Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/17208
Назва: Творчість Т. Шевченка у драгоманівській програмі «нового виду» українства
Інші назви: The creative work of T. Shevchenko in Drahomanov’s program of “new type” of Ukrainian identity
Автори: Куца, Ольга Павлівна
Kutsa, O.
Бібліографічний опис: Куца О. П. Творчість Т. Шевченка у драгоманівській програмі «нового виду» українства // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Літературознавство. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. Вип. 51. С. 77–94.
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: Драгоманов
Шевченко
ітературно-естетична концепція
трактат
національне начало
полемічне спрямування
Drahomanov
Shevchenko
literary and aesthetic concept
treatise
national beginning
polemical direction
Серія/номер: Літературознавство;
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто літературно-естетичну концепцію Драгоманова кінця 70-х – 80-х рр. ХІХ ст. крізь призму прочитання українськими культурними діячами його засадничої праці «Шевченко, українофіли й соціалізм». Простежено полемічний дискурс, який увиразнює тогочасну рецепцію програми Драгоманова «нового виду» українства. З’ясовано своєрідність його поглядів на творчість Шевченка, що стала вагомою складовою цієї програми і загалом драгоманівської історіософської концепції. Підсумовано, що відокремлення національних мотивів від політичних у названій праці призвело до надто вузького розуміння національного значення творів Шевченка. З’ясовано актуальність Франкових висловів стосовно значення трактату Драгоманова для розвитку українського шевченкознавства після драгоманівського періоду.
The article deals with Drahomanov’s literary and aesthetic concept of the end of 70s-80s of the XIX century through the prism of reading of his fundamental work “Shevchenko, Ukrainophiles and socialism” by Ukrainian cultural figures. The polemic discourse has been traced which underlines the that time reception of Drahomanov’s program of “new type” of Ukrainian identity. It is elucidated the peculiarity of his views on T. Shevchenko’s creative work that has become the significant component of this program and Drahomanov’shistoriosophic concept in general. It has been summarized that the separation of national motives from the political ones in the mentioned work caused too narrow understanding of national importance of Shevchenko’s works, although Drahomanov was the first who brilliantly indicated its equilibration of spiritual, moral and social beginning in poet’s works. It has been ascertained the actuality of Franko’s expressions as to the importance of Drahomanov’s treatise for the development of Ukrainian Shevchenko studies of Post-Drahomanian period.
Опис: DOI: 10.25128/2617-3427 19.51.06
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/17208
ISSN: 2617-3247
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Літературознавство. Вип. 51

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kutsa_o.pdf1,01 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.