітніх програм виокремлено ключові компоненти підготовки майбутніх фахівців початкової освіти. Побудовано матрицю відповідності компонентів мети освітніх програм аналізованих закладів вищої освіти. В результаті її горизонтального аналізу виділено найбільш акцентовані вектори формулювання мети освітніх програм. Вертикальний аналіз матриці дав можливість визначити рівень унікальності формулювання мети освітньої програми кожного закладу вищої освіти. Авторка переконує, що нечіткість виокремлення та необґрунтованість формулювання етапних цілей освітньої діяльності спричиняє неадекватність визначення мети, а відповідно цілеформування й цілеутворення на оперативному рівні, що стає вагомим чинником неефективності навчального процесу.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена анализу глобальных, этапных и оперативных целей образовательной подготовки и построению на этой основе модели целеполагания учебной дисциплины «Украинский язык по профессиональному направлению» с учетом компетентностной парадигмы и деятельностного подхода к обучению. Отмечена прямая взаимосвязь между четкостью, конкретностью формулировки цели и уровнем качества обучения. С целью обоснования цели обучения украинскому языку по профессиональному направлению и установления взаимосвязи между уровнями целевой иерархии проанализированы 10 образовательных программ первого (бакалаврского) уровня специальности 013 «Начальное образование» заведений высшего педагогического образования Украины. На основе содержательного анализа формулировки цели образовательных программ выделены ключевые компоненты подготовки будущих специалистов начального образования. Построена матрица соответствия компонентов цели образовательных программ рассматриваемых учреждений высшего образования. В результате ее горизонтального анализа выделены наиболее акцентированные векторы формулировки цели образовательных программ. Вертикальный анализ матрицы дал возможность определить уровень уникальности формулировки цели образовательной программы каждого учреждения высшего образования. Автор утверждает, что нечеткость выделение и необоснованность формулировки этапных целей образовательной деятельности вызывает неадекватность определения целей, а соответственно целеформирования и целесоздания на оперативном уровне, становится весомым фактором неэффективности учебного процесса.uk_UA
dc.description.abstractIn Ukrainian educational area there exists a discrepancy between state requests, which are conditioned by educational tendencies of globalization, and scientific and methodical security of educational institutions. In particular, reorienting towards the competence paradigm of education requires clear definition of the competences that have to become its result, and description of educational aims from the perspective of capability of being precisely examined, i. e. the level of development of the defined competences. Nowadays, this does not have an appropriate scientific and methodical basis. The aim of the article is analysing the global, stage and operative goals of educational preparation, and creation of a model of formation of goals of the educational discipline “Ukrainian language for professional purposes” taking into account the competence paradigm and the activity approach to education. To solve the above problems, a set of methods has been used: scientific abstraction, analysis and systematization of literary sources to find out the level of solving of this problem in the modern scientific area, terminological analysis to show the conceptual apparatus of the research, the methods of visualization and generalization. For the purpose of substantiating the aim of teaching of the Ukrainian language for professional purposes and establishing the interconnection between the levels of goal hierarchy, there have been analysed 10 educational programmes of the first (bachelor’s) degree in the speciality 013 “Primary Education” of higher educational institutions in Ukraine. On the basis of the content analysis of formulation of the aim of educational programmes, the key components of preparation of future specialists of primary education have been pointed out. The matrix of correspondence of the components of the aim of educational programmes at the analysed higher educational institutions has been built. As a result of its horizontal analysis, the most accentuated vectors of formulation of the aim of educational programmes have been highlighted. The vertical analysis of the matrix has provided the opportunity to determine the level of uniqueness of formulation of the aim of the educational programme of each higher educational institution.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectмета освітиuk_UA
dc.subjectцілепокладанняuk_UA
dc.subjectцілеформуванняuk_UA
dc.subjectцілеутворенняuk_UA
dc.subjectцілереалізаціяuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectцель образованияuk_UA
dc.subjectцелеполаганиеuk_UA
dc.subjectцелеформированиеuk_UA
dc.subjectцелесозданиеuk_UA
dc.subjectцелереализацияuk_UA
dc.subjectкомпетентностьuk_UA
dc.subjecteducational aimuk_UA
dc.subjectgoal settinguk_UA
dc.subjectformation of goalsuk_UA
dc.subjectcreation of goalsuk_UA
dc.subjectattainment of goalsuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.titleМодель цілепокладання навчальної дисципліни в контексті сучасних освітніх тенденційuk_UA
dc.title.alternativeМодель целеполагания учебной дисциплины в контексте современных образовательных тенденцийuk_UA
dc.title.alternativeMODEL OF GOAL SETTING OF AN EDUCATIONAL DISCIPLINE IN THE CONTEXT OF MODERN EDUCATIONAL TENDENCIESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
15_HUMENIUK.pdf206,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.