Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16343
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМариняк, Ярослав Омелянович-
dc.date.accessioned2020-12-20T13:55:06Z-
dc.date.available2020-12-20T13:55:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМариняк Я. Діяльність туристичних підприємств Подільського регіону України: стан та виклики // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. Тернопіль : Тайп, 2020. № 2 (49). С. 72–84.uk_UA
dc.identifier.issn2519-4577-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16343-
dc.description.abstractВисвітлено питання формування Подільського туристичного району як одного з складових соціально- економічного районування та регіональної політики держави. Проведено аналіз діяльності виробників та дистриб’юторів комплексного туристичного продукту. З’ясовано динаміку кількості підприємств-виробників та дистриб’юторів комплексного туристичного продукту України за 1999-2018 рр.. Вивчались тенденції розвитку туризму суб’єктів туристичної діяльності, що надавали послуги (одиниць) за 1999-2018 рр. в Україні та Подільському регіону. Розкрито, що у структурі туристичного сектору економіки переважають малі туристичні підприємства. Ретроспективно встановлені основні питання діяльності туристичних підприємств упродовж 90-х рр. ХХ ст. до сьогодення. Досліджено за допомогою статистичних методів основні показники діяльності суб’єктів туризму.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассмотрено вопросы Подольского региона района как составной части социально- экономического районирование и региональной экономической политике государства. В переделах этого территориального каркаса проанализированные вопросы деятельности основных субъектов туристического бизнеса, их формирование, функционирование, а также производящиеся динамические процессы в социально-экономических показателях. Приведены вопросы классификации организационно-правовых форм туристических предприятий. Проанализировано деятельность производителей и дистрибьютеров комплексного туристического продукта. Изучено динамику количества предприятий-производителей и дистрибьютеров комплексного туристического продукта Украины в 1999-2018 годы. Рассмотрены тенденции развития туризма субъектов туристической деятельности, которые обслуживали (единиц) в 1999-2018 годы в Украине и Подольском регионе. Проведено диагностику основных статистических показателей деятельности субъектов туристической отрасли, которые представляли услуги в Подольском регионе. Ретроспективно установлено основные вопросы деятельности туристических предприятий на протяжения 90-х годов ХХ в. и до сегодня. С помощью статистических методов исследовано основные показатели деятельности субъектов туризма. Подведены итоги функционирование туристического сектора Подольского региона и определены перспективы развития его развития как одного из наиболее перспективного в пределах Украины. Дальнейшие планирование туристической деятельности тесто связано с расширением внутреннего туризма в стане. Поэтому, надо эффективно использовать все туристические ресурсы этого края.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the issues of the Podilski region formation as one of the components of the socio-economic regioning and regional policy of the country. The activities of the main subjects of the tourism business, their creation, functioning, and dynamic processes of socio-economic indicators are based on this territorial formation. The questions of classification of organizational and legal forms of tourism enterprises are considered. It is disclosed that the tourism sector structure is dominated by small tourism enterprises. There is small amount of transnational corporationson at the tourist market of Ukraine, perhaps due to insignificant potential. Diagnostics of the basic statistical indicators of activity of tourism activity subjects that provided services in the Podilski Ukraine region is carried out. The main issues of the activities of tourism enterprises during the 1990s up to the present were retrospectively established. The main indicators of the activities of tourism subjects were investigated using statistical methods. Tourism statistics in Ukraine isn’t set in accordance with basic international standards and there are serious issues with data collection, presentation and methodology standards. Local destination management data and data from the official statistics should be unified to form the integrated system of official tourism statistics. In Ukraine today there is considerable lag in the rates of introduction of events in support a tourist sector that puts under a serious threat the competitiveness of industry at the global market during the forecast period of renewal during 2021. That touches the consequences of pandemic of Covid-19 in the field of tourism. Ukraine is relatively in better conditions than most countries are as here the part of internal and departure tourism exceeds the indexes of input stream considerably. Basic measures have been taken to react to the crisis of Covid-19 and maximize the economy of tourism of Ukraine. In a current conditions the following directions are in priority: - subvention support for ticket prices for internal air and railway transportation; - support of internal tourism by introduction of tourist vouchers and credit lines for this type of tourism. The noted conclusions in relation to the general issues of tourist industry on a macrolevel are analogical to mezolevels. However, the Podilski region has its own peculiarities. Solving the tourist problems of Ukrainian tourism is impossible without solving the problem of functioning of an effective management system. It has undergone frequent changes, and is in some ways incomprehensible today. Carrying out territorial and administrative reform and forming new communities will delay in some way the solution of the region's tourism problems. It is important to get investment in the most attractive tourist attractions. The formation of new tourism clusters is a necessary condition for the further functioning of the tourism business. The existence of non-governmental organizations in the field of tourism and hospitality will significantly affect the development of the tourism industry in Ukraine.uk_UA
dc.languageuk-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТайпuk_UA
dc.relation.ispartofseriesГеографія;-
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectтуристичні підприємстваuk_UA
dc.subjectПодільський регіон Україниuk_UA
dc.subjectсуб’єкти туристичної діяльностіuk_UA
dc.subjectпредприятияuk_UA
dc.subjectтуристические предприятияuk_UA
dc.subjectПодольский регион Украиныuk_UA
dc.subjectсубъекты туристической деятельностиuk_UA
dc.subjectстатистические показатели в регионеuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjecttourism enterprisesuk_UA
dc.subjectPodilski region of Ukraineuk_UA
dc.subjectsubjects of tourism activityuk_UA
dc.subjectstatistical indicators of tourismuk_UA
dc.titleДіяльність туристичних підприємств Подільського регіону України: стан та викликиuk_UA
dc.title.alternativeДеятельность туристических предприятий Подольского региона Украины: состояние и вызовыuk_UA
dc.title.alternativeACTIVITY SUBJECTS OF THE TOURISM BUSINESS OF THE PODILSKI UKRAINIAN REGION: STATUS AND CHALLENGESuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. 2020. № 2 (49)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Maryniak_Y.pdf325,66 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.