Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18406
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБачинська, Р. С.-
dc.date.accessioned2021-04-19T08:08:13Z-
dc.date.available2021-04-19T08:08:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationР. С. Бачинська Задача як засіб формування логічної складової математичної компетентності учнів базової школи // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. 2018. Вип. 51. С. 29 – 33.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18406-
dc.description.abstractУ статті розглянуто класифікацію задач та їх основні функції. Виділено систему компонентів логічної складової математичної компетентності. Обґрунтовано, що методично грамотна організація процесу розв’язування задач на доведення та дослідження на уроках алгебри та геометрії створює ефективні умови для формування умінь обґрунтовувати судження, висувати гіпотези, знаходити і використовувати аргументи, встановлювати логічні зв'язки та закономірності, аналізувати та робити логічні висновки з отриманих результатів; формування та розвитку логічного мислення, а як результат – формування логічної складової математичної компетентності учнів.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the classification of mathematical problems and their main functions. The system of a logical component of mathematical competence is highlighted. It is substantiated that methodical competent organization of the process of solving mathematical problems with proofs and research in algebra and geometry curricula creates effective conditions for the formation of abilities to substantiate judgments, to put forward hypotheses, to find and use arguments, to establish logical connections and regularities, to analyze and to draw logical conclusions from the obtained results; the formation and development of logical thinking, and as a result – the formation of pupils' logical component of mathematical competence. Methodically competent use of tasks for the proof and research during the study of algebra and geometry contributes not only to better assimilation of material, but also the ability to establish logical connections, to draw logical conclusions from the results obtained, to establish regularities, to develop logical thinking. Specially constructed by the teacher, the process of solving problems of proof and research has significant opportunities for the formation of the logical component of mathematical competence of students.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectматематична компетентністьuk_UA
dc.subjectлогічна складова математичної компетентностіuk_UA
dc.subjectфункції задачuk_UA
dc.subjectзадачі на доведенняuk_UA
dc.subjectзадачі на дослідженняuk_UA
dc.subjectmathematical competenceuk_UA
dc.subjecta logical component of mathematical competenceuk_UA
dc.subjectfunctions of mathematical problemsuk_UA
dc.subjectmathematical problems with proofsuk_UA
dc.subjectmathematical problems with researchuk_UA
dc.titleЗадача як засіб формування логічної складової математичної компетентності учнів базової школиuk_UA
dc.title.alternativeTHE PROBLEM AS A FORM OF FORMATION OF THE LOGICAL MATERNAL COMPATIBILITY OF BASIC SCHOOL SCHOOLSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
milian_r_3.pdf265,91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.