Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19127
Title: THEORETICAL ASPECTS OF THE DEVELOPMENT OF ENGLISH LEXICAL COMPETENCE OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THE CONTEXT OF ICT APPLICATION
Authors: Скула, Марія
Bibliographic description (Ukraine): Скула М. THEORETICAL ASPECTS OF THE DEVELOPMENT OF ENGLISH LEXICAL COMPETENCE OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THE CONTEXT OF ICT APPLICATION // Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1 (17). С. 152-156
Issue Date: 2020
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Supervisor: Клименко, Анатолій Олегович
Keywords: lexical competence
communicative competence
information and computer technologies
lexical competence development
lexical skills
Abstract: This article is devoted to the problem of secondary school students’ lexical competence development. The concept of lexical competence, peculiarities and processes in learning foreign vocabulary have been studied in this paper. Information and communication technologies play an important role in the process of teaching and learning lexical material. Nowadays a lot of attention is paid to the principles of using information technologies, which should be followed in order to enable productive English lexical competence development. In this regard the use of the information technologies in the process of lexical competence development must be based on the main didactic principles, such as: scientific, visibility, accessibility, systematic and the one of consistency.
Стаття присвячена проблемі розвитку лексичної компетентності учнів загальноосвітніх шкіл. У цій статті досліджено поняття лексичної компетентності, особливості та процеси у вивченні іноземної лексики. Інформаційно-комунікаційні технології відіграють важливу роль у процесі викладання та вивчення лексичного матеріалу. У наш час велика увага приділяється принципам використання інформаційних технологій, яких слід дотримуватися, щоб забезпечити продуктивний розвиток лексичної англійської компетентності. У зв'язку з цим використання інформаційних технологій у процесі розвитку лексичної компетентності повинно базуватися на основних дидактичних принципах, таких як: науковість, наочність, доступність, систематичність та послідовність.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19127
Appears in Collections:Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2020. № 1 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39_Skula.pdf97,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.