Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16645
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorІвченко, Валерія-
dc.date.accessioned2021-02-02T13:25:19Z-
dc.date.available2021-02-02T13:25:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationІвченко В. Роль художньо-естетичної інтерпретації творів мистецтва у формуванні естетичної свідомості майбутніх дизайнерів // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 2. С. 109-116uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16645-
dc.descriptionDOI : 10.25128/2415-3605.20.2.15uk_UA
dc.description.abstractНа основі проведеного аналізу наукових здобутків провідних закордонних та українських дослідників обґрунтовано сутність поняття «художньо-естетична інтерпретація». Розглянуто об’єкт орієнтації процесу художньо-естетичної інтерпретації, її результат та характерні особливості інтерпретаційної діяльності. Висвітлено положення щодо тлумачення поняття «естетична свідомість особистості» з боку широкої та вузької позиції її розуміння. Охарактеризовано основні складові елементи естетичної свідомості особистості: естетичне почуття, естетичний смак та естетичний ідеал. Зазначено недоліки підходів художнього консерватизму та художнього прогресизму щодо проектної діяльності. Акцентовано, що оптимальним підходом до розвитку естетичного у сьогоденні є «компромісний підхід». Проаналізовано творчість провідних вітчизняних дизайнерів та графіків ХХІ ст. у наступних різновидах проектної діяльності: графічний дизайн, мистецтво інсталяції (арт-дизайн), книжковий дизайн, дизайн середовища (стріт-арт, суперграфіка). На основі інтерпретації художніх творів відображено рівень впровадження естетичної компоненти та духовно-смислового наповнення художніх творів. Це дозволило поділити мистецькі зразки за рангом високої та низької художньо-естетичної цінності. Також, виявлено тенденції розвитку мистецького ринку України, обґрунтовано його позитивні та негативні впливи на формування естетичної свідомості особистості. Доведено, що ступінь розвитку естетичної свідомості та інтерпретаційних навичок є важливим фактором в професійному становленні майбутніх фахівців з естетичного проектування. Окреслено критерії які пред'являються до дизайн-продукту сучасності.uk_UA
dc.description.abstractНа основе проведенного анализа научных достижений ведущих зарубежных и украинских исследователей обоснованно сущность понятия «художественно-эстетическая интерпретация». Рассмотрены объект ориентации процесса художественно-эстетической интерпретации, ее результат и характерные особенности интерпретационной деятельности. Освещены положения относительно толкования понятия «эстетическое сознание личности» со стороны широкой и узкой позиции ее понимания. Охарактеризованы основные составляющие элементы эстетического сознания личности: эстетическое чувство, эстетический вкус и эстетический идеал. Указаны недостатки подходов художественного консерватизма и художественного прогрессизма касаемо проектной деятельности. Акцентировано, что оптимальным подходом к развитию эстетического в настоящее время является «компромиссный подход». Проанализировано творчество ведущих отечественных дизайнеров и графиков ХХ века в следующих разновидностях проектной деятельности: графический дизайн, искусство инсталляции (арт-дизайн), книжный дизайн, дизайн среды (стрит-арт, суперграфика). На основе интерпретации художественных произведений показано уровень внедрения эстетического компонента и духовно-смыслового наполнения художественных произведений. Это позволило разделить художественные образцы по рангу высокой и низкой художественно-эстетической ценности. Также было охарактеризовано тенденции развития отечественного художественного рынка. Обоснованно его положительное и отрицательное влияние на формирование эстетического сознания личности. Доказано, что степень развития эстетического сознания и интерпретационных навыков является важным фактором в профессиональном становлении будущих специалистов с. эстетического проектирования. Определены критерии предъявляемые к дизайн-продукту современности.uk_UA
dc.description.abstractThe study is based on the problem of domestic design entering the international market and the development of competitive products by improving its aesthetic qualities. Although a considerable amount of research has been devoted to the problem artistic and aesthetic interpretation, few attempts have been made to investigate formation of the designer's interpretive competence. However, it’s a major component of project activity. The purpose of the article is to substantiate the concept of forming of aesthetic consciousness of the future designers by means of interpretive activity. To achieve the goal of the research the author uses the following scientific methods: the method of studying and generalizing theoretical and practical scientific experience, the method of comparison, the method of analysis, the method of synthesis, the method of artistic and aesthetic interpretation. The essence of the concept of “artistic and aesthetic interpretation” has been substantiated in the article. The author analyzes the object of orientation of the process of artistic and aesthetic interpretation, its result and the features of the interpretive activity. In the article the author highlights the positions on the interpretation of the concept of “aesthetic consciousness of personality” from the broad and narrow position of its understanding. The article describes the main components of the aesthetic consciousness of personality: aesthetic feeling, aesthetic taste and aesthetic ideal. In the article the author notes the shortcomings of the approaches of artistic conservatism and artistic progressiveness in the project activity. The author emphasizes that the only optimal approach to the development of the aesthetic in the present is the “compromise approach”. In the article the author analyzes the creativity of the Ukrainian domestic designers and graphic artists of the 21st century. In the following types of the project activities: graphic design, installation art (art design), book design, environment design (street art, supergraphics). The author reflects the level of implementation of the aesthetic component and the spiritual and semantic filling of the art works, as well as divides the art works by the rank of high and low artistic and aesthetic value. The article reveals the tendencies of development of the domestic art market and its positive and negative influences on the formation of the aesthetic consciousness of personality are grounded. The author argues that the degree of development of aesthetic consciousness and interpretive skills is an important factor in the professional development of the future designers.uk_UA
dc.languageuk
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectхудожньо-естетична інтерпретаціяuk_UA
dc.subjectдизайн-освітuk_UA
dc.subjectестетична свідомістьuk_UA
dc.subjectестетичний смакuk_UA
dc.subjectестетичний ідеалuk_UA
dc.subjectестетичне почуттяuk_UA
dc.subjectхудожественно-эстетическая интерпретацияuk_UA
dc.subjectдизайн-образованиеuk_UA
dc.subjectэстетическое сознаниеuk_UA
dc.subjectэстетический вкусuk_UA
dc.subjectэстетический идеалuk_UA
dc.subjectэстетическое чувствоuk_UA
dc.subjectartistic and aesthetic interpretationuk_UA
dc.subjectaesthetic consciousnessuk_UA
dc.subjectdesign educationuk_UA
dc.subjectaesthetic feelinguk_UA
dc.subjectaesthetic tasteuk_UA
dc.subjectaesthetic idealuk_UA
dc.titleРоль художньо-естетичної інтерпретації творів мистецтва у формуванні естетичної свідомості майбутніх дизайнерівuk_UA
dc.title.alternativeРоль художественно-эстетической интерпретации произведений искусства в формировании эстетического сознания будущих дизайнеровuk_UA
dc.title.alternativeThe Role of Artistic and Aesthetic Interpretation of Art Works in the Formation of Aesthetic Consciousness of Future Designersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2020, № 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
15_IVCHENKO.pdf145,87 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.