Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16
Назва: Формування у майбутніх учителів навичок професійного спілкування з молодшими школярами на уроках музики
Інші назви: Формирование в будущих учителей навыков профессионального общения с младшими школьниками на уроках музыки
Forming of the future teachers of skills of professional dialogue with junior schoolboys on the music lessons
Автори: Кучерак, Ірина Володимирівна
Дата публікації: 19-сер-2011
Ключові слова: педагогічна технологія
навички професійного спілкування
уроки музики
Короткий огляд (реферат): У дисертації теоретично узагальнено й експериментально апробовано науковий підхід до процесу формування у майбутніх учителів навичок професійного спілкування з молодшими школярами на уроках музики. На основі аналізу наукових джерел з'ясовано сутнісні характеристики і зміст понять: «навички професійного спілкування на уроках музики», «професійне спілкування на уроках музики». Розроблено класифікацію навичок професійного спілкування майбутніх учителів початкових класів на уроках музики: діагностичні, рефлексивні, організаційні, комунікативні та навички взаємодії. Обґрунтовано педагогічні умови формування навичок професійного спілкування з молодшими школярами на уроках музики. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально апробовано авторську педагогічну технологію формування в майбутніх учителів навичок професійного спілкування з молодшими школярами на уроках музики; визначено критерії, показники і рівні сформованості навичок професійного спілкування. Установлено, що ефективному формуванню у майбутніх учителів навичок професійного спілкування сприяє застосування активних методів навчання, зокрема, елементів соціально-психологічного тренінгу. Створено комплекс навчально-методичного забезпечення підготовки студентів педагогічних спеціальностей до професійного спілкування на уроках музики (методичні рекомендації з підготовки студентів до професійного спілкування, спецкурс «Основи професійного спілкування учителя на уроках музики»).
В диссертационном исследовании теоретически обобщен и экспериментально апробирован научный подход к процессу формирования у будущих учителей навыков профессионального общения с младшими школьниками на уроках музыки. На основе анализа научных источников конкретизированы сущностные характеристики базовых категорий и понятий исследования: «профессиональное общение на уроках музыки», «навыки профессионального общения». Определены диагностические, рефлексивные, организационные, коммуникативные и навыки взаимодействия, изложены критерии (когнитивный, мотивационный, операционный и рефлексивный) и уровни их сформированности - креативный (высокий), нормативный (средний) и репродуктивный (низкий).
The dissertation research is devoted to the problem of forming of the future teachers of skills of the professional dialogue with junior schoolboys on the music lessons. On the basis of the pedagogical literature analysis were investigated the concept of «skill of professional dialogue on the music lessons», «professional dialogue on the music lessons», «pedagogical technology of forming of the future teachers of skills of the professional dialogue with junior schoolboys on the music lessons». The basic skills of professional dialogue of future teachers of initial classes on the music lessons: diagnostic, reflexive, organizational, communicative and skills of co-operation were developed and classified.The pedagogical technology of the future teachers in professional communication skills of primary school for music lessons, the criteria, indicators and levels of the designated components were substantiated.Established that efficiency skills of professional dialogue of future teachers promoted an active learning methods, including elements of social and psychological training. Methodical recommendations on preparing students for professional dialogue were developed, introduced a special course «Principles of professional dialogue on the music lessons» .
Опис: З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16
Розташовується у зібраннях:13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kucherak.pdfавтореферат дисертації361,29 kBUnknownПереглянути/Відкрити
kucherak.djvuавтореферат дисертації152,78 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.