Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16330
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКікінежді, Оксана Михайлівна-
dc.date.accessioned2020-12-18T12:08:04Z-
dc.date.available2020-12-18T12:08:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКікінежді О. Cтановлення еґалітарної особистості майбутнього педагога: історія, здобутки та перспективи діяльності кафедри психології // Humanitarium. Переяслав-Хмельницький, 2019. Т. 43. Вип. 1 : Психологія. С. 7-22uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16330-
dc.description.abstractУ статті розкрито проблему становлення еґалітарної особистості майбутнього педагога, над якою працює колектив кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Описано історичні віхи розвитку кафедри психології, здобутки та перспективи її діяльності. У контексті гуманістичної та когнітивної психології проаналізовано теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх педагогів до створення еґалітарно-освітнього середовища для дітей та юнацтва, релевантного принципам рівноцінності та паритетності статей. Представлено концептуальну модель та виокремлено психолого-педагогічні умови становлення еґалітарної особистості майбутнього педагога. Методологічно обґрунтовано реалізацію особистісно-еґалітарного підходу як базового щодо формування ґендерної компетентності, що є ключовою в особистісному розвитку та професійній самосвідомості майбутніх педагогів. З’ясовано, що Я- концепція виступає еталоном особистісно-професійного становлення майбутніх учителів у різних аспектах життєдіяльності. Еґалітарну особистість майбутнього педагога визначено як суб’єкта самотворчості, відкриту, самодостатню, ґендерно компетентну особистість, що сповідує принципи рівноцінності та паритетності статей в особистісному та професійному життєздійсненні. Розроблено інноваційні технології для здійснення психолого-педагогічного супроводу професійного становлення майбутнього педагога на засадах рівноправ’я статей (інтерактивні методи соціально-психологічного навчання, освітньо-тренінгові програми з ґендерним складником). Емпірично доведено, що впровадження моделі забезпечує створення еґалітарно-освітнього середовища в закладі вищої освіти, активізацію самовизначення молоді в ґендерних питаннях, розвиток ґендерної чутливості та толерантності майбутніх учителів.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the problem of the egalitarian personality development of a future educator, upon which the staff of the psychology department of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National University is working. The historical milestones of the development of the psychology department, its achievements and prospects have been described. In the context of humanistic and cognitive psychology theoretical and methodological aspects of the vocational training of future educators to create the egalitarian educational environment for children and youth which is relevant to the principles of gender equality and parity have been analyzed. A conceptual model, psychological and pedagogical conditions of the egalitarian personality development of a future educator have been presented. The implementation of the personal-egalitarian approach as a basic one for the formation of gender competence as a key in personal development and professional awareness of future educators has been methodologically substantiated. It has been founded that the Self-concept is a standard of personal and professional development of future educators in various aspects of life. The meaning of the concept of «egalitarian personality of the future educator» as a subject of self-creation, open, self-sufficient, gender-competent personality, which follows the principles of equality and parity of both sexes in personal and professional life has been defined. Gender and educational technics of psychological and pedagogical support of the professional formation of the future educator on the principles of gender equality (interactive methods of social and psychological education, educational and training programs with a gender component) have been developed. It has empirically proved that implementation of a model provides for the creation of the egalitarian and educational environment in a higher educational establishment, the activation of the self-determination of youth in gender issues, and development of gender sensitivity and tolerance of future educators.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectеґалітарна особистість,uk_UA
dc.subjectґендерний дискурс,uk_UA
dc.subjectЯ-концепція,uk_UA
dc.subjectособистісно- еґалітарний підхід,uk_UA
dc.subjectеґалітарно-освітнє середовище,uk_UA
dc.subjectґендерні компетентності,uk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка,uk_UA
dc.subjectмайбутній педагогuk_UA
dc.subjectegalitarian personality,uk_UA
dc.subjectgender discourse,uk_UA
dc.subjectSelf-concept,uk_UA
dc.subjectpersonal-egalitarian approach,uk_UA
dc.subjectegalitarian and educational environment,uk_UA
dc.subjectgender competences,uk_UA
dc.subjectvocational training,uk_UA
dc.subjectfuture educatoruk_UA
dc.titleCтановлення еґалітарної особистості майбутнього педагога: історія, здобутки та перспективи діяльності кафедри психологіїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kikinezdi_Gumanitariym.pdf428,78 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.